וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת אלסידס גיג'ה, כובש שער הניצחון של אורוגוואי במונדיאל 1950

שחקן העבר היה האורוגוואי האחרון שנותר בחיים מה"מרקאנסו", בו הוא הנחיל לברזיל את אחד משני ההפסדים הטראומטים בהיסטוריה שלה. מת בגיל 88, ביום השנה ה-65 לאותו משחק מפורסם

אלסידס גיז'ה נבחרת אורוגוואי כובש שער בגמר 1950. AP
מול 200 אלף צופים במרקאנה. גיג'ה זוכה במונדיאל/AP

כדורגלן העבר אלסידס גיג'ה מת אמש (חמישי) בגיל 88. גיג'ה היה זה שכבש את שער הניצחון של אורוגוואי על ברזיל (1:2) במונדיאל 1950 והעניק לסלסטה את הגביע העולמי על חשבון הפייבוריטית הגדולה. באופן סמלי, הוא מת ביום בו מלאו 65 שנים לאותו משחק.

עד התבוסה 7:1 לגרמניה בחצי הגמר בשנה שעברה, אותו הפסד 2:1 לאורוגוואי נחשב לטראומטי ביותר בהיסטוריה של הכדורגל הברזילאי. הוא אף זכה לשם "מרקאנסו", על שם האצטדיון בו הוא התרחש.

ברזיל שאירחה אז את המונדיאל, הייתה בטוחה שהיא תשייט לתואר. בבית הגמר שכלל ארבע נבחרות, היא הביסה את שבדיה 1:7 ואת ספרד 1:6, ותיקו נגד אורוגוואי במחזור האחרון היה מעניק לה את הגביע הראשון בתולדותיה. פריאסה עוד העלה את המקומיים ל-0:1 מול 200 אלף צופים במרקאנה, אבל חואן סקיאפינו איזן בדקה ה-66 וגיג'ה קבע 1:2 סנסציוני 11 דקות לסיום המשחק. הגביע נסע למונטדיבאו.

גיג'ה היה הכדורגלן האורוגוואי האחרון מאותו משחק שנותר בחיים. הוא לבש את מדי הסלסטה רק 12 פעמים, אבל השער שכבש לפני 65 שנים היה המפורסם ביותר בהיסטוריה של הכדורגל האורוגוואי. כשמלאו לו 80, הוא זכה לתואר כבוד מהקונגרס במולדתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully