וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית ברציפות: ריאל מדריד בעלת השווי הגבוה בעולם

דירוג "פורבס" מציב פעם נוספת את הבלאנקוס בראש רשימת 50 מועדוני הספורט בעלי השווי הכספי הגבוה בתבל. גם ברצלונה ויונייטד בעשר הגדולות, קבוצות הכדורסל והבייסבול נותנות את הטון בזכות חוזי השידור החדשים

עריכת וידאו: מרום שפיצר
ליאו מסי ברצלונה נגד כריסטיאנו רונאלדו ריאל מדריד. David Ramos, GettyImages
המשחק היקר בעולם. ריאל נגד ברצלונה, רונאלדו נגד מסי/GettyImages, David Ramos

כבכל שנה מאז 1998, מפרסם היום (רביעי) המגזין האמריקני פורבס את רשימת 50 קבוצת הספורט בעלות הערך הגבוה ביותר. ריאל מדריד ממשיכה לצעוד בפסגה זו השנה השלישית ברציפות, עם שווי שוק המוערך ב-3.26 מיליארד דולר.

השווי הממוצע של 50 הקבוצות היקרות בתבל (למעשה, 51, בשל שוויון משולש במקום ה-49) עלה השנה משמעותית ל-1.75 מיליארד דולר, עלייה של 31 אחוזים לעומת השנה שעברה. הסכום המינימלי הנדרש לכניסה לרשימת היוקרתית הוא 1.15 מיליארד דולר - לעומת 856 מיליון דולר "בלבד" בשנה שעברה.

העלייה בשווי הקבוצות מיוחסת לחוזי השידור החדשים בארצות הברית, שהכניסו לקבוצות בשלוש הליגות הבכירות - פוטבול, בייסבול וכדורסל - סכומי עתק המוערכים במיליארדי דולרים. רשימת 50 הגדולות כוללת כעת 22 קבוצות כדורסל ובייסבול, לעומת 10 בלבד בשנה שעברה.

ההסכמים, בין אם קיבוציים ובין אם של קבוצות מסוימות, הגיעו עד לפי שלושה לעומת החוזים הקודמים. בנוסף, הסכם השידור החדש של הפרמייר ליג עם רשת סקיי, המוערך ב-2.7 מיליארד דולר, מהווה עליה של 70 אחוזים לעומת קודמו.

מארק טשיירה ניו יורק יאנקיז. Julie Jacobson, AP
חוזי השידור של קבוצות הבייסבול והכדורסל זינקו. במקום השני: ניו יורק יאנקיז/AP, Julie Jacobson

בעשרת הגדולים יש רק שלושה מועדוני כדורגל - ריאל, יחד עם ברצלונה (מקום 4, 3.16 מיליארד דולר) ומנצ'סטר יונייטד (5, 3.10 מיליארד). דאלאס קאובויז מה-NFL והניו יורק יאנקיז מוערכות בכ-3.20 מיליארד, הלוס אנג'לס לייקרס ומנצחת הסופרבול האחרון, ניו אינגלנד פטריוטרס, צמודות עם 2.6 מיליארד, ניו יורק ניקס עם 2.5 מיליארד, וסוגרות את העשירייה לוס אנג'לס דודג'רס מה-MLB והוושינגטון רדסקינס מ-NFL, עם 2.4 מיליארד.

ההכנסות של ריאל עמדו בשנת 2014, שבה זכתה בליגת האלופות בפעם העשירית, על כ-746 מיליון דולר, והרווחים שלה נאמדו בכ-171 מיליון דולר. כמו ברצלונה, חלק הארי של הכנסותיה הגיע מחוזי השידור בספרד.

קבוצות הכדורגל הנוספות: באיירן מינכן (מקום 11, 2.35 מיליארד), מנצ'סטר סיטי (29, 1.39 מיליארד), צ'לסי (31, 1.37 מיליארד), ארסנל (36, 1.31 מיליארד). בסך הכל, יש 20 קבוצות פוטבול, 12 קבוצות בייסבול, 10 קבוצות כדורסל, 7 קבוצות כדורגל, קבוצה אחת מפורמולה 1, פרארי (32, 1.35 מיליארד), וטורנטו מייפל ליפס מה-NHL (מקום 37, 1.3 מיליארד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully