וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר חוויה: טביליסי מתרגשת לארח את משחק הסופרקאפ האירופי

איליה ירוחימוביץ', טביליסי

11.8.2015 / 10:00

אוהדי סביליה שרים ברחובות העיר, אוהדי ברצלונה הם בעיקר תיירים שלא ממש שולטים ברפרטואר הקטלאני, אבל טירוף בארסה כבר כבש את גאורגיה. איליה ירוחימוביץ' על האווירה החגיגית בטביליסי, השאלות שעיצבנו את לואיס אנריקה והילדים שבשבילם המשחק עצמו כבר הפך לאירוע זניח

מערכת וואלה!

טביליסי לובשת חג לקראת משחק הסופרקאפ בין ברצלונה לסביליה שייערך הערב בבירת גאורגיה. "התיירים מתחילים לטפטף לאט-לאט", אמר לנו שלשום נהג המונית שהסיע אותנו משדה התעופה למרכז העיר. עכשיו הם כבר כאן, ממתינים למשחק על התואר, שאמנם לא נחשב לגביע החשוב ביותר באירופה, אבל עדיין מעורר עניין רב.

הלילה, באזור הפאבים של העיר העתיקה, לצד צלילי המוזיקה השונים, נשמעו סוף סוף גם שירי אוהדים. אלה היו בעיקר אוהדיה של סביליה, שהגיעו ביממה האחרונה מספרד. על אחד הפאבים ברחוב ארקלה הצר, אך הומה האדם, השתלטו כמה אוהדים אדומים, בעיקר גברים ונשים בגיל המעבר עם חולצות וצעיפים, שהוסיפו לאווירה השמחה גם כך של האיזור.

רגע השיא נרשם כשעובדי הפאב שבו שתו האוהדים האנדלוסים את הבירה הלילית שלהם עצרו את הפלייליסט השגרתי והקדישו לאורחים מספרד את המנון קבוצתם. הרבה מאוד טלפונים של מקומיים ותיירים, אוהדים וסתם עוברי אורח, נשלפו כדי לתעד את השירה הגאה של אוהדי סביליה, שמאוד נהנו לשתף פעולה עם המחווה ועם הצלמים האקראיים.

ברצלונה וסביליה ייפגשו בסופרקאפ הערב (21:45, ספורט 5)

אוהדי סביליה חוגגים בפאב בעיר טביליסי. איליה ירוחימוביץ', מערכת וואלה!
בפאב הקדישו להם שיר. אוהדי סביליה/מערכת וואלה!, איליה ירוחימוביץ'

אוהדים עם חולצות של ברצלונה שחלפו על פניהם של האדומים-לבנים זכו לשריקות בוז מלוות בחיוכים, אבל אלה מצדם לא ממש היו יכולים לענות בשירה משלהם, כנראה בגלל שהם היו בעיקר תיירים, שלא ממש שולטים ברפרטואר הקטאלוני. חלקם היו דוברי ערבית, חלקם היו דוברי טורקית, חלקם היו מקומיים. אבל אוהדים שהגיעו מקטאלוניה לא נצפו באזור.

עם זאת, נראה שברצלונה לא צריכה לחשוש ממאזן הכוחות ביציעים. בגאורגיה, בדיוק כמו בישראל, ברצלונה היא דת ולאו מסי הוא אלוהים. בכל פינה בעיר, בכל שעה, אפשר למצוא ילדים ומבוגרים עם חולצת הפסים האדומה-כחולה והלוגו של חברת התעופה הקטארית. בשדרת רוסטבלי, אחד מעורקי התנועה המרכזיים של טביליסי, בכמה חלונות ומרפסות אפילו נתלו דגלים של ברצלונה, כדי לקבל את פניהם של כוכבי אלופת אירופה ואלופת ספרד, שלנים בבית מלון יוקרתי בשדרה.

כמאה מעריצים סקרנים התגודדו אמש ליד אותו בית מלון, כדי לראות את אליליהם עוזבים עם האוטובוס לאיצטדיון הלאומי בוריס פאיצ'דזה, שבו יתקיים המשחק, כדי לערוך אימון קצר שהיה פתוח לתקשורת. עוד לפני כן התקיימה במקום מסיבת עיתונאים בשני חלקים – הראשון בהשתתפות אנדרס אינייסטה ודני אלבס, שהיו סבלניים וענו לכל השאלות באריכות; והשני בהשתתפות המאמן לואיס אנריקה, שעושה רושם כי רק רצה לברוח מהאירוע לאימון שהחל כמה דקות לאחר מכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מרפסת עם דגל של ברצלונה על שדרת רוסטבלי בעיר טביליסי. איליה ירוחימוביץ', מערכת וואלה!
קבלת פנים מלכותית לבארסה/מערכת וואלה!, איליה ירוחימוביץ'

רוב השאלות הגיעו מהעיתונאים הספרדים, שהגיעו לטביליסי בהמוניהם. הם התעניינו בעיקר בשלומו של ניימאר ובעתידו של מי שעשוי להחליף אותו בהרכב – פדרו, שעל פי הפרסומים נמצא בדרכו למנצ'סטר יונייטד, והמשחק נגד סביליה עשוי להיות האחרון שלו במדים שלבש לכל אורך הקריירה. העיתונאים הזרים, לעומת זאת, התעניינו כל אחד בענייניו הפרובינציאליים – מה שהוציא כמה הבעות פנים משעשעות מאנשי בארסה, בדגש על אנריקה.

כך, למשל, אחד העיתונאים המקומיים שאל את אינייסטה ואת אלבס את השאלה הבנאלית מה העצה הכי טובה שהם יכולים לתת לילדים הגאורגים שבחרו לעסוק בכדורגל. עיתונאי טורקי, שהתמקם בשורה הראשונה וקיבל את רשות הדיבור פעמיים – גם מול השחקנים וגם מול המאמן – התעניין אך ורק בהשתלבותו של בן ארצו ארדה טוראן בחדר ההלבשה הקטאלוני, למרות שיוכל להשתתף במשחקים רשמיים רק החל מינואר.

אבל מי שגנב את ההצגה היה ללא ספק עיתונאי מאוקראינה, ששאל את לואיס אנריקה דווקא על הרכש החדש של סביליה – יבהן קונופליאנקה, כוכבה לשעבר של דנייפרו דנייפרופקרובסק. אבל מה שעניין את הקולגה האוקראיני שלנו, לא היה הסכנה שקונופליאנקה המוכשר עלול להוות להגנת ברצלונה. מסתבר שחלומו של שחקן נבחרת אוקראינה בן ה-25 הוא לשחק בבארסה, והעיתונאי החליט לשאול מה דעתו של אנריקה בנושא. קשה לתאר את הפרצוף שעשה המאמן כששמע באוזנייה שלו את התרגום לשאלה.

דני אלבס שחקן ברצלונה חותם לאוהדים בעיר טביליסי. איליה ירוחימוביץ', מערכת וואלה!
חלק מהילדים כבר הגשימו חלום/מערכת וואלה!, איליה ירוחימוביץ'

לאחר מכן היה גם אימון קליל של שעה על כר הדשא, שבו יתקיים הערב המשחק. כמה ילדים מקומיים ברי מזל, שככל הנראה מחזיקים בהורים ה-"נכונים", זכו להגיע אל אזור הירידה לחדר ההלבשה לפני סיום האימון. אינייסטה, אלבס, סוארס, ומעל כולם מסי עצרו לידם לסבב קצר של חתימות ותמונות, רגע לפני החזרה למלון. נראה שעבור הילדים האלה עם החיוכים הגדולים שהיו מרוחים להם על הפנים אחרי החוויה המרגשת גם דקות ארוכות לאחר מכן, המשחק של היום הפך לאירוע זניח.

אבל בטביליסי, שבה לא נותר אף עמוד חשמל ואף שלט חוצות שלא מעדכן על המשחק, מחכים למשחק, ועוד איך. הכרטיסים לסופרקאפ נחטפו כבר מזמן, והאיצטדיון בעל 55,000 המושבים צפוי להיות מלא עד אפס מקום. כעת רק נותר לראות מי יניף את הגביע – הפייבוריטית הברורה ברצלונה, או סביליה – בדיוק כפי שקרה במשחק בין שתי הקבוצות באותו המעמד ב-2006.

מערכת וואלה!, איליה ירוחימוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully