וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווי קבוצות הפרמיירליג: 8.4 מיליארד ליש"ט. יונייטד הכי עשירה

השדים האדומים נמצאים הרבה מעל היריבות עם שווי של 1.85 מיליארד ליש"ט, כאשר ארסנל במקום השני (1.12 מיליארד) ואחריה, סיטי, צ'לסי, טוטנהאם וליברפול. הכי "צנועה": בורנמות'

עריכת וידאו וקריינות: מרום שפיצר

זה לא סוד שבשנים האחרונות הפרמיירליג, הליגה העשירה בעולם הכדורגל, פתחה פער עצום משאר יריבותיה בסכומים הכוללים המסתובבים בה. לקראת פתיחת העונה בסוף השבוע הנוכחי, הציגו ב"דיילי מייל" את השווי הכולל של כל קבוצות הליגה, שמגיע לסכום מדהים של 8.4 מיליארד ליש"ט (49.6 מיליארד שקל), על פי הערכות המומחים.

השווי האמור מהווה עלייה של 460 אחוזים בשווי הכולל של קבוצות הפרמיירליג מאז נטל ריצ'רד סקדמורה את תפקיד מנכ"ל הליגה לפני 16 שנים. אי שם, ב-1999, מנצ'סטר יונייטד הייתה שווה 623 מיליון ליש"ט והליגה כולה, 1.5 מיליארד.

גם היום ממשיכה יונייטד להוביל את הטבלה בערך הקבוצה ועומדת על סכום מדהים של 1.85 מיליארד ליש"ט, למעלה מ-20 אחוז משווי הליגה כולה. במקום השני ניצבת ארסנל, היחידה ששווה גם היא מעל מיליארד ליש"ט, עם 1.12 מיליארד. בהמשך? מנצ'סטר סיטי (907 מיליון), צ'לסי (826), טוטנהאם (710), ליברפול (537) ומשם נפילה די גדולה למטה, לסאות'המפטון השביעית (259 מיליון). מי נועלות את הרשימה? במקום האחרון ניצבת בורנמות', העולה החדשה והצנועה, ששווה 104 מיליון ליש"ט. מעליה נמצאות סנדרלנד (121) ולסטר ו-ווטפורד (133).

המומחה לשווי קבוצות כדורגל, ד"ר טום מרקהם, אמר: "רק להיות חלק מהליגה הזו מוסיף 60 מיליון או יותר לשווי הקבוצה וכאשר הכסף מחוזה שידורי הטלוויזיה החדש ייכנס בעונת 2016/17, כל קבוצה תגדיל את הערך שלה בעשרות מיליונים רבים נוספים".

שחקן מנצ'סטר יונייטד, אנטוניו ולנסיה, מול שחקן ארסנל, סנטי קאסורלה. רויטרס
שתי הקבוצות העשירות באנגליה, יונייטד וארסנל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully