וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר בדיקת ההתאחדות הרוסית: הקריטריון של לנסקי לריו בוטל

התוצאה של הישראלית (23.18) לא תיחשב משום שהתאחדות האתלטיקה הרוסית קבעה שבריצה לא נמדדה רוח. יו"ר האיגוד הישראלי רפי פלד: "מאמין שתוכל לשחזר את התוצאה או לשפר אותה"

יח"צ - חד פעמי

אחרי המתנה ארוכה נתקבלה אתמול (שישי) הודעת דואר אלקטרוני רשמית מהתאחדות האתלטיקה הרוסית, לפיה לא נמדדה רוח בתחרות שהתקיימה בירינו ב-25 ביולי בה קבעה אולגה לנסקי את הקריטריון האולימפי. על כן, התוצאה שקבעה אלופת ישראל (23.18 שניות) לא תיחשב, וגם הקריטריון להשתתפות באליפות העולם אבד.

ההתאחדות הרוסית צירפה צילום של הפוטו-פיניש ובו מצוינת התוצאה הרשמית ללא רוח, ועל-פי החלטת התאחדות האתלטיקה הבין-לאומית, התוצאה שקבעה לנסקי יכולה להופיע ברשימות לצד ציון העובדה שהיא נקבעה ללא מדידת רוח. חשוב להדגיש כי מיד לאחר הריצה דיווח איגוד האתלטיקה הישראלי כי הרוח במהלך הריצה הייתה נגדית של 1.0 מטר לשנייה, ולא ברור על אילו נתונים התבססה התעודה אותה הציגה לנסקי בדיוק לפני שבוע לאחר התחרות.

לאור אי הוודאות ששררה בימים האחרונים סביב מדידת הרוח בתחרות, בנוסף לעיכוב בקבלת הפרוטוקול הרשמי, המליץ איגוד האתלטיקה לאתלטית לצאת בהקדם לתחרות נוספת בניסיון לשחזר את ההישג ולקבוע את הקריטריון למפעלים הבינלאומיים. לנסקי תשתתף מחר בריצה ל-200 מטר במסגרת אליפות מדינות הבלקן שנפתחה היום בפיטשטי שברומניה, אשר נבדקה ואושרה כתחרות לקביעת קריטריון לאליפות העולם ולמשחקים האולימפיים.

רפי פלד, יו"ר איגוד האתלטיקה הגיב לאחר קבלת ההודעה הרשמית: "כאיגוד שפועל עפ"י הנחיות רשמיות ותקנון ברור, משמעות הפרוטוקול היא שהתוצאה אותה קבעה אולגה לנסקי לא תוכר כקריטריון למפעלים הבין-לאומיים. יחד עם זאת אני מאמין באמונה שלמה ביכולתה של האתלטית המוכשרת לשחזר את התוצאה ולקבוע אף מהירה ממנה".

אולגה לנסקי אצנית ישראלית (שמאל). ברני ארדוב
אכזבה גדולה. לנסקי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully