וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועצת המשפטית: "אשדוד לא קנתה את מקומה של נתניה בליגת העל"

7.8.2015 / 18:55

עו"ד רונית אמיר-יניב הגישה כתב אישום קל נגד הקבוצה הדרומית והקבוצה המפורקת מהשרון בגין הסכם שיתוף הפעולה ביניהם, וקבעה כי לא מדובר בהסכם פיקטיבי. צביקה ליבר: "האמת יצאה לאור"

צביקה ליבר נציג ברק נתניה. מגד גוזני
"הצדק יצא לאור". ליבר/מגד גוזני

היועצת המשפטית של איגוד הכדורסל, עורכת הדין רונית אמיר-יניב, הגישה אתמול (חמישי) כתב אישום לאיגוד הכדורסל בנושא פרשת העברת הכספים ממכבי אשדוד לברק נתניה שלכאורה נועדו כדי לקנות את מקומה של האחרונה בליגת העל. על פי כתב האישום, שהועבר היום לקבוצות, התשובה היא שלילית, "לא הוצגו בפניי ראיות מספיקות לכך", קובעת עו"ד אמיר יניב, "אין מקום להעמיד את הקבוצות לדין משמעתי בעניין זה". כמו כן קובעת היועצת המשפטית כי ההסכם הוא לא פיקטיבי, לאחר ששתי הקבוצות הציגו דוגמאות לשיתוף פעולה.

למרות זאת, אשדוד ונתניה יעמדו לדין. הקבוצה הדרומית תועמד לדין בסעיף "הגשת דו"חות ומסמכים", לאחר שלא דיווחה על ההסכם, כשהיועצת המשפטית דורשת קנס בסך 4,000 שקלים, ו-10.000 שקלים נוספים על תנאי, וכמו כן הפחתת שתי נקודות על תנאי. היועצת המשפטית אף דורשת להעמיד את יו"ר אשדוד יורם אסרף לדין, עם דרישה לקנוס אותו על תנאי ב-10,000 שקלים. לגבי נתניה מבקשת היועצת המשפטית להעמיד לדין את הקבוצה בגין עבירות על תקנון בקרת התקציבים על משיכת הלוואות בעלים, ודורשת להטיל על הקבוצה עונש דומה, ועל היו"ר צביקה ליבר עונש דומה, אך בשל העובדה שהקבוצה התפרקה, הוא יחול רק אם תחזור לפעילות.

בסיום כתב האישום מציינת היועצת המשפטית כי "הבקרה התקציבית בודקת חשד לעבירות נוספות של נתניה בענין משיכת הלוואות בעלים לניגוד להתחייבות לבקרה, אי תשלום שכר לשחקנים ועוד, אך בדיקת נושאים אלה טרם הסתיימה וכשיועברו אליי הממצאים, אגבש עמדתי".

בסיעת עוז מיהרו לברך על החלטת היועצת המשפטית. היו"ר צביקה ליבר אמר היום: "הצדק יצא לאור למרות מכבש הלחצים של יו"ר האיגוד ומנכ"ל האיגוד שהובילו יחד עם הבקרה מסע לרצח אופי, האמת יצאה לאור. לא מכירה, לא הסכם פיקטיבי, כל הטענות האחרות והשוליות גם יתבררו כשקר מוחלט. אלה האנשים שמובילים את ענף הכדורסל בישראל. אני אמשיך עם חברי לסיעת עוז בכל הכח את עבודתי למען אייגוד כדורסל ישר ואיכותי בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully