וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת רוסיה נפסלה מפיב"א, ספקות לגבי שיתופה ביורובאסקט

האיגוד המקומי קיבל מכתב מפיב"א ולפיו הנבחרות יודחו מהמפעלים הבינלאומיים לאור פרשיות שחיתות במדינה. על פי המכתב, רוסיה תודח מהאליפות ולא תשחק עם ישראל באותו בית. רומניה תחליפה?

שחקן נבחרת רוסיה אנטון פונקרשוב. רויטרס
יזכו למנוחה בקיץ? פונקרשוב/רויטרס

האם נבחרת רוסיה תודח מאליפות אירופה שתיערך בחודש ספטמבר? ברוסיה מדווחים כי איגוד הכדורסל הרוסי קיבל מכתב מפיב"א לפיו הנבחרות במדינה יודחו מהמפעלים הבינלאומיים. הסיבה לכך נעוצה בפרשיות שחיתות שבהן היה מעורב איגוד הכדורסל הרוסי, כולל הטיה של תוצאות הבחירות באיגוד.

כבר מחר (חמישי) אמורה להשתתף נבחרת הנערות של רוסיה עד גיל 18 באליפות אירופה בסלובניה, ולגביה לא יחול שינוי, אך שאר הנבחרות הלאומיות של רוסיה, גברים ונשים עד גיל 16, כמו גם נבחרת הגברים של רוסיה שהייתה אמורה להשתתף באליפות אירופה, לא יוכלו להשתתף במפעלים.

רוסיה הייתה אמורה לשחק יחד עם ישראל במסגרת בית א', ועבור שתי הנבחרות זה היה אמור להיות המשחק הראשון בטורניר ב-5 בספטמבר. פרט לכך, הבית הישראלי כולל גם את פולין, בוסניה, צרפת ופינלנד. אם רוסיה תודח, מי שעשויה למלא את מקומה היא רומניה, שסיימה כסגנית עם המאזן הפחות טוב לעומת הסגניות האחרות במוקדמות.

במכתב ששלח נשיא פיב"א, הוראסיו מורטורה, למנכ"לית האיגוד הרוסי, יוליה אנקייבה, נכתב: "המצב הגיע לנקודה בלתי מקובלת שההנהלה הקודמת, למרות הזהרות פיב"א, מתערבת בהחלטות האיגוד, ויותר מכך פוגעת בסמכותיות של האיגוד אפילו במקרה של ביצוע של התחרויות. למרות ביקורו של נשיא פיב"א ברוסיה ומספר פגישות שערך, המצב לא השתנה. זה נראה שאף אחד מהצדדים לא הראה רצון להוביל לשינוי באיגוד ולהוביל אותו ליציבות. במכתב ששלחנו ב-22 ליולי הוחלט לפסול את האיגוד הרוסי מתחרויות של פיב"א באופן מיידי. לגבי לוח הזמנים, ההשעייה לא תפגע בנבחרות שנמצאות כעת בתחרויות של פיב"א, ולא בנבחרת הנערות שמתחילה את האליפות בעוד כמה ימים. כדי לנסות ולהראות את השינוי שמנסים לבצע באיגוד הרוסי, לפי המתווה שדורשים בפיב"א, את מוזמנת לכנס פיב"א בטוקיו ב-8-9 באוגוסט ולהציג את ההסברים שלך למצב ואת ההתפתחויות בתקווה שאלו יספקו אותנו כדי לבטל את הסנקציות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully