וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכבי תל אביב התנהלה באופן דורסני ומשפיל, והתירה את דמו של בן רייכרט"

16.7.2015 / 7:38

נציגיו של שחקן המריבה יגישו היום את כתב הבוררות נגד האלופה בו נכתב: "התעלמו מכבודו, בריאותו, שאיפותיו וערכיו, הפכו את המשך ההתקשרות איתו לבלתי אפשרי והעמידו אותו ביודעין במצב של סכנה ממשית"

קובי אליהו
"ההנהלה נשארה אילמת אל מול האלימות הפושעת, כאשר התעלמות זאת התפרשה אצל האוהדים הקיצוניים כרוח גבית להמשך מעשיהם בעוד מכבי תל אביב מסרבת בכל תוקף לגנות פעולות אלימות אלה"

נציגיו של בן רייכרט, עורכי דינו של רייכרט, עורכי הדין בועז בן צור ויוסי שפרלינג, יגישו הבוקר (חמישי) עתירה נגד מכבי תל אביב למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל בניסיון לקבל את שחרורו המיידי של השחקן מהקבוצה. יועץ התקשורת של השחקן, עו"ד עידו מינקובסקי פרסם הודעה בה נכתב שבבסיס העתירה עומדים, חששותיו של השחקן לגבי ביטחונו האישי, חוסר הרצון ו/או היכולת של מכבי תל אביב להגן עליו ועל בני משפחתו וצעדים נוספים אשר נכפו עליו בניגוד לרצונו".

בכתב העתירה נכתב: "מדובר במקרה יוצא דופן בחומרתו ובנסיבותיו, אשר בו התנהלותה הפסולה, הפוגענית, הכוחנית והמניפולטיבית של הקבוצה כלפי השחקן, הפכו את המשך התקשרותו איתה והמשך העסקתו על ידה לבלתי אפשרית ובלתי צודקת. הקבוצה התנהלה כלפי השחקן באופן דורסני ומשפיל, פגעה בכבודו המקצועי והאישי והפכה אותו לכלי משחק בידה, על מנת לקדם את האינטרסים שלה, תוך התעלמות מכבודו, בריאותו, שאיפותיו וערכיו. בנסיבות אותן יצרה הקבוצה, בהתנהלותה הצינית והמבזה, הפכה היא, במו ידיה, את המשך ההתקשרות שבינה לבין השחקן לבלתי אפשרית והעמידה, ביודעין, את השחקן במצב בו הוא נתון בסכנה של ממש, חשוף לאיומים, הצקות ורדיפה מתמדת מצד קהל אוהדיה של הקבוצה. בנסיבות אלה – של נבצרות וקושי ממשי, גמלה בלב השחקן ההחלטה כי אין הוא יכול עוד (ואינו מעוניין) להמשיך ולהיות קשור בהסכם עם הקבוצה, לשחק בשורותיה ו/או להיות קשור עמה בכל דרך ואופן.

הרקע לבוררות כאמור, מתחיל עוד בהעברתו של רייכרט מרמת השרון למכבי תל אביב בעונת 2013/14, כאשר אוהדי הקיצוניים של מכבי תל אביב "גילו" על "עברו האדום" של רייכרט כאוהד בן 15 שנה. מיד עם היוודע מידע זה, החלו אוהדי הקבוצה במסכת איומים והטרדות, צעקות ונאצות כלפי השחקן. היחס המשפיל הגיע לשיא נוסף כאשר באימון הראשון, תקפו אוהדים את השחקן ואף קרעו באלימות את חולצתו. לתדהמת רבים, תגובתה הרשמית של הקבוצה הייתה "מסרבים להגיב". ההנהלה נשארה אילמת אל מול האלימות הפושעת, כאשר התעלמות זאת התפרשה אצל האוהדים הקיצוניים כרוח גבית להמשך מעשיהם בעוד מכבי תל אביב מסרבת בכל תוקף לגנות פעולות אלימות אלה".

בשבוע שעבר פרסמנו את הטענות שרייכרט יטען בבוררות

שחקן מכבי תל אביב, בן רייכרט. קובי אליהו
"ההנהלה נשארה אילמת אל מול האלימות הפושעת". בן רייכרט/קובי אליהו
"מעבר הכפוי של רייכרט, הגביר בעשרות מונים את איומי אוהדי מכבי תל אביב ולווה ביחס עוין גם מחלק אוהדיה של הפועל תל אביב"

בהמשך העתירה נכתב: "מקרה מזעזע נוסף, אירע לאחר משחקה של קבוצת מכבי תל אביב בקפריסין, נגד קבוצת מאריבור כאשר נאצות הקהל פורשו על ידי התקשורת לגידופים כנגד מהראן ראדי. לאחר מכן, טל בן חיים "התנצל" בפני אותם האוהדים באמרו שזה לא ראדי אלא מופנה לבן רייכרט ואף קבע: "מסכים אתכם, אבל הוא (רייכרט) יושב איתי בחדר הלבשה". הקבוצה נאלמה שוב וב "אי המעשה" בעצם הצדיקה את התנהגות האוהדים ובאותו הרגע ניתן לומר שהתירה את דמו של השחקן והקיצוניים קיבלו "אור ירוק" להמשך פעילותם האלימה כלפיו.

בהמשך הדרך, באופן האבסורדי ביותר, דווקא לאחר השתלשלות האירועים ואי שיתופו בדרבי התל אביבי בעונה האחרונה, נקרא רייכרט באופן דחוף למנהל הקבוצה ג'ורדי קרויף אשר הציב לשחקן עובדה, שהיא – מעבר ליריבה העירונית הפועל תל אביב עקב עסקת חליפין להבאת השחקן גילי ורמוט. המעבר המדובר התרחש, לאחר מכבש לחצים אשר כלל איומים לישיבה ביציע ליתר העונה. המעבר הכפוי של רייכרט, הגביר בעשרות מונים את איומי אוהדי מכבי תל אביב ולווה ביחס עוין גם מחלק אוהדיה של הפועל תל אביב אליה עבר מהיריבה העירונית השנואה עליהם.

לקראת סיום עונת 2014/15, ביקש רייכרט מקרויף את ההזדמנות להשתחרר מהקבוצה ולא לחזור למכבי תל אביב עקב החשש לביטחונו האישי. קרויף סירב בתוקף. השיא האחרון אירע כאשר דובר הקבוצה הכריח בח ואיומים, את השחקן לדקלם טקסט בו הוא מתנער מדברי עורך דינו באימון הפתיחה של הקבוצה בנוגע לבקשתו לעזיבה על מנת שכך יצדיקו במכבי תל אביב את הטענה השקרית ש "השחקן מעולם לא ביקש לעזוב". השחקן הזדעזע מהמעמד המביך ובאותו הרגע גמלה ההחלטה בשנית – לעזוב באופן מיידי את הקבוצה שהפקירה אותו כבודד בכלל החזיתות.

נציין שהשחקן מוקיר תודה לבעלי הקבוצה מיטש גולדהאר ולהזדמנות שנתנה לו מכבי תל אביב והוא קובע שהוא לא מחפש אחר בצע כסף, התקדמות מקצועית, מעבר לקבוצה כזו או אחרת או אתגרים חדשים, אלא פשוט מבצע את ההליך בלית ברירה מחשש לביטחונו האישי לאחר שהקבוצה הזדכתה מחובת אחריות להגן עליו. השחקן הפך כלי למניפולציות, משחקי כח ונשאר בודד בחזית – על כל אלה, מבקש לעזוב באופן מיידי.

על רקע כל אלה – החליט השחקן כי אין הוא יכול הוא עוד להתייצב לאימוני הקבוצה או לבוא במגע כלשהו עם מי מבעלי התפקידים בה וכי תקוותו היחידה נתונה למאבק המשפטי אשר יכול להתנהל בתנאים בסיסיים של שוויון והגינות, שעה שיכול הוא להיות מיוצג משפטית ואינו נתון ללחצים קשים מצד הקבוצה, בעלי התפקידים בה וקהל אוהדיה. נסיים בכך, שלמרות שישנם מספר רב של תקדימים משפטיים לכאן ולכאן אנו מקווים שחוק ההיגיון יהווה פקטור משמעותי בהחלטה ויגאל את רייכרט מעונשה של האלימות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully