וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רמאות כלל עולמית": התחקיר שמטלטל את עולם האתלטיקה

תחקיר שפורסם ב'סאנדיי טיימס', ובמסגרתו נאספו מסמכים על פני תקופה של 11 שנה, חושף כי כשליש מהמדליות בתקופה זו הושגו על ידי ספורטאים שנחשדו בשימוש בסמים. בולט ופראח יוצאים נקיים

בוידאו: בולט קובע שיא עולם חדש ב-100 מטר באולם

תחקיר שפורסם בסוף השבוע במגזין הבריטי "סאנדיי טיימס" מזעזע את עולם האתלטיקה. בתחקיר, במסגרתו נאספו עשרות מסמכים ואלפי תוצאות של בדיקות דם של למעלה מ-5,000 ספורטאים, התגלו ממדים מטרידים של שימוש בחומרים אסורים.

מהממצאים שנאספו התגלה כי כשליש מהמדליות שחולקו באולימפיאדות ובאליפויות העולם בין 2001 ל-2012 הושגו במרמה, על ידי ספורטאים שבדיקות הדם שלהם הציגו תוצאות מחשידות. למרות זאת, אף אחד מהם לא נענש או נתן את הדין על כך. עשר מדליות בלונדון 2012 הושגו על ידי ספורטאים שבדיקותיהם הצביעו על שימוש בחומרים ממריצים. יתרה מכך, בדיקות של למעלה מ-800 ספורטאים פעילים, אחד מתוך שבעה שנבדקו, הראו "סבירות גבוהה מאוד לשימוש בסמים ממריצים או חומרים לא ידועים".

יוסאין בולט אצן ג'מייקני. Ian Walton, GettyImages
האשמות שווא? בולט/GettyImages, Ian Walton

עוד מתברר בתחקיר כי רוסיה היא המדינה בעלת האחוזים הגבוהים ביותר של ספורטאים שהשתמשו בסמים, עם בדיקות חשודות של למעלה מ-80 אחוז מזוכי המדליות. קניה נמצאת במקום השני, עם 18 מדליות חשודות במהלך 11 השנים שנדגמו. התחקיר דווקא מנקה את שמם של שניים מכוכבי האתלטיקה הגדולים ביותר בדורנו, מו פראח ואוסיין בולט, ששמם שורבב לא אחת לשמועות על שימוש בחומרים אסורים. בבדיקות של השניים לא נמצאו סימנים לחומרים אסורים.

"הממצאים מדאיגים מאוד ומצביעים על מגמה כלל עולמית. אם יהיה צורך בכך, נטלטל מחדש את הארגון. נעשה הכול כדי למנוע שימוש בחומרים אסורים", אמר קרייג רידל, נשיא הסוכנות העולמית למניעת סמים בספורט.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
טטיאנה ליסנקו מנצחת תחרות יידוי פטיש. רויטרס
רוסיה החשודה העיקרית. טטיאנה ליסנקו, אלופת העולם ביידוי פטיש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully