וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: "חוק לנדסברג" לא יחול בעונה הקרובה

31.7.2015 / 14:24

ההצעה לשנות את המועד בו נחשבים שחקנים לצעירים "בחוק הצעירים" מסוף ספטמבר לתחילת ינואר נתקלה בהתנגדות רבה, ובכל מקרה החוק לא אמור לצאת לפועל העונה: "אסור לשנותו בעונה הקרובה"

סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
לא העונה. סילבן לנדסברג/מגד גוזני

הסערה במנהלת הליגה בעקבות ניסיון השינוי בחוק הצעירים לא פוסקת. לוואלה ספורט נודע היום (שישי) כי במנהלת קיימת התנגדות כמעט מוחלטת לשינוי החוק החל מהעונה הנוכחית, ואם אכן יוחלט לשנותו, יהיה זה החל מעונת 2016/17. הנושא צפוי לעלות לדיון במסגרת ישיבת מנהלת הליגה הבאה, והניסיון להעבירו באמצעות הבעת דעות בדואר האלקטרוני, כפי שחשפנו אתמול, לא היה אפילו קרוב לעבור.
המשמעות היא כי "חוק לנדסברג", כפי שכונה בימים האחרונים, לא יחול על המתאזרח של מכבי תל אביב, שתצטרך בכל מקרה לא לרשום את אחד הישראלים שלה או רק ארבעה זרים, בכל משחק ליגה. כזכור, ההצעה שהועלתה בימים האחרונים היא לשנות את המועד בו נחשב שחקן בפי החוק לבן 22 או 25 ל-1 בינואר, ולא ב-27 בספטמבר, כפי שקיים כיום. חוק הצעירים עצמו מגיע לסיומו בסוף העונה הקרובה, ומנהלת הליגה תקבל החלטה בחודשים הקרובים האם להאריכו לתקופה נוספת או לבטלו, שכן לא מעט קבוצות מתנגדות לקיומו.

"מנהלת הליגה היא לא שטיח של אף קבוצה", אמר אחד מחברי הדירקטוריון היום, "אין ספק כי היה פה עוול נורא לרוב קבוצות הליגה אם השינוי הזה היה מתרחש, כי אז קבוצות יכלו להחתים שחקנים שנחשבו למעל גיל 25 לפני החוק, וכעת הם מתחת לגיל זה. צריך לקיים דיון רחב בנושא ולהחליט האם משנים את התאריך, האם בכלל ממשיכים עם החוק הזה, אבל בכל מקרה, לעונה הקרובה אסור היה לשנות אותו". אגב, בין האנשים שתמכו בשינוי התאריך היה מאמן הפועל אילת אריק שיבק, אך יו"ר הקבוצה מוטי אמסלם אמר לוואלה ספורט כי "בכל מקרה השינוי לא היה מתרחש השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully