וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא ניתן לאותם אוהדים להכתים קבוצה שלמה ולפגוע בתדמית המדינה"

ראש הממשלה יצא בתגובה חריפה לאירועים הקשים בבלגיה, וייפגש עם השר גלעד ארדן כדי לבדוק דרכי פעולה אפשריות. שרת הספורט מירי רגב: "קומץ ביריונים הכתים את בית"ר ואת המדינה"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: מתן חדד

נציגי משטרת מוריה נערכו בשדה התעופה לקראת חזרתם של חלק מאוהדי בית"ר ירושלים מבלגיה והולנד, זאת בעקבות האירועים שהתרחשו אמש בבלגיה, שם אוהדים של בית"ר ירושלים התפרעו במהלך משחקה של הקבוצה נגד שרלרואה. עדיין לא ברור אם השוטרים בנתב"ג יבצעו מעצרים, או יעכבו כמה אוהדים לחקירה.

בינתיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן. השניים סיכמו שתתקיים בדיקה באשר לדרכי הפעולה האפשרויות נגד האוהדים שהתפרעו במשחק של בית"ר. נתניהו: "טוב שרובם המוחלט של אוהדי בית"ר ירושלים גינו לאלתר את ההתנהגות של אותה קבוצת אוהדים קטנה. לא ניתן להם להכתים שם של אוהדי קבוצה שלמה, ולפגוע בתדמיתה של המדינה".

שרת הספורט מירי רגב, סיפרה היום שהיא מעורבת בתהליך בחינת ההעמדה לדין של המתפרעים ושאם הדבר יתאפשר, היא תדרוש שהם יעמדו למשפט בישראל. רגב שהגיעה לאולם הדרייב אין למשחק גביע דייויס של ישראל נגד סלובניה, אמרה: "קומץ ביריונים מתוך אוהדי בית"ר עשו מהלך מכוער, לא תקין ולא ספורטיבי. הם הכתימו את בית"ר, את ירושלים, את מדינת ישראל. נטפל באותו קומץ ביריונים. הייתה לי שיחת ועידה עם ניר ברקת, מפקד מחוז ירושלים במשטרה ויו"ר המועצה למניעת אלימות בספורט, כדי לראות איך אנחנו מטפלים באותו קומץ. השלב הראשון הוא לקבל ממשטרת בלגיה תמונות של האוהדים ולמנוע מהם להיכנס למשחק הגומלין. אחר כך נבדוק האם אפשר לשפוט אותם על מה שהם עשו בבלגיה. במקביל ביקשתי להקים צוות ייעודי שיטפל בסוגיית האלימות בספורט כדי למנוע הישנות של מקרים כאלו".

מירי רגב בטקס פרסי התיאטרון. ניב אהרונסון
"נטפל בקומץ". רגב/ניב אהרונסון

יו"ר מנהלת הליגה, יורם באומן, שוחח עם שרת המשפטים איילת שקד ועם שרת הספורט מירי רגב, במטרה לקדם בדחיפות שינוי בחקיקה כלפי מתפרעים בספורט. במנהלת מצפים שמה שאירע אמש יהיה בסופו של דבר מנוף לשינוי מהותי ביחס לעבירות בספורט.

מנכל המנהלת, אורן חסון, אמר היום: "יש שני אלמנטים שאנחנו מבקשים כבר הרבה זמן ואולי מהאירועים אמש זה יקרה. אנחנו מדברים על הקמת בית משפט לענייני ספורט ועל מיצוי הדין בפרק זמן של 30 ימים. אלה דברים אלמנטריים להם אנחנו זקוקים כדי להילחם בתופעת האלימות והגזענות".

חסון הוסיף: "הייתי באחרונה אורח של ארסנל וראיתי איך מטפלים שם בעניינים במגרש. שישה אוהדי גלאטסראיי שהתפרעו ביציעים בצורה קלה לעומת אוהדי ביתר אמש, נשלפו אחד אחרי השני בעזרת מצלמות האבטחה ובתוך 24 שעות נגזרו עליהם שישה חודשי מאסר. רק זו הדרך לטפל באלימות. בוא נראה מי יפר את הסדר כשהוא יודע שמצפים לו שישה חודשי מאסר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully