וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב ווינר: נדאל נקם בפוניני וזכה בטורניר המבורג, תקרית בין השניים

אחרי שהפסיד השנה פעמיים לאיטלקי, הספרדי גבר 5:7, 5:7 עליו אחרי שעתיים ו-34 דקות, וזכה בטורניר 47 בקריירה על חימר. במהלך חילופי משחקונים פוניני אמר לנדאל: "תפסיק לשגע לי את הביצים"

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
ממשיך את הרצף מ-2004. רפא/רויטרס

רפאל נדאל זכה היום (ראשון) בטורניר המבורג, כשגבר 5:7, 5:7 על פאביו פוניני אחרי שעתיים ו-34 דקות. נדאל, שבגמר ה-ATP ה-96 שלו בקריירה עלה למאזן 29:67, הצליח לנקום באיטלקי שכבר ניצח אותו פעמיים העונה (בריו דה ז'נירו וברצלונה).

המשחק נפתח במשחקון שארך 12 דקות, ואחרי ארבע שבירות הדדיות, נדאל היה הראשון לשמור על ההגשה ולעלות ל-2:3. הוא הצליח להשיג את השבירה האחרונה, כשהוא משלים ניצחון במערכה הראשונה עם פורהנד עוצמתי על הקו שקבע 5:7 אחרי 77 דקות.

נדאל שבר ועלה ל-1:3 בפתיחת המערכה השנייה, אך מנגד פוניני הצליח לשבור בחזרה ואף עלה ל-4:5, כשהוא מגיש לניצחון. נדאל הצליח להוכיח שאולי הוא לא בשיאו מבחינה מקצועית, אבל האופי שלו עדיין חזק ונחוש, כשהציל שתי נקודות מערכה, הצליח להציל עוד נקודות שבירה במצב של 5:5, וסיים את המשימה על ההגשה של האיטלקי. הספרדי בן ה-29 רשם 81 אחוזי הצלחה על ההגשה הראשונה, וסיים את המשחק עם 7 שבירות מ-14 ניסיונות, בעוד פוניני רק 5 מ-15.

נדאל, ששמר על רצף מ-2004 והמשיך לזכות לפחות בטורניר חימר אחד באירופה, זכה ב-311 אלף יורו וב-500 נקודות דירוג. פוניני ירד למאזן 7:3 במשחקי גמר. בסיום המשחק, בנאום הניצחון, נדאל נראה סובל מכאבים, ואחז ברגלו. "יש לי התכווצויות", אמר בחיוך כואב, והמשיך: "זה היה משחק נהדר, הרבה נקודות גדולות, הרבה שבירות, נלחמנו חזק. היו לי הרבה עליות וירידות. זה תואר חשוב עבורי". נדאל, שזכה בתואר 47 על חימר, התקרב לשיא של גיז'רמו וייאס, שזכה ב-49 טורנירים על חימר. הוא יעלה שלב אחד למקום התשיעי בעולם.

במהלך המשחק נרשמה תקרית בין נדאל לפוניני. דווקא לאחר שהאיטלקי שבר ועלה ל-4:5 במערכה השנייה, הוא ניגש לספסל של נדאל במהלך החלפת צדדים ואמר לו: "תפסיק לשגע לי את הביצים". מיד כשנדאל ראה שהאיטלקי מתקרב לעברו, הוא סימן לו עם הידיים ללכת אל עבר הספסל שלו.

ככל הנראה פוניני כעס על כך שנדאל האט את הקצב במשחקוני ההגשה שלו, אבל האיטלקי סירב לאשר את הדבר. מה שכן ידוע הוא שנדאל לא הפסיד עוד משחקון במהלך המשחק אחרי אותה תקרית.

* דומיניק תים (24 בעולם) זכה היום בתואר שני ברציפות, כשזכה בטורניר החימר גשטאד בשוויץ (סך פרסים 439 אלף יורו) אחרי שגבר 5:7, 2:6 על דויד גופן (14 בעולם). זה התואר השלישי של האוסטרי, שמתקרב לטופ-20 והרוויח 80 אלף יורו על הזכייה, בתואר השלישי שלו העונה (אחרי ניס ואומג בקרואטיה).

ג'ון איזנר טניסאי אמריקאי. GettyImages
איזנר חוגג תואר עשירי בקריירה/GettyImages

ג'ון איזנר שמר על התואר שלו מאטלנטה כשזכה בפעם השלישית ברציפות בתואר מסבב ה-250. הנפיל האמריקאי, המדורג 19 בעולם ו-1 בטורניר, ניצח 3:6, 3:6 את מרכוס בגאטיס הקפריסאי שעבר שבוע מצוין ומדורג 47 בעולם. איזנר הגיש 13 אייסים לעומת 0 שגיאות כפולות והצליח לשבור גם את ההגשות של הקפריסאי שלוש פעמים מארבעה ניסיונות. לבגדאטיס לא הייתה אפילו נקודת שבירה אחת לאורך המשחק. לאיזנר זה התואר העשירי בקריירה, כששמונה מהם הושגו בארצות הברית (ניופורט פעמיים, ווינסטון סיילם פעמיים, יוסטון ושלוש פעמיים באטלנטה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully