וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב: "היו בבלגיה קומץ של 7-15 עבריינים, אך לא נכון לצבוע את בית"ר כולה בצבעים שליליים"

שרת התרבות והספורט בראיון מיוחד לאולפן וואלה!NEWS בעקבות התפרעות אוהדי בית"ר בבלגיה: "לבית"ר יש אוהדים מסורים וטובים, אבל יש גם בריונים בהם צריך לטפל בצורה ממוקדת דרך סנקציות ואכיפה"

צילום: מור שאולי, עריכה: ניר חן

"אני מציעה להתייחס לאותו קומץ מבלגיה כעבריינים, אבל לא לצבוע את ביתר ירושלים כולה בצבעים שליליים. יש לבית"ר אוהדים טובים ומסורים ואת אותם בריונים צריך לטפל בהם", כך אומרת הבוקר (ראשון) שרת התרבות והספורט מירי רגב בראיון מיוחד לאולפן וואלה!NEWS, "אין לי שום כוונה לנקוט עמדה ספציפית כנגד ביתר ירושלים, ואין לי שום כוונה להציע עונשים לאוהדי ביתר. אני אדאג רק לסנקציות חמורות ואכיפת חוק כנגד הפורעים".

רגב התייחסה לאירוע החמור בבלגיה במסגרתו זרקו אוהדי בית"ר אבוקות למגרש ופגעו בראשו של השוער המקומי: "אנחנו נטפל באותם פורעים בצורה ממוקדת. המשטרה ומשרד המשפטים בודקים מה הסמכות לטפל באותם 7-15 אנשים שהיו מעורבים בהתפרעות בבלגיה. אני לא יודעת מה זה מאות אוהדים, לא ראיתי את הסרטון, אבל אבדוק האם אני יכולה להפעיל את סעיף 17 של החוק למניעת אלימות בספורט שהוא אומר שמי שמסית, מי שקורא לגזענות, אנחנו יכולים להרחיק אותו באופן מיידי ממגרשי הספורט".

הכל על הסערה בבית"ר ירושלים

אוהדי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
אוהדי בית"ר/קובי אליהו

רגב התייחסה לעובדה שבית"ר היא קבוצת ליגת העל היחידה בשורותיה לא משחקים שחקנים ערבים מעולם: "אוי ואבוי אם שרת הספורט תתעסק בסגלים. מי שהוא טוב ישחק. אני לא מתעסקת עם הנהלות הקבוצות ולא קובעת איזה שחקן יהיה או לא. אני אוודא שבבית"ר ובסכנין לא יצעקו קריאות גזעניות. צריך לאסור דגלים של כהנא חי בדיוק כמו דגלים של אשף והחמאס. אקרא אליי את ראשי קבוצות האוהדים למשרדי וננסה לחתום על אמנה הקרואת להפסקת האלימות והגזענות ביציעים".

לגבי התמונה שפורסמה בסוף השבוע ברשתות החבריות בה היא נראית לצידו של אדם עם חולצת כהנא חי אמרה רגב: "יש לי אלפי תמונות עם אזרחים. אני לא מסתכלת מה כתוב על הטישרטים שלהם ומצטלמת עם כולם. לא הייתי בשום אירוע של כהנא חי".

על ארגון לה פמיליה אמרה השרה: "אני לא מכירה את הארגון. הדבר היחיד שאני יכולה להגיד זה שכל ארגון שפועל בניגוד לחוק ולערכים של מדינת ישראל צריך להיות מטופל. לא אחגוג על הארגון הזה ולא על ביתר ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully