וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב: "שרזבוזוב ילמד מהו ארגון טרור". רזבוזוב: "מסרבת לבצע מהלך משיקולים של פריימריז"

שרת התרבות והספורט הגיבה לדבריו של חבר הכנסת ("לה-פמיליה - ארגון בלתי מותר"): " לא יעלה על הדעת שח"כ מתבטא בצורה חסרת אחריות ומכתים קבוצה שלמה". רזבוזוב: "הגיע הזמן למעשים, כבר הוקמו מספיק צוותים וועדות"

צילום: מור שאולי, עריכה: ניר חן

למרות שעברו כבר שלושה ימים מאז האירועים שליוו את הפסד של בית"ר ירושלים לשרלרואה, הפרשה מסרבת לדעוך. חבר הכנסת, יואל רזבוזוב, הוציא הודעה בה קרה להכריז על ארגון "לה-פמיליה" כבלתי מותר, והיום (ראשון) פרסמה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, תגובה לאותה הודעה בפוסט בדף הפייסבוק שלה.

seperator

"אני קוראת לחבר הכנסת יואל רזבוזוב לחזור בו מדבריו על כך שקרא לארגון "לה פמיליה" ארגון טרור. לא יעלה על הדעת שח"כ מתבטא בצורה חסרת אחריות ומכתים קבוצה שלמה. עם כל הכבוד לח"כ רזבוזוב שילמד קודם מהו ארגון טרור. את הטיפול בארגון טרור נשאיר למדינת ישראל ולזרועות הביטחון. אנחנו, משרד התרבות והספורט ביחד עם המשטרה, נתעסק בפורעי חוק ובבריוני ספורט. אין שום סיבה להכתים קבוצה שלמה".

רגב הוסיפה: "הוועדה שהקמתי תגיש תוך 30 יום את מסקנותיו לפי המדיניות שהתוותי: אכיפה, הרתעה ושימור החוויה הספורטיבית. הוועדה תביא לשולחני את המלצותיה עם פתרונות אופרטיביים וממשיים לביצוע עד לפתיחת העונה באוקטובר. כמו כן אני מתכוונת לזמן מפגש את כל ראשי חוגי האוהדים, ביחד עם הצוות הבין-משרדי לפני פתיחת העונה. פגישה, שבמסגרתה יוחלט על אמנת אוהדים בכל הנוגע להתנהגות הולמת במגרשי הכדורגל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שרת התרבות והספורט, מירי רגב. ועד אולימפי קובי אליהו,
קוראת לרזבוזוב לחזור בו. מירי רגב/ועד אולימפי קובי אליהו

מאוחר יותר הגיב רזבוזוב לדברים של רגב: "אני יודע שלשנינו יש אינטרס משותף - למגר את תופעות האלימות בספורט הישראלי. אני יודע זאת כי בשיחות בינינו אמרת לי שגם את סולדת ומתנגדת לכל גילויי האלימות והגזענות של חברי ארגון "לה פמיליה". חבל לי שרק מחשש ומשיקולים של פריימריז את מסרבת לבצע מהלך אמיץ שיציל את הספורט בישראל ואת אוהדי הכדורגל השפויים שהפסיקו להגיע למגרשים בגלל אותו קומץ מאורגן. אני מזכיר לך שיש מתפקדי ליכוד שלא לוקחים חלק בארגון "לה פמיליה" ומצפים ממך לפעול. אני שואל אותך כבוד השרה: האם את באמת חושבת שארגון אשר יוזם פעילות שכוללת תהלוכות ושירים גזעניים, התפרעות במרחב הציבורי, עימותים אלימים כלפי קבוצת האוהדים יריבה, השלכת אמצעי לחימה שגרמו לפגיעה פיזית בראשו של ניקולה פונטו, שוער שארלואה, זריקת אבוקות וחזיזים לזירת המשחק והנפת דגל כ"ך, שקרו במשחקה של בית"ר ירושלים בבלגיה, לא צריך להיקרא התאחדות בלתי מותרת?".

רזבוזוב המשיך: "האם הצתת מתקן האימונים בבית וגן, הנפת שלטים בדבר "בית"ר טהורה לעד" ותקיפת אוהדי ספורט על רקע תמיכה בקבוצה יריבה, או השתייכות ללאום אתני אחר, הן דרכי ביטוי לגיטימיות לדעתך בספורט הישראלי? ארגון "לה פמיליה" פועל מתוך מניעים של שנאה, גזענות ולאומנות. את זה צריך להפסיק! שלא תביני אותי לא נכון, ראיתי את ההתנהגות של אוהדי שרלרואה במשחק והיא פסולה וחמורה. אני הראשון למחות נגד אנטישמיות, אבל הספורט הישראלי הוא קלף הסברתי טוב ביותר שיש לנו כמדינה מוקפת באויבים ומתנגדים שמחרימים אותנו. לכן, אם גם הקלף הזה יהיה לרעתנו, נמצא את עצמנו בחרם בינ"ל מסוכן עוד יותר ממה שאנחנו נמצאים בו כיום".

חבר הכנסת סיכם: "מירי חברתי, הגיע הזמן למעשים, די לדיבורים, כבר הוקמו מספיק צוותים וועדות. יש לך הזדמנות לעשות מעשה. שמעתי על הצוות שהקמת. הרשי לי להזכיר לך שכבר יש את המועצה למניעת אלימות בספורט שהקימה שרת הספורט לשעבר לימור לבנת, בראשות השופטת המחוזית (בדימוס) עדנה בקנשטיין. אז למה לך עוד צוותים, עוד דיונים ועוד שיחות סרק שבסוף יגיעו לאותה מסקנה – יש למגר את האלימות מהספורט, ומיד! (לא באוקטובר). הציבור בישראל וקהל האוהדים זקוק לך חזקה ואמיצה נגד התופעות המכוערות והפושעות של ארגון "לה פמיליה". בכל העולם ממגרים אלימות על ידי הפעלת כוח משפטי ומשטרתי. כך עשה בית המשפט בשבוע שעבר כנגד אותו חוליגן שתקף את ערן זהבי בדרבי התל אביבי, וכך יש לעשות גם במקרה הזה".

חבר הכנסת יובל רזבוזוב. ניב אהרונסון
"הגיע זמן המעשים". יואל רזבוזוב/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully