וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שנחשד בגניבת מיליארד דולר ומוביל את סנסציית הצ'מפיונס

אילן שור בן ה-28 שנולד בת"א, הוא הבעלים של מילסאמי המולדבית, שהדהימה את לודוגורץ. הוא גם ראש עיריית אורחיי, נשוי לכוכבת פופ והיה במעצר בית בחשד למעילת ענק שסיבכה את המדינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיפור מרתק עומד מאחוריו. שור/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפתעת העונה באירופה עד כה היא ללא ספק הניצחון הכפול של אלופת מולדובה, מילסאמי על לודוגורץ הבולגרית בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות. מילסאמי, שמגיעה מאורחיי, עיר בת 33.5 אלף תושבים בלבד השוכנת במזרח מולדובה, הוקמה רק לפני עשר שנים וזכתה בעונה שעברה באליפות ראשונה בתולדותיה, תוך שהיא מנשלת מהתואר את האלופה הכמעט-נצחית, שריף טיראספול.

אחרי שהדהימה במשחק הראשון בבולגריה עם 0:1 את לודוגורץ, שבעונה שעברה עוד שיחקה בשלב הבתים של ליגת האלופות, רבים האמינו שבגומלין הדברים יתאזנו קצת, אולם למרות שהאורחים עלו ליתרון, מילסאמי הגיבה עם שוויון מהיר ולבסוף ניצחה 1:2 כדי להשלים 1:3 בסיכום שני המשחקים.

הסנסציה הגדולה גרמה לעולם הכדורגל האירופי לנסות לגלות מיהי מילסאמי האלמונית, שבסיבוב הבא תפגוש לקרב כפול על המקום בפלייאוף את סקנדרברג, אלופת אלבניה ובהיעדר כוכבים רציניים בסגל או על הקווים, השם הבולט שקפץ הוא זה של הבעלים של הקבוצה: בנקאי צעיר בן 28 בלבד בשם אילן שור, יליד ישראל, עם סיפור פרוע משהו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האצטדיון הצנוע של מילסאמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

שור, שנולד בתל אביב במרץ 1987 להורים שעלו מקישינב בשנות ה-70' המאוחרות, חזר עם משפחתו כבר בגיל צעיר למולדובה לטובת עסקים של אביו, שהיה הראשון שפתח חנויות דיוטי-פרי במדינה ונהנה מעושר רב בשל כך. על פי ראיון שהעניק בעבר, שור סיפר שכבר בגיל 13 הקים את העסק הראשון שלו, למכירת טלפונים ניידים. משם, הדרך למעלה הייתה די מהירה עבורו.

ב-2011, שור עלה לראשונה לכותרות גם בישראל, כאשר נשא לאישה את אחת מכוכבות הפופ הגדולות ביותר ברוסיה, שרה סמנדוייבה, המבוגרת ממנו בעשר שנים וידועה יותר בשם הבמה שלה "ז'סמין". כבר אז הוא היה אחד האנשים העשירים והחזקים ביותר במולדובה והשתלט על קבוצת מילסאמי, שמגיעה מעיר בה יש קהילה יהודית גדולה יחסית, שהתקבצה במקום אחרי מלחמת העולם השנייה.

בנובמבר 2014, שלושת הבנקים המרכזיים במולדובה כמעט קרסו לחלוטין ו-12.5 אחוזים מהתוצר המקומי הגולמי נעלמו לאחת המדינות העניות ביותר באירופה גם כך, לאחר שסכום המוערך בכמיליארד דולר נעלם בן לילה מאותם בנקים. לאחר כמה חודשים, הפנו הרשויות שחקרו את המקרה אצבע מאשימה לעבר שור, בטענה שהוא העביר כספים בין הבנקים ואז הם נעלמו בבת אחת. על פי החשד, הבנקים העניקו לשור אשראי על כך כ-740 מיליון דולר, מה שגרם להם לקרוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ז'סמין מככבת על הבמה

ב-CNN אף עלתה ידיעה תחת הכותרת: "איך לגנוב מיליארד דולר בשלושה ימים". על פי אותה ידיעה, שור ואנשיו רכשו מניות בשלושת הבנקים המדוברים ולאט לאט הגדילו את האשראי שקיבלו מאותם בנקים, עד שבעזרת סדרת העברות כספים מסובכת הם העבירו את הכסף לחברות שנמצאות בקשר עם עסקיו של שור. בסופו של דבר, הבנק המרכזי של מולדובה נאלץ להיחלץ לעזרת הבנקים הקורסים והותיר את המדינה בבור כלכלי רציני.

בחודש מרץ האחרון, שור נחקר במשך שמונה שעות על ידי חוקרי יחידת ההונאה ובמאי הוא נכנס למעצר בית של 30 ימים, כאשר במולדובה היה חשש גדול שהחשדות נגדו והאירועים, שפגעו קשות ברבים במדינה מבחינה כלכלית, יובילו לגל אנטישמיות. למרות החשדות, לשור התאפשר להירשם כמועמד לבחירות לראשות אורחיי והוא אכן זכה בתפקיד ב-14 ביוני עם כמעט 62 אחוזים מהקולות.

שור הכחיש כל קשר לפרשה המדוברת וכעת, זוכה למעמד של אליל במולדובה ובעיקר באורחיי, לאחר שהקבוצה, המדורגת רק 313 בדירוג אופ"א בין הקבוצות באירופה ושלמשחקה הביתי מול לודוגורץ הגיעו בסך הכול 2,539 צופים, קנתה לעצמה שם והפכה למפורסמת בכל היבשת. מלבד כדורגל, הוא גם חובב טניס ומשמש כספונסר של ההתאחדות המולדבית. נראה שעוד נשמע לא מעט על השם שלו ושל הקבוצה שלו בשנים הקרובות.

  • עוד באותו נושא:
  • מילסאמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully