וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייט: נוי דריהן ויואב עומר אלופי העולם לנוער

הגולשת בת ה-15 וחצי מאילת חגגה בתחרות היוקרתית בפולין וזכתה בזהב גם בנוער וגם בקדטים. עומר ניצל את ביטול שיוט המדליות. כפיר אזולאי אלוף העולם עד גיל 17, ארד למאיה מוריס

נוי דריהן, גולשת ישראלית. איגוד השייט,
ניצחה יריבות בוגרות ומנוסות ממנה. נוי דריהן/איגוד השייט

נוי דריהן רשמה היום (שבת) הישג נפלא, כאשר זכתה במדליית הזהב באליפות העולם לנוער בגלישת רוח מדגם ניל פרייד, הנערכת בגדיניה שבפולין. הגולשת בת ה-15.5 מאילת זינקה מהמקום הראשון לשיוט המכריע עם 21 נקודות שליליות, שמרה על המקום הראשון גם בשיוט המדליות.

כך, אחרי שהייתה סגנית אלופת העולם בקדטים לפני כשנה, היא עכשיו אלופת העולם גם בנוער (עד גיל 19) וגם בקדטים. דריהן, שניצחה בחמישה מ-12 השיוטים הקודמים בתחרות, סיימה שנייה בשיוט המדליות והשלימה את העבודה. "אני שמחה ומאושרת", אמר דריהן. "מאוד נהנית מגודל ההישג. התחרות היתה קשה מאוד".

יואב עומר משדות ים, מדליסט הכסף מאליפות אירופה עד גיל 19 (שנערכה במונדלו, איטליה והסתיימה לפני כשבועיים), הוכתר היום לאלוף העולם לנוער עד גיל 19 לאחר ששיוט המדליות בוטל בשל היעדר רוח. עומר ניצח את התחרות עם 61 נקודות שליליות והקדים את הארגנטינאי פרנסיסקו סבידט בריקנר (63 נק') ואת הצרפתי טיטואן לה בוסק (73 נק'). "התחרות היתה מאוד קשה אבל אני שמח שהצלחתי", אמר עומר. "שמרתי על יציבות וזה הוכיח את עצמו בסוף".

גולש נוסף שזכה במדלית זהב הוא כפיר אזולאי, מהמרכז לחינוך ימי באילת, שהוכתר לאלוף העולם לנוער עד גיל 17. אזולאי סיים את האליפות עם 106 נקודות שליליות והקדים בנקודה את ההולנדי סי הוקסטרה. מאיה מוריס האילתית זכתה במדליית ארד באליפות העולם לקדטים עד גיל 17.

גילי אמיר, יו"ר איגוד השייט, אמר: "הישגים יוצאים מכלל. זו הנבחרת שלנו לטוקיו 2020. איגוד השייט עובד לטווחים ארוכים וזו הנבחרת שלנו לטוקיו . היום, באליפות העולם לנוער, ראינו ילדה בת 15.5 וילד בן 17 שהפכו לאלופי העולם עד גיל 19 וכל המדינה יכולה להסתכל על הפוטנציאל ועל העומק של השייט הישראלי. יש לנו קבוצת איכות גבוהה מאד בבנים ובבנות וגם בבוגרים. הקיץ הזה איגוד השייט הביא הרבה מדליות וכרגע 5 משלחות שלנו בכל הדגמים נמצאות בתחרויות בחו"ל וגם להם אנו מאחלים הצלחה".

הגולש הישראלי יואב עומר. איגוד השייט,
יש עתיד. יואב עומר/איגוד השייט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully