וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר הגביע הפלסטיני בוטל, רג'וב: "פניתי לאופ"א ולפיפ"א"

7.8.2015 / 14:55

המשחק שאמור היה להיערך ביום ראשון בגדה המערבית בוטל אחרי שהפלסטינים טענו כי ישראל מנעה מארבעה שחקנים לעבור מרצועת עזה לחברון. רג'וב לוואלה ספורט: "אין מקום לקיים כך את המשחק". ישראל: "זו פרובוקציה, נסיון לצייר אותנו באור שלילי"

ראיון עם ג'יבריל רג'וב. יותם רונן
זועם. רג'וב/יותם רונן

גמר הגביע הפלסטיני שהיה אמור להיערך ביום ראשון הקרוב נדחה. הסיבה לכך היא בגלל סירובה של ישראל לאפשר את כניסתם של ארבעה שחקנים מרצועת עזה לגדה המערבית. מתברר שקבוצת שג'אעיה, שהייתה אמורה לצאת מרצועת עזה ולעבור במחסום כדי להגיע לחברון, שם היה אמור להיערך המשחק ביום ראשון, לא הצליחה לעשות זאת, כשבסוכנות הידיעות "רויטרס" נטען שהשלטונות בישראל מנעו את מעברם של השחקנים.

דובר קבוצת שג'אעיה, עלא שמאלי, אמר בנושא: "שבעה אנשים, ביניהם ארבעה שחקנים, לא נכללו ברשימה ולכן הקבוצה לא יכולה לעזוב את עזה בלעדיהם".

ג'יבריל רג'וב, יושב ראש ההתאחדות הפלסטינית, אמר: "לא נקיים את המשחק עד שיאפשרו לכל השחקנים מעזה להגיע למשחק. מדינת ישראל לא אישרה לארבעה שחקנים לצאת בצורה מסודרת יחד עם היתר. המדינה רוצה שהשב"כ יחקור אותם ויגביל את התנועה שלהם. פניתי בצינורות המקובלים לפיפ"א ולאופ"א וביקשתי את ההתערבות שלהם כדי שאנחנו נקבל את ההיתר. אני לא מבין מדוע בחרו להיטפל דווקא לארבעת השחקנים הללו, אבל בצורה חד משמעית אין מקום לקיים את המשחק מבלי שישראל תאפשר לכל השחקנים של שג'אעיה להשתתף במשחק".

גורם בהתאחדות לכדורגל הסביר כי "על פי ההסכם, עוד טרם הקונגרס האחרון, הפלסטינאים מחויבים להגיש בקשה להתאחדות הישראלית כדי שאנחנו נפעל יחד אתם להסדרת המעבר. בניסיון לצייר את ישראל באור שלילי, גם הפעם הם לא עדכנו אותנו. זה חלק מהנסיון שלהם להתנער מאתנו ומההסכמים על פי פיפ"א. אנחנו כבר עדכנו את ראשי פיפ"א בנושא".

מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר: "זוהי עוד פרובוקציה מבית יוצרו של ג'בריל רגוב. תואמה יציאתם של 37 שחקנים מקבוצת הכדורגל של סג'עייה בעזה לצורך משחק כדורגל באזור יהודה ושומרון. 4 שחקנים נדרשו לתשאול בעת מעברם ועל כן, תואם להם מעבר כבר ביום חמישי, שאליו ג'בריל רג'וב סרב. לאחר מכן, תואם עם הפלסטינים מעבר להיום, יום שישי - והבוקר הודיעו שהם מבטלים שוב. בחודשים האחרונים הפלסטינים מגישים בקשות לתיאום מעברים ומבטלים ברגע האחרון. כך, למרות שהם ידעו על הגעת מועדון הקראטה לפני חודשים, רג'וב הגיש פרטים מלאים רק יומיים לפני במקום חודש כנדרש, ולמרות זאת, אושר מעברם. הפלסטינים עושים שימוש ציני בספורט ובסוף מי שיפגע זה הקהל הפלסטיני".

כזכור, במהלך קונגרס פיפ"א האחרון בחודש מאי, הפלסטינאים איימו להעלות להצבעה את נושא הרחקתה של ישראל מהארגון העולמי, אבל ברגע האחרון המהלך הזה נמנע לאחר שהצדדים סיכמו כי משקיפים חיצוניים יפקחו על כל נושא מעברם של שחקנים. ההתאחדות הפלסטינית התלוננה לא אחת שישראל מונעת את מעברם של השחקנים.

רק בשבוע האחרון קבוצת אלאהלי אלחליל הצליחה להיכנס לרצועת עזה, מהלך שנחסם ממנה ב-15 השנים האחרונות, והיא פגשה את שג'אעיה במשחק שהסתיים ב-0:0. כעת אמור היה להתקיים הגומין בגדה המערבית באצטדיון חוסיין בין אלי, אך כעת התקבלה החלטה לבטלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully