וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: שלזינגר ניצחה את ג'רבי ברבע הגמר, שתיהן זכו בארד

הג'ודוקא שעברה לייצג את בריטניה בעקבות הסכסוך המתוקשר, גברה על יריבתה, אבל בסופו של דבר שתיהן זכו במקביל באותה מדליה. רוני שוורץ ניצחה את סונדברג וקטפה ארד במשקל עד 52 ק"ג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפסידה לשלזינגר, אבל סיימה עם מדליית ארד/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעם הן היו חברות לאימונים ולנבחרת, אך היום (שבת) הן היו יריבות לכל דבר. הג'ודוקא ירדן גרבי ואליס שלזינגר נפגשו היום על המזרן ברבע גמר הגרנד סלאם ברוסיה (עד 63 ק"ג), לראשונה מאז עברה שלזינגר לייצג את בריטניה בעקבות הסכסוך המתוקשר עם איגוד הג'ודו הישראלי. שלזינגר ניצחה בקרב, אבל בסופו של דבר שתיהן ניצבו זו לצד זו על הפודיום עם מדליות הארד.

בניגוד לשלבים הקודמים שבהם ניצחו השתיים באיפון, הפעם המפגש היה קשה יותר, ונגמר בניצחון בניקוד לזכותה של שלזינגר. ג'רבי פתחה את הקרב טוב יותר והצליחה לגרום לעונש עבור שלזינגר, אך דווקא הג'ודוקא שמייצגת את בריטניה הצליחה לעלות על לוח התוצאות לאחר שהשלימה יוקו, עליו שמרה עד לסיום, מה שזיכה אותה בניצחון. ג'רבי ניסתה לתקוף וליזום כיאה לג'ודוקא הנמצאת בפיגור, אך שלזינגר התגוננה היטב ובסופו של דבר השיגה את מטרתה - מקום בחצי הגמר.

עוד לפני כן, השתיים הגיעו אל שלב רבע הגמר בצורה די דומה. ג'רבי פגשה בסיבוב השני של התחרות את מיה הרמנסון השבדית וניצחה אותה בעזרת איפון בעוד ששלזינגר התגברה על ג'ון האן הקוריאנית גם כן באיפון.

אלא ששלזינגר הפסידה לאחר מכן בחצי הגמר למונחזאיה טסדבסורן ממונגוליה ונשלחה לקרב על מדליית הארד, בו ניצחה באיפון (42 שניות לסיום) את אנה ברנהולם השבדית. גם ג'רבי קטפה מדליית ארד, לאחר שניצחה בבית הניחומים את מריאנה מישקוביץ' הקרואטית ובקרב על המדליה ניצחה עם איפון את האיטלקייה אדוויג גוונד.

רוני שוורץ ג'ודוקא ישראלית. הוועד האולימפי בישראל,
יש מדליה. רוני שוורץ/הוועד האולימפי בישראל

במשקל עד 52 ק"ג, רוני שוורץ השיגה את המדליה הישראלית הראשונה כשקטפה את הארד. שוורץ ניצחה בשני הסיבובים הראשונים את רי-מי קים מדרום קוריאה ואודטה ג'ופרידה מאיטליה, אבל הפסידה באיפון ליינגנאן מה הסינית ונשלחה לבית היחומים, בו ניצחה באיפון את אילסה היילן הבלגית. בקרב על הארד היא פגשה את יאנה סונדברג הפינית שניצחה לפני כן את גילי כהן, והשיגה מולה נקמה ישראלית בזכות ווזארי אחד כדי לתפוס מקום על הפודיום.

כהן, לעומת זאת, הפסידה בקרב על הארד למרין קרה מגרמניה. לפני כן היא ניצחה בזכות עונשים את ג'סיקה פריירה מברזיל, אך הפסידה באותה צורה לסונדברג מפינלנד וירדה לבית הניחומים, שם ניצחה את אנדראה קיטו מרומניה.

במשקל עד 48 ק"ג, שירה ראשוני ניצחה בזכות יוקו את טטיאנה אוסויאנו ממולדובה, אבל הפסידה לאחר מכן באיפון לאירינה דולגובה הרוסייה ובבית הניחומים נוצחה בווזארי על ידי אלסיה קוזנצובה, גם היא מרוסיה.

במשקל עד 57 ק"ג, קמילה מינקאווה עברה שלב אחד עם ניצחון על אירינה זבלודינה הרוסייה, אבל הפסידה באיפון לקנדית קתרין פינאר בושמן ונפלה לבית הניחומים, שם הודחה בידי סברינה פילצמוזר האוסטרית שניצחה באיפון.

אצל הגברים, ברוך שמאילוב ניצח באיפון את בנצה זמבורי מהונגריה במשקל עד 66 ק"ג, אבל הפסיד בסיבוב השני לאלטנסוח דובדון ממונגוליה. באותו משקל, טל פליקר הפסיד באיפון כבר בקרב הראשון לקיליאן לה בלוש מצרפת.

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו סיכם: "אני גאה מאוד בנבחרת הנשים. ביום הראשון התחרינו עם חמש ספורטאיות וכולן דורגו. יש קצת תחושת החמצה כי אני חושב שיכולנו גם יותר. להגיע לגרנד סלאם חזק מאוד לפני אליפות העולם ולהשיג שתי מדליות ושלושה דירוגים זה הישג מדהים. העבודה במסגרת הנבחרת דוחפת את הבנות קדימה, הן מעודדות אחת את השניה כל הזמן בהצלחות ובקשיים ואני מאוד גאה בכל אחת מהן על כך. זו מדליה ראשונה בתחרות משמעותית עבור רוני מאז שחזרה מהפציעה והמדליה השלישית של ירדן ב-2015. בהצלחה לליאור ולינדה מחר".

(עדכון ראשון: 11:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully