וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טרייד בלי שחקנים": קליבלנד שלחה בטרייד לפורטלנד את מייק מילר וברנדן הייווד

הקאבלירס הצליחו לממש את המהלך החשוב אותו ניסו לבצע, הקטינו משמעותית את מס המותרות שלהם ויקבלו שתי אפשרויות ל"חריגי טרייד", בהם יוכלו להשתמש בשנה הקרובה ולהביא שחקנים. הפרשנים החמיאו: "הקאבס קיבלו שוברי מתנה. המהלך הזה נותן גמישות שלא הייתה עד עכשיו"

יוסי ציפקיס

הקיץ של קליבלנד קאבלירס ממשיך להיות מרתק. סגנית אלופת ה-NBA, שהצליחה להשאיר את כל הכוכבים שלה ואף להתחזק בצורה יפה עם החתמתו של מו וויליאמס, מנסה כעת לפנות לעצמה מעט מקום בתקציב על מנת לאפשר החתמות נוספות בהמשך הדרך. הלילה (בין ראשון לשני), הקבוצה של דיוויד בלאט ביצעה צעד חשוב ביותר, כאשר שלחה בטרייד לפורטלנד את מייק מילר, ברנדן הייווד ושתי בחירות דראפט עתידיות תמורת הפחתת מס המותרות שלה, במהלך שיאפשר לה שלל אופציות החל מעכשיו ולמשך השנה הקרובה.

הבלייזרס, שאיבדו במהלך הפגרה את למרקוס אולדריג' ומנסים לבנות את עצמם מחדש, צפויים לחתוך את הייווד וייתכן שגם יעשו ביי-אאוט לחוזה של מילר, כך שגם הם ירוויחו מהעסקה, כאשר מלבד שתי בחירות הדראפט שקיבלו (שתיהן בסיבוב השני), הם יפנו לעצמם מקום בתקרת השכר. החוזה של הייווד, שאיננו מובטח עד ה-1 באוגוסט, קסם לפורטלנד שתוכל כעת לשחרר אותו בשלושת הימים הקרובים.

מבחינת קליבלנד, הטרייד מייצר שתי סיטואציות של "חריגי טרייד", שהוא חוק מעט מורכב ב-NBA. במסגרת החוק, החוזים של שחקנים שמגיעים לקבוצה חדשה תחתיו נכנסים לתקרת השכר, אולם לא נספרים במס המותרות, שבעקבות המהלך שהקאבס ביצעו עם היווד ומילר, ירד מ-32 מיליון דולר (הסכום עליו עמד לאחר הענקת חוזי הענק ללברון, קווין לאב וקיירי אירווינג) עד ל-4 מיליון בלבד. קבוצה יכולה להשתמש בזכותה ל"חריג טרייד" למשך שנה קלנדרית אחת בדיוק, כלומר, הקאבס יצטרכו לבצע את המהלכים שלהם עד ה-26 ביולי 2016 והם עשויים לעשות זאת כבר בפגרה או לחלופין, עד תום מועד ההעברות ב-NBA. על פי החוק המדובר, קליבלנד יכולה להביא רק שחקנים שכבר מחזיקים בחוזה בקבוצה אחרת ובדרך זו, הקבוצה הביאה במהלך העונה החולפת את טימופיי מוזגוב.

שחקני קליבלנד קאבלירס מייק מילר (ימין) לברון ג'יימס (שמאל). AP
נפרדים. מילר ולברון/AP

הגבלה נוספת של החוק היא שלא ניתן לשלב את שני החוזים שהתפנו כעת. לכן, לקליבלנד נפתח "חריג טרייד" של עד 10.5 מיליון דולר מהחוזה של הייווד, כאשר מדובר בסכום הגבוה ביותר מבין כל קבוצות הליגה, מה שייתן לג'נרל מנג'ר דייויד גריפין הרבה מרחב תמרון. הסכום השני, שנפתח לאחר העברת מילר, עומד על 2.94 מיליון דולר.

הטרייד כולו יחסוך לקאבס קרוב לעשרה מיליון דולר במס המותרות. דריל רויטר מ-"CBS קליבלנד" צייץ: "המהלך הטוב ביותר שהקאבס היו יכולים לעשות. הטרייד חוסך לקבוצה גם בתקרת השכר וגם במס המותרות ונותן לגריפין שני נכסים שהוא יכול להשתמש בהם בשנה הקרובה". ג'ייסון לויד, מה"אקרון ביקון ג'ורנל", הוסיף: "הקאבס עשו טרייד וקיבלו בתמורה אף אחד. אבל הם קיבלו שני שוברי מתנה". לויד הוסיף: "אל תהיו מופתעים עם הקאבס ייכנסו לעונה עם פחות מ-15 שחקנים בסגל ועם שחקן או שניים עם חוזה לא מובטח ואז ישחררו אותם לפני שהחוזה יהפוך למובטח בינואר. בשלב הזה של העונה, אם שחקן משוחרר, החוזה שלו לא נספר כנגד תקרת השכר הסופית".

פרשן "פוקס ספורטס", סם אמיקו, ניסה להסביר עוד קצת את העסקה: "כולנו ידענו שזה מגיע וקליבלנד סופסוף נפטרה מהחוזה של ברנדן הייווד. לא היווד ולא מילר צפויים לשחק בבלייזרס ואולי הקאבס אפילו לא ישתמשו באופציית 'חריגי הטרייד'. למעשה, הטרייד הזה נראה כמו מהומה רבה על לא דבר, כי אף קבוצה לא מקבלת אף שחקן ורוב האנשים אפילו לא מבינים מה זה 'חריג טרייד' ואיך אפשר להרוויח מזה. ובכן, במקרה של הקאבס מדובר בעיקר בלחסוך כסף וכשאתה נכנס לעונה עם שלושה שחקנים על חוזה מקסימום, לחסוך כסף יעזור מאוד. המהלך הזה יכול גם לעזור לקאבס להנחית שחקן חשוב או שניים במהלך העונה. המהלך הזה גם מגדיל את האפשרות להשאיר גם את טריסטן תומפסון וגם את ג'יי אר סמית'. הטרייד הזה בעיקר נותן לקאבס גמישות, שלא הייתה להם עד עכשיו. לא הרבה, אבל כל אינץ' קובע".

* מהלך מעניין נוסף התחולל הלילה בפלורידה, שם מיאמי נפרדה משבאז נאפייר ושנה בלבד לאחר שבחרה אותו בדראפט, שלחה אותו בטרייד לאורלנדו. נפייר רשם בעונתו הראשונה בליגה 5.1 נקודות בממוצע למשחק וההיט העבירו אותו כדי לחסוך כ-4.5 מיליון דולר בתקרת השכר ובמס המותרות. הם קיבלו בתמורה בחירת סיבוב שני בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully