וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולד קאפ: ג'מייקה ומקסיקו ייפגשו בגמר

ה"רגאיי בויז" הדהימו את המארחת ארצות הברית עם 1:2 וישחקו נגד ה"אל טרי", שנעזרו בשיפוט שערורייתי במיוחד ובפנדל בתוספת הזמן וגברו 1:2 בהארכה על פנמה, ששחקניה איימו לרדת מהמגרש

אימג'בנק GettyImages
שחקני נבחרת פנמה זועמים על השופט האמריקאי מארק גייגר. AP
שחקני פנמה נגד השופט גייגר/AP

בסיומו של לילה משוגע לחלוטין בג'ורג'יה דום, שנמשך כשש שעות, העפילו הלילה (בין רביעי לחמישי) ג'מייקה ומקסיקו לגמר הגולד קאפ 2015.

אל המשחק הראשון של הערב, התייצבה האלופה המכהנת והמארחת נבחרת ארצות הברית, שקיוותה לעשות צעד נוסף לעבר תואר שישי בתולדותיה. האמריקאים לא האמינו שיתקלו בבעיות מול ג'מייקה, שהישג השיא שלה עד היום היה המקום הרביעי ב-1998, אולם ל"רגאיי בויז", שהרשימו כבר בשלב הבתים, היו תכניות אחרות והם היממו את הקהל הביתי עם ניצחון 1:2 גדול.

בדקה ה-30, כדור חוץ ארוך נחת במרכז הרחבה על הראש של דארן מאטוקס וזה שלח נגיחה קשתית שפגע בקורה והתגלגלה על קו השער ופנימה. חמש דקות חלפו וז'יל בארנס השאיר את בראד גוזאן חסר אונים עם כדור חופשי מושלם וקבע 0:2 מדהים. האמריקאים תקפו בחמת זעם ושתי דקות מפתיחת המחצית השנייה, מייקל בראדלי ניצל השמטה של השוער כדי לצמק מקרוב. עד לסיום, ארצות הברית ישבה על ג'מייקה, אבל השער סירב להגיע והסנסציה הושלמה.

שחקני נבחרת ג'מייק גיל בארנס ג'ה וון ווטסון חוגגים. AP
הפתעת הטורניר. שחקני ג'מייקה חוגגים/AP

ואז הגיע חצי הגמר השני ובו, כמעט נרשמה סנסציה נוספת, אבל רק כמעט. מקסיקו, שיאנית הזכיות במפעל עם שש כאלה, פגשה את פנמה, סגנית האלופה מלפני שנתיים, שגירדה את דרכה אל ארבע הגדולות הפעם. בדקה ה-25, החל מופע האימים של השופט האמריקאי מארק גייגר. אחד מכוכבי פנמה, לואיס טחאדה, קפץ לכדור ארוך שנבעט לעבר ההתקפה ופגע עם המרפק בראשו של פרנסיסקו רודריגס. גייגר לא התבלבל ושלף אדום ישיר והזוי. למרות שנותר בעשרה שחקנים, הצליחה פנמה לעלות ליתרון מפתיע בדקה ה-57, כאשר רומן טורס נגח מקרוב פנימה כדור קרן.

אלא שדקה לתום הזמן החוקי, טורס הפך, בעל כורחו, לגיבור הטרגי של המשחק. הבלם הצליח להרחיק בקושי כדור שנשלח לעבר חלוץ מקסיקו, קרלוס אסקיבל, שדחף את טורס לרצפה. טורס נפל עם ידו על הכדור, מבלי שיכול היה להימנע מכך בשום צורה, אולם גייגר לא התבלבל ושרק לפנדל. ממש כמו ברבע הגמר, אז אנדרס גוארדאדו ניצל פנדל שערורייתי שקיבלה מקסיקו כדי לנצח את קוסטה ריקה בדקה ה-124, גם הפעם גוארדאדו עמד בלחץ כמו גדול, אלא שעוד לפני הפנדל המדויק שלו נרשמו עשר דקות מביכות, בהן שחקני פנמה פשוט סירבו להמשיך לשחק ואיימו לרדת מהמגרש.

בסופו של דבר הפנדל נבעט ונכבש והמשחק הלך להארכה, שם זכתה מקסיקו לפנדל נוסף, הפעם מוצדק וגם אותו כבש גוארדאדו, שקבע 1:2 ל"אל טרי" בסיום והם ייפגשו את ג'מייקה בקרב על התואר. עם השריקה לסיום, שגם היא הייתה באמצע התקפה של פנמה, התנפלו כל שחקני הנבחרת ואנשי הצוות על השופט, שהורד מהמגרש בעזרת כוח השיטור.

עוד באותו נושא

פנמה זועמת: "שופט מזוין, גנבים מחורבנים, קונקאק"ף שודדים"

לכתבה המלאה

שחקני פנמה הצטלמו בסיום המשחק עם שלט עליו נכתב: "קונקאק"ף גנבים"

אנדרס גוארדאדו נבחרת מקסיקו חוגג שער. AP
גוארדאדו שמר על קור רוח/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully