וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון להעביר את "חוק לנדסברג" באמצעות דואר אלקטרוני: "חציית קו אדום"

30.7.2015 / 19:19

במנהלת ביקשו מהקבוצות התייחסות לשינוי "חוק הצעירים" שהיה מאפשר למתאזרח של מכבי תל אביב להיכלל בו. התנגדות רבה בליגה: "אי אפשר לעשות דבר כזה אחרי שהקבוצות בנו את הסגל"

one

סערה גדולה בקרב דירקטוריון מנהלת ליגת העל בעקבות הצעה שהועלתה על ידי אנשי מכבי תל אביב לשנות את "חוק הצעירים" כך ששחקן יוגדר "צעיר" (עד גיל 25) אם הוא נולד אחרי ה-1 בינואר 1990, ולא אחרי ה-27 בספטמבר (שבועיים לפני פתיחת הליגה) כפי שקבוע היום. במנהלת הליגה הוציאו דואר אלקטרוני לחברי הדירקטוריון ובו הם ביקשו מהחברים להביע את דעתם עד ה-10 באוגוסט באמצעות דואר חוזר, צעד חריג מאוד, שכן עד היום כל הנושאים, אפילו אלה בעלי החשיבות הנמוכה ביותר, עלו לדיון במהלך ישיבות. אגב, במנהלת הליגה הבהירו לקבוצות שרק אם לא יהיו הסתייגויות מהנושא, לא יתקיים דיון.

כידוע, כל קבוצה בליגת העל מחויבת להחזיק שני שחקנים עד גיל 22 ושחקן אחד נוסף עד גיל 25. הבעיה של מכבי תל אביב היא שנכון לעכשיו חתומים אצלה בקבוצה חמישה ישראלים שאינם נכללים במסגרת החוק, כלומר כולם עברו את גיל 25, ולכן הקבוצה תצטרך בכל שבוע להוציא אחד מהם מהסגל או שחקן זר נוסף.

סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
יוגדר בכל זאת צעיר? לנדסברג/מגד גוזני

"זה מהלך שבא לטובת כמה קבוצות, ביניהן מכבי תל אביב שככה תוכל להכליל את סילבן לנדסברג כשחקן צעיר", אמר אחד מחברי הדירקטוריון לוואלה ספורט, "אי אפשר לעשות דבר כזה חודש לפני תחילת האימונים אחרי שרוב הקבוצות בנו את הסגל לפי החוק הזה. אם החוק יעכבור, תהיה זו חציית קו אדום". עוד נודע כי הרצון המקורי של מכבי תל אביב וקבוצות נוספות, ביניהן מכבי אשדוד שגם כן מתנגדת לחוק, היה לבטל לחלוטין את חוק הצעירים, אך מבדיקה שערכו בקרב חלק מחברי הדירקטוריון הבינו כי הסיכוי להעביר מהלך כזה ערב פתיחת העונה הוא קלוש. מכבי תל אביב לא הייתה זו שהעלתה את הנושא לדיון באופן רשמי.

חבר דירקטוריון נוסף אמר הערב: "גם אם יתנו למכבי ולחברותיה לעשות את המהלך הזה, אי אפשר שזה ייצא לפועל כבר העונה, זו פשוט בדיחה שמנסים לשנות שוב חוקים למענם".

כזכור, לפני שלוש שנים, חודש לפני פתיחת עונת 2012/13, הצליחה מכבי תל אביב להעביר שינוי במנהלת הליגה שנכלל לאותה עונה לפיו קבוצות שיבחרו לשחק לפי החוק הרוסי יוכלו לרשום שישה זרים בסגל ולא חמישה כפי שהיה אמור להיות עד אז, במהלך שגרר ביקורות רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully