וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה אוהדים תושאלו בנתב"ג, טביב: "לא שיניתי את דעתי"

המשטרה עיכבה אוהדים לאחר האירועים הקשים בבלגיה, הבעלים מודה: "התביישתי. הם הורסים הכול". מאטוביץ': "אנו מרגישים רע, אך זו גם אחריות של האבטחה". אחד האוהדים: "אנשים חטפו מכות"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: מתן חדד

בית"ר ירושלים נחתה הערב (שישי) בארץ אחרי התבוסה מול שרלרואה והאירועים המביכים שלוו למשחק. אוהדי הקבוצה, שהתפרעו בבלגיה וזרקו אבוקות למגרש, פגשו את אנשי משטרת ישראל שהמתינו לבואם בנתב"ג ותשאלו שישה אוהדים. התשאול נעשה על דעת פרקליטות המדינה ובאישורה. חשוב להדגיש כי האוהדים שתושאלו זוהו כמי שהיו מעורבים על פי החשד בהפרות הסדר בבלגיה.

קורנפיין מדבר: הם שמו את סמל לה פמיליה מעל המנורה

צפו: טביב לא מצליח לשכנע את אוהדי בית"ר להסיר את דגל כך

בעקבות עזיבת טביב: בית"ר נערכת למכירת חיסול

אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
העיתונאים "מתנפלים" על טביב/מגד גוזני

מוקדם יותר מפקדת משטרת נתב"ג, נצ"מ סיגל בר צבי, החליטה על היערכות מיוחדת של כוחות גדולים בנתב"ג כדי לקבל את פני עשרות החוליגנים מבין אוהדי בית"ר. במשטרה החליטו על ההיערכות כדי למנוע אפשרות מצד האוהדים להפר הסדר ברחבי טרמינל 3. בר צבי הורתה על הבאת כוחות יס"מ של מחוז מרכז בשטח נמל התעופה, והם ליוו את האוהדים בכל ההליך – מהירידה מהמטוס ועד היציאה משטח הנמל. בין הכוחות שהגיעו לשדה היו גם כוחות של משטרת ירושלים, ובהם חוקרים שהחזיקו באינדיקציות לגבי אוהדים שהיו מעורבים באירועים בבלגיה. במשטרה אמרו: "יש לנו סמכות בחוק לחקור את האוהדים גם על התפרעויות שבהן נטלו חלק מעבר לגבולות המדינה, והתשאולים יבוצעו על פי חוק".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
בוריס קליימן בנחיתת בית"ר ירושלים לאחר המשחק מול שרלרואה. מגד גוזני
בוריס קליימן בעת הנחיתה/מגד גוזני
אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
היה המום מהאירועים. טביב/מגד גוזני
שוטרים ממתינים לאוהדי בית"ר ירושלים. מגד גוזני
השוטרים מתצפתים, הערב/מגד גוזני

דיווח: דקה אחרי דקה

18:30: המאמן סלובודן דראפיץ' הוצא מיציאה צדדית ועל כן לא פגש את אנשי התקשורת שהמתינו לשמוע אותו.

18:20: מ"מ המפכ"ל, בנצי סאו, קיים הערכת מצב עם המפקדים הרלוונטיים, ובסיומה לאחר התייעצות עם פרקליטות מחוז ירושלים הוחלט כי הנושא יטופל במשטרת מחוז ירושלים במסגרת שיתוף הפעולה עם רשויות האכיפה בבלגיה ובהתאם לסמכות המוקנית בדין. במסגרת זו תושאלו בשעות האחרונות מספר אוהדים עם נחיתתם בנתב"ג על ידי שוטרי מרחב מוריה.

18:00: דושאן מאטוביץ', שחקן הקבוצה: "היה משחק קשה מאוד, פעם ראשונה שזה קרה. מה שקרה עם האוהדים לא נחמד, זה לא צריך להיות בכדורגל. אני לא יכול לומר הרבה, גם אנחנו שומעים את זה בחדשות, טביב לא דיבר איתנו, ניפגש איתו. האוהדים נסעו כדי לתמוך בנו, קבוצה קטנה התפרעה. ניסינו לדבר איתם, אבל זה לא עזר. אני רוצה להסתכל על התמונה הכוללת, לבית"ר יש הרבה אוהדים שבאו לתמוך לעזור. אלה לא האוהדים של בית"ר עבורי. אני לא מפחד מאף אחד, זו קבוצה קטנה של אוהדים. הייתה אתמול בעיה עם המשטרה הבלגית, הם לא בדקו מה נכנס למגרש. זו גם אחריות של האבטחה, מה אנחנו יכולים לעשות? זה לא נראה טוב. האוהדים הישראלים הם לא כאלה. אני מקווה שהכול יירגע ובעוד כמה ימים דברים ייראו אחרת. בכל מקרה, כולם מרגישים רע".

שוטרים ממתינים לאוהדי בית"ר ירושלים. מגד גוזני
ביצעו תשאולים בשדה. השוטרים בנתב"ג/מגד גוזני

17:40: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן. השניים סיכמו שתתקיים בדיקה באשר לדרכי הפעולה האפשרויות נגד האוהדים שהתפרעו במשחק של בית"ר. נתניהו: "טוב שרובם המוחלט של אוהדי בית"ר ירושלים גינו לאלתר את ההתנהגות של אותה קבוצת אוהדים קטנה. לא ניתן להם להכתים שם של אוהדי קבוצה שלמה, ולפגוע בתדמיתה של המדינה".

17:20: אלי טביב, הבעלים של בית"ר ירושלים, שהודיע על עזיבה, אמר עם הגעתו לארץ: "אני עם הכדורגל סיימתי. עד שאנחנו מגיעים לאירופה, הם הורסים את הכול. אני אדבר על הכול בהרחבה בהמשך השבוע, לא שיניתי את דעתי. אני עוזב את הכדורגל. אני עדיין לא מעכל את מה שהיה שם. התביישתי מאוד. הייתי עם הראש למטה, והתנצלתי בפני הבעלים של הקבוצה היריבה. אני כבעלים נותן הכול למועדון, וככה הם מתנהגים? אלה אנשים שאי אפשר לקרוא להם אוהדים".

16:50: היום ובסוף השבוע נעשים מאמצים גדולים לארגן פגישה בין אלי טביב לראש עיריית ירושלים ניר ברקת. גורם המקורב לצדדים אמר: "היחסים ביניהם כרגע הופכים להיות משניים. טובת בית"ר ירושלים היא מעל לכל וכולם צריכים לאחד כוחות כדי לנקות את בית"ר ולאפשר לה להיות מועדון נורמלי. קרה משהו לניר ברקת אתמול. גם הוא הבין שהוא התחבא יותר מדי כשטביב ובית"ר התמודדו עם הגזענות בשנה בעברה והוא מוכן ללכת למלחמת חורמה בנושא. על אף המחלוקות הוא יושיט יד לטביב אם הוא עדיין יהיה מעניין. שניהם זה הרבה, אבל זה לא מספיק. צריך פה את המשטרה, האגף המשפטי וההתאחדות לכדורגל שיסייעו להתמודד עם זה. בית"ר ירושלים במלחמה על הקיום שלה, וכולם צריכים לשים את האגו והאינטרסים האישיים בצד. לריב אפשר יהיה אחר כך".

שלומי אזולאי בנחיתת בית"ר ירושלים לאחר המשחק מול שרלרואה. מגד גוזני
פרט למאטוביץ', אף אחד לא דיבר. שלומי אזולאי/מגד גוזני

16:30: איציק אשכנזי, המכונה "איז'ו הנמר", שהגיע לשדה, אמר לכלי התקשורת: "לא היה פשוט שם, אתם רואים רק את הצד השני. היה לנו קשה, תקפו אותנו, קראו לעברנו קריאות אנטישמיות. מי שלא היה שם לא יודע בדיוק מה היה שם, אנחנו לא פוחדים מאף אחד חוץ מבורא עולם. הייתה התפרצות כעס של אנשים, הצדיעו במועל יד, צעקו הייל היטלר והאווירה התחממה. אני לא מצדיק כלום, אבל צריך להבין את הסיטואציה. אחד האוהדים שלנו נכנס לפאב של חוליגנים בלגים, ואם בעל הפאב לא היה לויאלי ומגן עליו, היה יכול להיות אסון. אבוקות זה דבר נורמלי בארץ ובעולם. לא היה צריך לזרוק חפצים על השוער". אוהד אחר ציין: "יהודים הם חזקים בכל מקום, מי שיפגע בנו, נפגע בו בכל מקום. לא כל מה שהיה שם פורסם. התקשורת חיממה. הם התנפלו על אוהדים ברחובות, אנשים פה חטפו מכות, הפתיעו אותם עם חגורות והיו תקריות שהתקשורת לא שמעה עליהם בכלל. אנשים הגיעו טעונים למגרש".

15:30: בטיסה שנחתה עם קבוצה קטנה של אוהדי בית"ר ירושלים, צוות האבטחה של נתב"ג בדק כל תיק ומזוודה בצורה קפדנית וערך אף בדיקות גופניות על חלקם. נוסע שירד מהמטוס אמר: "אני לא אוהד בית"ר, אבל החליטו שכל מי שהיה בקבוצה הזו ייבדק כאילו הוא מגיע לארץ עם מטען. שאלו אותנו שאלות מוזרות, אבל גם את זה עברנו".

טל כחילה בנחיתת בית"ר ירושלים לאחר המשחק מול שרלרואה. מגד גוזני
טל כחילה לאחר נחיתתו/מגד גוזני
לירוי צעירי שחקן בית"ר ירושלים. מגד גוזני
לירוי צעירי/מגד גוזני
דובב גבאי שחקן בית"ר ירושלים. מגד גוזני
דובב גבאי/מגד גוזני
איציק כהן שחקן בית"ר ירושלים. מגד גוזני
איציק כהן/מגד גוזני
דושאן מאטוביץ' שחקן בית"ר ירושלים. מגד גוזני
דושאן מאטוביץ'/מגד גוזני
אלי דסה שחקן בית"ר ירושלים. מגד גוזני
אלי דסה/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully