וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרלה קשה למכבי ראשון לציון ביורופקאפ

4.8.2015 / 14:36

הכתומים ישחקו בבית אחד עם אנייסי קרסניורסק מרוסיה, אקדמיק סופיה מבולגריה וקאלב קארמו מאסטוניה, כששתי הראשונות תעפלה לשלב הבתים השני. המשחקים יחלו ב-28 לאוקטובר

סדרת פלייאוף ליגת העל כדורסל הפועל ירושלים נגד מכבי ראשון לציון שון דאוסן. קובי אליהו
הדרכון מוכן. דון דאוסן/קובי אליהו

מכבי ראשון לציון הוגרלה היום (שלישי) לסיבוב הראשון ביורופקאפ - המפעל המתחרה של היורוקאפ, אותו מארגנת פיב"א אירופה. הכתומים ישחקו בבית אחד עם אנייסי קרסניורסק מרוסיה, אקדמיק סופיה מבולגריה ובי סי קאלב קארמו מאסטוניה. שתי הראשונות בבית תעפלנה לשתב הבתים השני ויכול להיות שגם זו שתסיים במקום השלישי. המפעל מחליף את היורוצ'אלנג' ובעונה הבאה אמורות לשחק בו קבוצות איכותיות יותר.

56 הקבוצות שהתקבלו למפעל חולקו לשני אזורים גיאוגרפיים בני 28 קבוצות כל אחד, כשבכל אזור הוגרלו שבעה בתים בני ארבע קבוצות כל אחד. כל קבוצה תפגוש את יריבותיה למשחקי בית וחוץ החל מה-28 לאוקטובר. שתי הראשונות בכל בית, וארבע הקבוצות שסיימו במקום השלישי עם המאזן הטוב ביותר, תעפלנה לשלב הבתים השני בו ייקחו חלק 32 קבוצות. גם בשלב השני יסודרו הקבוצות בשמונה בתים בני ארבע קבוצות כל אחד, כששתי הראשונות תעפלנה לשלב שמינית הגמר. שמינית הגמר ורבע הגמר ייערך בשיטת הטוב משלושה משחקים, והמנצחות ברבע הגמר יעלו לפיינל פור.

ראשון לציון בנתה עד כה את אחד הסגלים המעניינים ביותר בליגת העל. שחקן נבחרת ישראל שון דאוסן נשאו, כמו גם ניצן חנוכי והמתאזרח טוני יאנגר. אל השלושה הצטרפו הישראלים אבי בן שימול, גולן גוט ועידן זלמנסון, והגארד הזר מארק ליונס שהגיע מעירוני נהריה. המאמן שרון דרוקר עושה מאמצים על מנת לצרף שני זרים גבוהים בתקופה הקרובה.

גארד מכבי תל אביב די בראון. יותם רונן
- כיכב בסופיה בעונה שעברה. די בראון/יותם רונן

אקדמיק סופיה, אלופת בולגריה ב-12 מתוך 13 העונות האחרונות כולל בעונה האחרונה, היא קבוצה מנוסה מאוד במפעלים האירופים ובשנים האחרונות היא שיחקה ביורוקאפ. בין השחקנים המעניינים ביותר ששיחקו בה בעונה שעברה נמצאים די בראון וברונו שונדוב, ששיחקו בעבר במכבי תל אביב.

אנייסי קרסניורסק הרוסית עשויה להיזרק מהמפעל אם ההשעיה של פיב"א אירופה על רוסיה לא תבוטל. היא סיימה אשתקד במקום ה-11 בליגת ה-VTB החזקה. העיר קרסניורסק נמצאת קרוב יחסית לגבול עם מונגוליה וקזחסטן. אפיק ניסים שיחק בה בעבר והעונה חתם שם פאבל ספירידונוב, או בשמו הישראלי דניאל רום, שגדל במחלקת הנוער של ראשון לציון.

בי סי קאלב קארמו איבדה העונה את אליפות אסטוניה אחרי 4 זכיות ברציפות, ובמקביל רשמה עונה נהדרת בליגת ה-VTB כשסיימה במקום התשיעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully