וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מאבק ישראלי על האליפות? הליגה הבלגית יוצאת לדרך

אחרי האליפות ההיסטורית של גרשון וסייף עם גנט והגביע שהביא רפאלוב לקלאב ברוז' במו ידיו, המושבה הישראלית בבלגיה הכפילה את גודלה בעונת 2015/16. מה מצפה לשלישייה הוותיקה וממה צריך לחשוש מרציאנו?

אימג'בנק GettyImages

עונת 2014/15 בכדורגל הבלגי הייתה היסטורית. גנט הדהימה את כולם כשזכתה באליפות ראשונה ב-151 שנות קיומה, בעוד קלאב ברוז' שדעכה בשלהי העונה ואיבדה את המקום הראשון בחסות הקיזוז, התנחמה עם הגביע שהיה התואר הראשון שלה מאז 2007. וההשפעה הישראלית על כך הייתה מכרעת. רמי גרשון היה מעוז ההגנה של האלופה המפתיעה וגם קני סייף תרם את חלקו, כשבברוז' היה זה ליאור רפאלוב שהבקיע את שער הניצחון בגמר הגביע בתוספת הזמן וגם כמעט הוכתר לשחקן העונה.

רמי גרשון שחקן גנט עם קני סייף. AP
יצליחו לשלב בין הליגה לליגת האלופות? קני סייף ורמי גרשון/AP

שני השגרירים הכי טובים של הכדורגל הישראלי בעונה הקודמת הרשימו בבלגיה, ועכשיו המושבה הישראלית הכפילה את גודלה. שישה במקום שלושה. אל גרשון וסייף בסגל של האלופה גנט הצטרף גם חאתם עבד אלחמיד, רפאלוב המשיך עם קלאב ברוז' שנחשבת לפייבוריטית לזכייה באליפות, מוחמד גדיר חזר לניסיון שני בליגה כשחתם בלוקרן ושוער הנבחרת אופיר מרציאנו הגיע כמושאל למוסקרון. אז מה מצפה להם?

במחזור הראשון:

שישי, 21:30: סנט טרוידן - קלאב ברוז' (ספורט2)
שבת, 21:00: זולטה וארחם - לוקרן
ראשון, 15:30: ווסטרלו - גנט
ראשון, 21:00: שרלרואה - מוסקרון (ספורט2)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז'. GettyImages
שער בלתי נשכח בתוספת הזמן של גמר הגביע. ליאור רפאלוב/GettyImages

לדעת רוב הפרשנים בבלגיה, כאמור, קלאב ברוז' היא המועמדת המובילה לזכייה באליפות. הקבוצה של מישל פרודום אמנם מכרה את שוערה מאט ריאן לוולנסיה, אבל מילאה די מהר את המקום עם החתמת סינאן בולאט, שמרה על יתר שחקני ההרכב והוסיפה את הקשר ההתקפי האנס ונאקן מלוקרן. גם גנט, למרות האליפות המפתיעה, הצליחה לשמור על שחקניה המובילים ותנסה להראות שהיא לא אפיזודה חולפת כשתשחק גם בשלב הבתים של ליגת האלופות. הקבוצה מימשה את האופציה על הבלם הדני לאסה נילסן, שימשיך לצד גרשון בהגנה. הרכש הכי יקר? אלחמיד שנרכש ממ.ס. אשדוד תמורת כחצי מיליון יורו (עבור 80 אחוז מהכרטיס).

מי שמקווה להשיב לעצמה את הכתר היא אנדרלכט, שמכרה את חלוצה אלכסנדר מיטרוביץ' לניוקאסל, אבל מצאה פתרון מצוין בדמות אימו אזקיאל. החלוץ הניגרי בן ה-21, שהרשים במדי סטנדרד ליאז', חוזר לליגה כמושאל מאל עראבי הקטארית ונחשב למועמד מוביל לזכות בתואר מלך שערי הליגה. גם המגן הסרבי איבן אוברדוביץ' הגיע ממכלן. סטנדרד ליאז', כבר ללא הבעלים רולאן דושאטלה ועם המאמן החדש סלבוליוב מוסלין, תנסה לזנב בטוענות לכתר באמצעות שחקני החיזוק שלה בהתקפה: איבן סאנטיני (קורטרייק), מוחמד יטארה (ליון) ואנתוני קנוקר (לסטר סיטי).

גדיר ולוקרן ינסו להשתחל לפלייאוף העליון. בוב פטרס, האיש אותו החליף גיא לוזון בצ'רלטון, מונה למאמן החדש וגדיר נחשב לרכש הכי יקר שלו. החלוץ יקווה לקדנציה שנייה קצת יותר מוצלחת, אחרי שפציעה קשה הגבילה אותו לחמישה משחקים בלבד במדי בוורן ב-2012/13. אצל מרציאנו הסיפור שונה. מוסקרון עברה מהפכה רצינית כשהבעלות התחלפה וסוכן העל פיני זהבי השתלט על המועדון. החבורה הצרפתית שהובילה את הקבוצה לפלייאוף האמצעי עזבה, ובמקומה הגיעו יחד עם מרציאנו גם מרקו שצ'פוביץ' ופיליפ מרקוביץ' שלא השתלבו במאיורקה ועוד כמה צעירים. על פי התחזיות, מוסקרון היא אחת המועמדות לירידה יחד עם בוורן והעולות לובן וסנט טרוידן. טראומת מ.ס. אשדוד תחזור גם בבלגיה?

אופיר מרציאנו שוער מ.ס אשדוד. מגד גוזני
יצליח להימנע מירידה נוספת? אופיר מרציאנו/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully