וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורגלן בעל ארבעת תאריכי הלידה: שאנסל אמבמבה בדרך לניוקאסל

עסקת העברתו של המגן-בלם מאנדרלכט נסגרה והמגאפייז ישלמו כ-8 מיליון ליש"ט. עכשיו נשאלת השאלה בן כמה הקונגלוזי, 20? 25? אולי בכלל 27? בניוקאסל בוודאי נזכרים באובפמי מרטינס

AP
שאנסל אמבמבה, שחקן אנדרלכט. GettyImages
בן 20? תלוי את מי שואלים. אמבמבה/GettyImages

באוגוסט 2006 צוין באתר הרשמי של ההתאחדות לכדורגל של ניגריה שתאריך הלידה של אובפמי מרטינס הוא ה-1 במאי 1978. עד אותו יום כל עולם הכדורגל ידע שהוא בכלל נולד באוקטובר 1984 ועד מהרה סאגת הגילאים של כדורגלנים אפריקאים שוב עלתה על סדר היום.

זיוף גילאים של כדורגלנים מהיבשת השחורה כבר הפך לדבר מפורסם ומדובר. לדוגמה: שחקן בן למעלה מ-20 שלפתע "הופך" לבן 18, יכול לסייע לנבחרתו להשתתף באליפות העולם לנבחרות צעירות ובנוסף, קל יותר למכור שחקן צעיר לאירופה.

אז בן כמה היה אובפמי, 21 או 28? את אוהדי ניוקאסל שבדיוק עמדה לרכוש אותו, כל הסיפור הזה די שעשע. אחרי שהניגרי נחת בצפון-מזרח אנגליה הם חיברו לכבודו את השיר-קריאה המצוין:

Oba, Obafemi
Oba, Obafemi
Oba, Obafemi
OBAFEMI MARTINS

21 or 28
21 or 28
21 or 28
OBAFEMI MARTINS

בקרוב יכול מאוד להיות שתהיה לאותם אוהדים בסט. ג'יימסז פארק לחבר שיר דומה.

אתמול ניוקאסל סגרה את עסקת רכישתו של המגן-בלם הקונגולזי שאנסל אמבמבה מאנדרלכט, תמורת סכום שמוערך ב-8 מיליון ליש"ט. השחקן שכבר לבש את מדי אנדרלכט 76 פעמים בכל המסגרות, יעבור רשמית אחרי שיקבל אישור עבודה וניוקאסל תקבל כישרון מבטיח בן 20. 20? תלוי את מי שואלים.

שחקן ניוקאסל לשעבר, אובפמי מרטינס. GettyImages
21 או 28? אובפמי מרטינס/GettyImages

שאנסל התגלה על ידי סוכן איטלקי בשנת 2011 ונשלח למבחנים באנדרלכט אחרי כמה חודשים. אחרי שחתם, קבוצתו הקודמת, ES Grace הקונגולזית, דרשה דמי השבחה ושכרה לשם כך את שירותיו של עורך דין ברזילאי בעל ניסיון רב בתביעות מהסוג הזה. התיק המשפטי הזה פתח קופת שרצים שבמרכזה סימן השאלה סביב גילו של אמבמבה.

רשת CNN שערכה כתבה על המקרה, השיגה מסמכים משני המועדונים הראשונים שלו ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, ובהם נרשם שהוא יליד ה-8 באוגוסט 1988. אלא שבמשחקי מוקדמות אליפות אפריקה ב-2011, תאריך הלידה שלו צוין כ-30 בנובמבר 1991. הבדל של שלוש שנים הוא לא עניין של מה בכך, אבל זה לא היה הסוף.

ב-2012 שאנסל הצעיר הצטרף לאנדרלכט ותאריך הלידה שלו נקבע עכשיו ל-8 באוגוסט 1994. גם במשחקי מוקדמות מונדיאל 2014, זה היה תאריך הלידה שצוין. לעומת זאת, בראיונות מוקדמים איתו, אמבמבה נקב ב-1990 כשנת הלידה שלו. כלומר כדורגלן אחד, ארבעה תאריכי לידה שונים.

"הבאתי לאנדרלכט מסמכים שמוכיחים מה הגיל האמיתי שלי", הוא אמר מאוחר יותר, "גם עברתי בדיקות מדעיות שנועדו לקבוע את הגיל המדויק שלי. באפריקה לאנשים אין כסף והם מוכנים לעשות הכול כדי להרוויח, כולל להמציא דברים".

בינואר 2013 פיפ"א הודיעה שהיא פותחת בחקירה כדי לקבוע מה גילו האמיתי ומי האשמים בזיופים, ולפחות נכון לעכשיו, תאריך הליגה הרשמי שלו הוא ה-8 באוגוסט 1994.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully