וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריירה שניה: הפריחה המאוחרת של קשר סביליה, מיכאל קרון דלי

11.8.2015 / 15:00

מיכאל קרון-דלי הפך מקיצוני שמאלי לקשר אחורי בזכות לואיס אנריקה. כעת רוצה הכוכב הדני החדש של סביליה, שהתחיל את הקריירה האמיתית בשלב מאוחר, לזכות בתואר הראשון בחייו בגיל 32, על חשבון מאמנו לשעבר

מערכת וואלה!

"לואיס אנריקה מאמן מצוין. הוא הראשון ששילב אותי בקישור המרכזי בסלטה ויגו. אפשר לומר שהשינוי הזה אפשר לי לעבור לסביליה בסופו של דבר. סביר להניח שלא הייתי כאן בלי העזרה שלו", סיפר השבוע מיכאל קרון-דלי, לפני שהוא פוגש את המנטור לשעבר בסופרקאפ האירופי. הכוכב הדני החדש של האנדלוסים נלהב מתמיד. אם תחולל קבוצתו סנסציה ותנצח את ברצלונה בחום של טביליסי, הוא יניף את התואר הראשון בקריירה. בגיל 32 זה לא דבר של מה בכך.

ההחתמה של קרון-דלי היא עדות נוספת לעבודה האדירה והרב גונית של מונצ'י, המנהל הספורטיבי של סביליה. הקבוצה התפרסמה בזכות יכולתה הנדירה לגלות כישרונות צעירים, לקנות אותם בזול, להשביח ולמכור ברווח נאה. את הדוגמא הטובה ביותר מספק כמובן דני אלבס, שיפגוש הערב את האקסית. עם זאת, סביליה מצטיינת גם באיתור מציאות בשוק ללא קשר לגיל. קרלוס באקה הקולומביאני, למשל, היה כמעט בן 27 כאשר נרכש מברוז' לפני שנתיים תמורת 7 מיליון יורו. הקיץ הוא נמכר למילאן באמצעות הפעלת סעיף שחרור שעמד על 30 מיליון. ויש גם שחקנים שמגיעים על מנת לתחזק את הקבוצה הנוכחית ולהביא הצלחה כאן ועכשיו. יש קבוצות שלא מסתכלות על שחקנים בני 32. מונצ'י לא רק רואה הכול, אלא גם בוחן את הביצועים לעומק.

"קרון-דלי הוא השחקן שרץ הכי הרבה בעונה שעברה", אמר המנהל המקצועי של סביליה, "מיפינו את הפרופיל שלנו, ואנחנו יודעים שהוא מסוגל לשחק במספר עמדות. הוא יודע לשלוט בקצב המשחק, וסלטה ויגו התבססה בזכותו על אחזקת כדור, הן בתקופת לואיס אנריקה והן בעונה שעברה עם אדוארדו בריסו. מיכאל יתן לנו אופציות נוספות בקישור שלא היו עד כה". גם המאמן אונאי אמרי היה נלהב, והשחקן סגר בסביליה עוד לפני סיום העונה שעברה, לפני הזכייה בליגה האירופית שהעניקה לסביליה כרטיס לליגת האלופות. "אחרי שדיברתי עם מונצ'י, רציתי לשחק רק אצלו", העיד הדני. ויאריאל וטוטנהאם, שחשקו בו לאור העובדה כי היה שחקן חופשי בתום חוזהו בסלטה, נותרו בידיים ריקות.

סביליה מול ברצלונה בסופרקאפ האירופי (21:45, ספ' 5)

גאורגיה מתרגשת מאירוח המשחק: דיווח מרחובות העיר

יודעים הכל על ברצלונה? נסו לגלות למי שייכים הילדים הללו

שחקן סביליה, מיכאל קרון-דלי. GettyImages
היה על הכוונת של מספר קבוצות. קרון-דלי במדי סביליה/GettyImages

נזרק מאיאקס פעמיים

לו היו מספרים לאנשי איאקס בעשור הקודם שמועדון צמרת ספרדי יחשוק בשירותיו של מיכאל קרון-דלי, הם לא היו מאמינים. המועדון מאמסטרדם, שטיפח אינספור כוכבים דנים בהצלחה מסחררת, זרק את הקשר פעמיים. תחילה הוא הצטרף למועדון בשנת 2002, שולב בקבוצת המילואים, נכשל ושוחרר לר.ק.ס ואלבייק. שתי עונות חיוביות למדי שכנעו את איאקס להחזירו לשורותיה, וקרון-דלי הצהיר אז: "אי אפשר לפספס הזדמנות כזו. לא הצלחתי בקדנציה הקודמת, אבל השתפרתי מאז ואני מוכן לאתגר. המאמן דני בלינד מאמין בי, והוא יודע שאני יכול לשחק גם באגף השמאלי וגם כפליימייקר". בלינד אולי ידע, אך קרון-דלי לא קיבל ממנו הזדמנויות כלל. אחרי השאלה מאכזבת לספרטה רוטרדם, פציעות וישיבה ביציע, שוחרר הדני שוב ב-2008. הוא כבר היה בן 25, הביטחון העצמי התערער, והוא שב הביתה לקופנהאגן כדי להצטרף לקבוצת נעוריו, ברונדבי.

ברונדבי הייתה פעם ספינת הדגל של הכדורגל הדני, אך הימים האלה חלפו. היריבה העשירה פ.צ קופנהאגן נטלה את ההובלה, והצהובים-כחולים שקעו בבינוניות. יכולתו של קרון-דלי להמציא את עצמו מחדש בנסיבות אלה הייתה מרשימה באופן קיצוני. הוא לא זכה בתארים, אבל ביסס את עצמו כאחד השחקנים המבריקים בליגה, עם מהירות מסחררת באגף, והחל לקבל זימונים לנבחרת של מורטן אולסן. המאמן הודה כי שגה כאשר לא כלל אותו בסגל למונדיאל 2010, והייתה זו מכה קשה מאוד עבור קרון-דלי. הוא התאושש ממנה, הוכיח את עצמו שוב, וביורו 2012 כבר היה באנקר בהרכב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מורטן אולסן מאמן נבחרת דנמרק. רויטרס
הודה שזו הייתה טעות לא לקחת את קרון-דלי למונדיאל 2010. אולסן/רויטרס

השער המתוק מול הולנד

אליפות אירופה ההיא באוקראינה עשתה לו שירות נהדר. קרון-דלי היה הכוח המניע בניצחון המפתיע על הולנד, התעלה על אריאן רובן ששיחק מולו באגף, והיה מאושר לכבוש את השער היחיד. "התקופה בליגה ההולנדית עזרה לי כי הבנתי את כל מה שהשחקנים הכתומים אמרו זה לזה", הוא חייך אחרי שריקת הסיום. רק חברתו ההולנדית, הדבר הטוב היחיד שיצא לו מהתקופה באמסטרדם, שמחה קצת פחות. הוא היה מצוין גם בהפסד הדרמטי לפורטוגל, הבקיע את שערו השני בטורניר לרשת גרמניה, וזה היה הרגע הנכון מבחינתו לצאת מהחממה ולנסות שוב את מזלו באירופה.

שמועות סיפרו כי מיכאל לאודרופ רצה לראות אותו בסוונסי, אבל קרון-דלי הלך לסלטה ויגו, ולא הצטער. העונה הראשונה באגף השמאלי הייתה מעודדת מבחינתו. בעונה השנייה הוא הופתע לגלות כי המאמן החדש לואיס אנריקה הציע לו הסבה מקצועית לקשר אחורי. זה לא טריוויאלי בגיל 30, אבל הייתה זו ההחלטה הנכונה. כך המציא את עצמו קרון-דלי מחדש פעם נוספת, והשינוי הטקטי מצא חן גם בעיני מורטן אולסן, ששילב אותו בתפקיד המהפכני בנבחרת.

שחקן נבחרת דנמרק, מיכאל קרון-דלי. GettyImages
רק החברה ההולנדית שמחה קצת פחות. קון-דלי/GettyImages

הולך ומשתבח עם השנים

"הייתי שחקן אחר כאשר הגעתי לויגו. במקום לדהור משמאל, אני נמצא עכשיו במרכז, ויש לי חופש פעולה. קיבלתי את הרושם שזה יהיה התפקיד שלי גם בסביליה. העונה שעברה הייתה הטובה ביותר מבחינתי בכל הקשור לכושר פיזי, והעונה אשתדל להתמיד בכך", אומר קרון-דלי. זהו, ללא ספק, ההיבט המרתק ביותר של השינוי שעבר הדני. התפקיד החדש אמנם לא גרם לו לרוץ פחות, ואולי אף להיפך, אבל הוא לא צריך לבצע ספרינטים ויכול לחלק כוחות טוב יותר. באופן מפליא, הוא רק הולך ומתחזק עם השנים. אחרי שנטע להיפצע בתחילת הקריירה, הוא כמעט חסין לפגיעות כיום. מעולם הוא לא שיחק יותר מ-3,000 דקות ליגה כמו בעונת 2014/15. מורטן אולסן שיבח לפני שנה: "עד לא מכבר, מיכאל היה סחוט בדקה ה-65 והיה צריך להחליף אותו. זה לא קורה יותר, והוא הפך לשחקן חשוב עבורנו".

אולסן, ששיחק בעצמו עד גיל 40, הוא האיש הנכון ביותר להעריך את הסיבולת של שחקניו. "קרון-דלי יכול לשחק עד גיל 37 לפחות", הוא אומר, וגם בסביליה בהחלט מאמינים ששיאו של הדני עוד לפניו. האנדלוסים החתימו אותו על חוזה לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת, ומונצ'י קובע: "מבחינה פיזית אין לו מתחרים. לגיל אין שום משמעות. הוא שחקן שמכסה המון שטחים וחכם מאוד טקטית. הוא השחקן שמתאים לפרופיל שאנחנו מחפשים". ואם אתה מתאים לסביליה של מונצ'י, סימן שאתה באמת כדורגלן מצוין.

כעת, האיש שיזם את המהפך ניצב מולו. קרון-דלי כבר ניצח את ברצלונה של לואיס אנריקה עם סלטה ויגו בקאמפ נואו בעונה שעברה. הערב הוא ירצה לעשות זאת שוב, והוא יודע היטב שזה הצ'אנס הטוב ביותר שלו להניף סוף כל סוף גביע כלשהו. המאמן שמנגד, שכה מעריך את הדני, יהיה הראשון להעיד שמגיע לו לקבל את הפרס. יש רק בעיה אחת – ברצלונה ממש לא מתכוונת חלק מתנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully