וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריסטן תומפסון מאיים לעזוב את קליבלנד בקיץ הבא: "הקאבס לקחו סיכון"

שחקנה של קליבלנד, שהצטיין בפלייאוף האחרון, לא קיבל חוזה מקסימום וסוכנו מאיים. הפרשנים חלוקים בדעותיהם: "הוא לא שחקן שאין לו תחליף", אבל "הקאבס עלולים לאבד חוליה חשובה בגלל מצב השוק"

צילום וידאו: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: יוסי ציפקיס

קליבלנד הצליחה להשאיר לקראת עונת ה-NBA הקרבה כמעט את הסגל שהוביל אותה לגמר הליגה בעונה החולפת. אתמול (שני) התברר שהיא תשמור גם על טריסטן תומפסון, אולם ייתכן שזה יהיה לעונה אחת בלבד.

תומפסון, שכיכב בפלייאוף האחרון, דרש מקליבלנד חוזה מקסימום לחמש שנים, אולם בקבוצה לא הסכימו לתת לו ותחת זאת העניקו לו שתי אפשרויות: או חוזה קצת יותר גבוה לכמה שנים, או חוזה תחת סעיף שנקרא "qualifying".

טריסטן תומפסון קליבלנד קאבלירס. GettyImages
איפה הוא ישחק בהמשך הדרך? תומפסון/GettyImages

הסוכן של תומפסון, ריץ' פול, הודיע כעת כי תומפסון יחתום על החוזה לעונה אחת, כאשר המשמעות היא שבסיום העונה הקרובה הוא יהיה שחקן חופשי בלתי מוגבל ויהיה רשאי לעבור לאיזו קבוצה שירצה, מבלי שקליבלנד תקבל את האפשרות להשוות כל הצעה עליו. הפרשנים בקליבלנד כבר הודיעו משמעות ההחלטה הזו היא למעשה שתומפסון בחר לעזוב את הקאבס בתום העונה הקרובה ויחפש לעצמו בית חדש. "לתת לו חוזה qualifying משמעותו שזו שנתו האחרונה עם הקאבס", אמר סוכנו ריץ' פול.

תומפסון ביקש חוזה של 90 מיליון דולר לחמש שנים. הוא אומנם הצליח להתעלות בפלייאוף ומילא בהצלחה את נעליו של קווין לאב הפצוע, בעזרת לחימה בהגנה ובריבאונד, אבל בקליבלנד לא בטוחים שהוא שווה את הכסף. "בואו נתחיל עם הדבר הברור, הוא לא שחקן פרנצ'ייז", כתב סם אמיקו, "לא רוצה להמעיט בערכו, אבל בקבוצה מנצחת, בקבוצה עם שאיפות לאליפות, הוא מחליף ראוי, לא שחקן חמישייה... אנחנו לא יודעים מה בדיוק הציעה לו קליבלנד, אבל זה לא חוזה מקסימום, וטוב שכך. הג'נרל מנג'ר דייויד גריפין רמז שהוא קיבל הצעה ל'חוזה קרוב למקסימום'. זה אמור להיות מספיק עבורו... עכשיו הסוכן שלו עושה את העבודה ופותח במו"מ בעזרת התקשורת, וזה בסדר, זה תפקידו. קליבלנד צריכה עכשיו פשוט לשבת ולחכות... תומפסון חשוב, אבל הוא לא שחקן שאין לו תחליף. עכשיו כדאי שיתחיל להתעסק בכדורסל".

עם זאת, בריאן ווינדהורסט מציין ש"זה מהלך שיש בו סיכון. לנוכח ההגדלה של תקרת השכר, בקיץ הבא ליותר מ-20 קבוצות תהיה אפשרות להחתים שחקנים על חוזי מקסימום, מה שהופך את הקיץ הבא לזמן הכי טוב בהיסטוריה של הספורט המקצועני להיות שחקן חופשי... ג'נרל מנג'ר ב-NBA אומר ש'הקיץ הבא לא יהיה מגוון כל כך, וזה נדיר למצוא שחקן חופשי איכותי בגיל 25, במיוחד גבוה, כך שאם תומפסון יישאר בריא, הוא יהיה אחד המבוקשים'. משמעות ההחלטה של קליבלנד היא שהקבוצה עלולה לאבד שחקן חשוב כמו תומפסוןן".

מי שעשוי להגיע בקרוב לקליבלנד הוא ג'מאל קרופורד. השחקן בן ה-35 של לוס אנג'לס קליפרס, שזכה פעמיים בעבר בתואר השחקן השישי של העונה בליגה, הביע את רצונו לשחק לצד לברון והחברים, בניסיון אולי אחרון להשיג טבעת אליפות.

עדכון ראשון: 10.8, 22:28

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דייויד בלאט דייויד גריפין קליבלנד. AP
עלולים להפסיד שחקן מצוין. גריפין ובלאט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully