וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: שירת "טועמה מחבל" ו-"שתהיה שואה למכבי" עוברת בשתיקה

במהלך הדרבי התל אביבי בגביע הטוטו אתמול השמיעו אוהדי שתי הקבוצות שירים גזענים ופוגעניים, אבל הן לא יעמדו עליהם לדין. בדקנו עם ההתאחדות וח"כ רזבוזוב מדוע הנושא לא מטופל

ברני ארדוב

ההתאחדות לכדורגל ורשויות החוק החליטו להילחם בגזענות ללא פשרות, כפי שניתן היה להבין מהתגובות לאירועי הביזיון של אוהדי בית"ר ירושלים בשרלרואה. אך מדוע שירת ה"סלים טועמה מחבל" הנהוגה בקרב אוהדי מכבי תל אביב, או קריאת "שתהיה שואה למכבי" בקרב אוהדי הפועל תל אביב, ממשיכה לעבור בשתיקה?

אמש (שבת) לאחר שקבוצתם עלתה ליתרון בדרבי התל אביבי בגביע הטוטו, עלתה השירה מהיציעים הצהובים בקול גדול, אך דבר זה לא נכלל בדוח השופט ולא נמצא בעייתי על ידי המשקיף במשחק. כפי שניתן לשמוע בוידיאו, אוהדי מכבי תל אביב, וממש לא קומץ, שרים "סלים טועמה מחבל". יש לציין שחלק מאוהדי מכבי תל אביב הגיבו לשירה הזו בקריאות בוז שנועדו להשתיק אותה.

אחרי השער השלישי של מכבי תל אביב, שלטענת אוהדים של הפועל תל אביב לווה בהתגרות בהם מצד טל בן חיים, משער 5 שמאכלס אוהדים אדומים נשמעו קריאות "שתהיה שואה למכבי". גם במקרה הזה, אוהדים אחרים של הפועל תל אביב שרקו בוז כדי להשתיק את חבריהם ליציע. יש לציין שהאדומים כן יעמדו לדין בגין זריקת המצת לכאורה על שחקן מכבי, ניקולה מיטרוביץ'.

פנינו לח"כ יואל רזבוזוב, יו"ר שדולת הספורט בכנסת והאיש שבאומץ רב יזם את הוצאת ארגון לה פמיליה מחוץ לחוק בעקבות זוועות שרלרואה, בשאלה בנידון – מדוע שירים כאלה לא זוכים לגינוי מצדו, ומדוע זריקת המצית על שחקן מכבי תל אביב ניקולה מיטרוביץ' עוברת מצדו בשתיקה.

אוהדי מכבי תל אביב בכדורגל. קובי אליהו
יש או אין אפליה? אוהדי מכבי תל אביב/קובי אליהו

ח"כ רזבוזוב השיב: "אני מגנה את ההתנהגות האלימה והפוגענית של שני קהלי האוהדים, בדיוק כשם שאני מגנה כל פעולה של אלימות. המשטרה פעלה נכון כשעצרה את החשודים במעשים האלה, וטוב יהיה אם יימצו איתם את הדין בחומרה. כמחוקק נתתי למערכת אכיפת החוק את הכלים לפסוק כנגד אותם חוליגנים עונש קשה ומרתיע. כעת תורם לפעול בחומרה. ישנם חוקים ברורים האוסרים עבירות מסוג זה, ונכון יהיה אם מערכת המשפט תפסוק עונשים שיעזרו, לנו המחוקקים, למגר את האלימות מהספורט".

פנייתנו להתאחדות לכדורגל היתה יותר נחרצת, מאחר שהפגיעה בשחקן מכבי תל אביב כן צוינה בדוח. מדוע השיר הגזעני עובר בשתיקה. איך שופט ומשקיף לא רואים לנכון לציין זאת. "אין לשיר האמור כל אזכור בדוח השופט או בדוח המשקיף. הסרטון יועבר לעיונו של תובע ההתאחדות"', נמסר על ידי שלומי ברזל, קצין התקשורת של ההתאחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully