וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השינויים שיביאו תארים? מה חידש ברק בכר בהפועל באר שבע

23.7.2015 / 13:30

קרבה לשחקנים הבכירים, צוות צעיר עם ניסיון על המגרש והשראה מגרנט. בזמן שכולם מדברים על הסגל עמוס הכוכבים (והאגו) ברק בכר מחפש את שביל הזהב שיהפוך את הפועל באר שבע לקבוצה בריאה שתאיים על מכבי תל אביב. הבלוג של איציק יצחקי מציג את השינויים, וסרט הקפטן כמשל

קובי אליהו

מספר ימים לפני המשחק מול תון, ערב החזרה של הפועל באר שבע ממחנה האימונים שלה בעיירה ווארקה בפולין, ברק בכר לקח החלטה לא קלה. סרט הקפטן נשאר אצל אליניב ברדה, אבל אהובי הקהל מאור מליקסון ואביתר אילוז, כך הוחלט, כבר לא ישמשו כמחליפו, לפחות לא כשמאור בוזגלו על המגרש. אז הסרט עבר, אבל בינתיים - עם דגש על בינתיים - האקט הזה עובר בצורה חלקה. ובכלל, כל שחקן שחתם בהפועל באר שבע ניפח עוד קצת את בלון הסגל של בכר שרק הולך וגדל העונה. בשלב מסוים, בכר הבין שהוא חייב למצוא את קו התפר הדק שמפריד בין קבוצה בריאה וחדר הלבשה בריא, לבין קבוצה לחוצה וחדר הלבשה לחוץ. בכר סבור כי הוא נמצא כעת בנקודה הספציפית שבה הבלון גדול מספיק וחזק מספיק, אולי יותר מאי פעם, כדי לא להתפוצץ. כפי שתבינו מיד, השינויים שהוא הביא עמו העונה להפועל באר שבע מעידים על תפיסת עולם שונה - כזו שאלונה ברקת מאמינה שתביא לה תארים. על הבלון עוד נדבר בהמשך.

לטוויטר של איציק יצחקי

מאמן הפועל באר שבע ברק בכר באימון לקראת המשחק מול תון במוקדמות הליגה האירופית. קובי אליהו
מציג תפיסת עולם שונה. ברק בכר/קובי אליהו

השינוי בסגל הוא לא היחיד שערך בכר בקבוצה. בראש ובראשונה, הוא החליט לערוך שינוי מקיף בנוגע לצוות המקצועי שהוא בנה סביבו. תפיסת העולם של המאמן הייתה פשוטה – לבנות סביבו תלכיד של אנשים מנוסים, כאלה ששיחקו כדורגל ויכולים לרדת לנפש השחקן והיו שותפים בעבר למסע בקבוצות לחוצות. בכר עצמו היה שחקן ובעל ניסיון באירופה, עוזרו שרון מימר עם עבר בהפועל תל אביב, דרור שמשון היה שותף למסעות האחרונים של הנבחרת וידע לעבוד תחת סיר הלחץ בבית"ר ירושלים האלופה, הדאבליסטית ועתירת ההישגים. אפילו היועץ המנטלי שלו, איתן עזריה (בעל הכשרה מטעם האיגוד הגרמני IN-NLP), היה שחקן עבר במכבי חיפה. את כל אלה הוא העדיף דווקא על התוצרת המקומית. אנשים כמו חברו ניסו אביטן ועוזר המאמן בעונה הקודמת, שמעון ביטון – הצינור הטוב ביותר בשנים האחרונים שאפילו שחקנים כמו אליניב ברדה מתייחסים אליו ביראת כבוד בחדר ההלבשה. אבל בכר החליט ללכת עם השינוי העמוק עד הסוף. את הצוות, הוא החליט, נבנה בעזרת אנשים מבחוץ.

אם נתמקד בשחקני החיזוק סביבו, צירופו של עזריה שהיה שותף לגביע בו זכתה קריית שמונה, הוא אולי אחד הסיפורים המעניינים בשינוי שערך. מקורבו של אברם גרנט, סבורים בבאר שבע, מסוגל ללמד את בכר דבר או שניים, בפן המנטלי כמובן, על ניהול נכון של חדר הלבשה עתיר כוכבים. בקבוצה שבה ג'ון אוגו, אובידיו הובאן ומאור בוזגלו נחשבים כמעט לבאנקר, לבכר נותרו עוד שלושה מקומות במגרש למהראן ראדי, רועי גורדנה, אליניב ברדה, בן שהר, אנתוני וואקמה, מאור מליקסון ושלומי ארבייטמן. שלושה ישחקו, ארבעה יסופסלו, וזה עוד מבלי להזכיר את שחקני הסגל הרחב שלו שיקבלו הזדמנות מדי פעם.

כאן בדיוק נכנס לתמונה עזריה, שגדל במכבי חיפה ונמצא בקשר טוב עם גרנט. את ההשראה לשיחות מוטיבציה הוא לקח מהמקום הזה, וזה אחד השיקולים שהנחו את בכר בקבלת ההחלטה לצרף אותו. עזריה עורך לא מעט שיחות עם שחקני המפתח, וזאת אולי הנקודה המעניינת והסבוכה ביותר בקבוצה שחלק גדול מהכוכבים שלה, במונחים מקומיים כמובן, יודעים שהם הולכים לבלות לא מעט על הספסל העונה. בתקופה האחרונה, חלק מאותם כוכבים נכנסים בזה אחר זה לעזריה כדי שיכוון אותם איך להתמודד עם סיר הלחץ הזה שבנתה ברקת, שבניגוד לשנים עברו יכול להשאיר אותם בסיטואציה לא נעימה. עזריה לא מתערב בפן המקצועי. לא תשמעו אותו מלמד שחקנים איך לגשת נכון יותר לכדור, אבל מגרנט הוא למד היטב כיצד לשכנע אותם לאהוב את הלחץ ולנתב אותו למקום חיובי.

זאת אולי התרומה הגדולה ביותר שהוא יכול להעניק לבכר – להפוך את חדר ההלבשה למקום נעים, שבו אין מאבקי אגו בין השחקנים, או במקרה של הסגל העמוק העונה – כמה שפחות כאלה. במחנה הוא ערך בעיקר שיחות קבוצתיות, אבל ככל שהזמן חלף ושחקנים נוספים הצטרפו, כך הלכו ופחתו השיחות הקבוצתיות והוא כאן בארץ כדי להפוך לכותל של השחקנים. ככל שהבלון יגדל, בכר יסתייע יותר בעזריה, בתקווה שהשחקנים שלו לא ינהלו קרבות מאחורי גבו. זאת, אגב, אחת הסיבות להחלטתו לעכב את החתמת הזר החמישי שלו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
איתן עזריה. קובי אליהו
הכוכבים נכנסים אליו כדי שיסייע להם להתמודד בסיר הלחץ. איתן עזריה/קובי אליהו

שינוי נוסף שבכר מנסה להוביל העונה קשור למידת הקרבה שלו לשחקנים. במקום ליצור מערכת יחסים רחוקה עם הוותיקים ולנסות להתנתק מהבעיות הצפויות בספסל שלו, בכר מנסה להתקרב. לפני כל אימון, על הלוח בחדר ההלבשה, משורטט האימון שלו בקפדנות. "שליש ראשון: ריצה מסביב למגרש, שליש שני: הנעת כדור, שליש אחרון – משחקונים", הם דוגמה טובה למה שהוא מכנה כ"הכנה טובה לאימון". את הקרבה לבוזגלו, אולי השחקן המתוקשר ביותר בקבוצה, הוא יצר בעזרת סרט הקפטן. "אתם בתקשורת עדיין קוראים לו ילד, אבל בוזגלו מזמן לא כזה. מבלי ששמנו לב, הוא הפך לאחד השחקנים הוותיקים בקבוצה. הילד מתקרב לגיל 28", הסביר גורם בקבוצה. "אין שום סיבה, שהיום עם התרומה שלו על המגרש וההד התקשורתי שגם הוא יצר סביבו, בוזגלו לא יענוד את הסרט לפחות כשברדה לא נמצא על המגרש".

בכר גרם לשחקנים להאמין שהשינוי הזה, תתפלאו, כלל לא גורע מהמעמד של מליקסון. הוא עדיין מקבל כבוד כמו שחקן בכיר, אבל עדיין לא ער מספיק לשאלה שעומדת מאחורי המהלך הזה – כמה מליקסון ייפגע מכך בהמשך, כמה היכולת שלו תושפע מההחלטה להעניק את הסרט לשחקן אחר? על כך יש דעות לכאן ולכאן, ונראה כי רק הזמן יוכיח האם הקבוצה לא תיפגע מנטלית מההחלטה. במקרה של ברדה, למשל, שסרט הקפטן נשאר על ידו, במועדון לא חוששים כלל. הם טוענים ש"ברדה יידע לנשוך שפתיים גם כשהוא ימצא את עצמו על הספסל", מתוך הבנה שהקפטן הוא אולי השחקן היציב ביותר בקבוצה מבחינת הגישה שלו למשחק, וחדר ההלבשה תלוי רבות בהתייחסות שלו להחלטות של המאמן ושל המועדון.

ממש לאחרונה, במועדון ניסו לנפץ שמועות על מתיחות שנוצרה בחדר ההלבשה, לכאורה כמובן, על רקע שכרו של שהר. "בכר שמע את הדיבורים על מתיחות עם השחקנים הבכירים עוד לפני שהגיע, והופתע. עד היום אף שחקן, בטח לא בוזגלו וברדה, לא בא בדרישות לפתיחת החוזה בגלל בן. אנשים לא יודעים שלשחקנים הבכירים ניתנו מענקים שלא קשורים לשכר, ולבן לא", הסביר גורם במועדון. "ניסו לסכסך בתוך חדר ההלבשה שלנו, אבל מי שראה את בן לצד בוזגלו וברדה באימונים הראשונים מבין שאין כאן שום מתיחות".

מאור בוזגלו שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
בלי ששמנו לב, אחד השחקנים הוותיקים בקבוצה. מאור בוזגלו/ברני ארדוב

בכר הכניס העונה שינוי תודעתי נוסף: המלחמה מול מכבי תל אביב. במועדון הבהירו לשחקני הרכש שהם מנסים לבנות העונה תלכיד חזק מספיק, שהעומק שלו דומה לפרויקט שנעשה אצל ג'ורדי קרויף. "בעונה שעברה היו לא מעט פציעות. כשסוארס נעדר - ההגנה התפרקה. כשאלישע נאלץ לאלתר עם סגל הרבה פחות טוב - התחילו בעיות. בכר הגיע עם תקציב גבוה יותר ולקח שחקנים איכותיים יותר, כל שחקן הכניס לעצמו טוב טוב לראש שהוא נמצא בקבוצה עם סגל לא פחות עמוק ממכבי. וזה משהו שלא קרה בשנים קודמות, גם משיקולים כלכליים", הסבירו במועדון. "אנשים מנו כל הזמן את היתרונות של מכבי עלינו, אז פתאום כשאנחנו מביאים את אותו מודל, אפילו עם שיפור מסוים, מדברים על סגל עמוק מדי? אם רוצים לקדם את המועדון, אסור להסתכל אחורה, על הספסל. כולם צריכים להיות שותפים לזה, מהבעלים ועד שחקני הספסל".

השינוי העמוק הזה שבכר ערך בקבוצה העונה, מסגל השחקנים, דרך הצוות המקצועי והטיפול בשחקנים הבכירים שלו, מנפח עוד קצת את הבלון. יש אומרים שהוא מסוגל לעוף הכי גבוה שאפשר, הכי קרוב שאפשר לצלחת האליפות, אחרים חושבים שהוא יתפוצץ הרבה קודם ויקרוס יחד עם חדר ההלבשה שלו. לבכר מחכות משוכות לא פשוטות בריצת המרתון שלו. הערב מול קבוצה שוויצרית יעילה, ובמחזור הראשון מול איזי שרצקי שעמוק בפנים, כך מעריכים, ממתין למעידה. בגיל 35 בלבד, עם יועץ מנטלי צעיר מאליניב ברדה ומאמן שוערים שנולד שלושה ימים אחרי בן ביטון, בכר צריך להוכיח קודם כל לעצמו שהוא מסוגל לעבור את מבחן הבגרות של אלונה.

וזה לא יהיה פשוט בכלל.

ברק בכר, מאמן הפועל באר שבע, עם אלונה ברקת. צילום: איציק יצחקי, מערכת וואלה!
יעבור את מבחן הבגרות של הבוסית? ברק בכר לצד אלונה ברקת/מערכת וואלה!, צילום: איציק יצחקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully