וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הרצליה: מורן רוט חתם, יניב גרין מועמד לחזור

15.7.2015 / 18:08

כפי שפורסם לראשונה בוואלה ספורט, רכז מכבי חיפה מצטרף: "מקווה להצעיד את הקבוצה לצמרת". הסנטר הוותיק עשוי לשוב לקבוצה שבה פתח את הקריירה. שולדבראנד מנהל שיחות עם מכבי אשדוד

מורן רוט מכבי חיפה. קובי אליהו
יעד חדש. מורן רוט/קובי אליהו

מורן רוט חתם הערב (רביעי) בבני הרצליה. הגארד, ששיחק בעונה שעברה במכבי חיפה ניהל מגעים עם עירוני נס ציונה, מכבי אשדוד ואף קיבל הצעה ממכבי ראשון לציון, אך העדיף את הקבוצה של מיקי גורקה. רוט היה מועמד בעונה שעברה להרצליה, שהעדיפה לצרף בסופו של דבר את יובל נעימי, וכעת הצדדים חזרו למגעים מתקדמים והגיעו לסיכום. הגעתו של רוט תסלול את מעברו של יובל נעימי לנס ציונה.

"אני מאוד שמח להצטרף למשפחת בני הרצליה, מועדון כדורסל מכובד ומקצועני עם אנשים מצוינים", אמר רוט. "אני מקווה שאוכל לעזור לקבוצה להגיע להישגים, ולהצעיד אותה לצמרת הכדורסל הישראלי המקום בו היא צריכה להיות".

כמו כן, הקבוצה ממשיכה לבחון את שוק השחקנים לקראת העונה הקרובה, ומי שנמצא גבוה ברשימות המועמדים הוא יניב גרין, שהחל את הקריירה בקבוצה. סנטר נבחרת ישראל, שעדיין לא ידוע אם יוכל לשחק באליפות אירופה הקרובה, נפצע באמצע העונה בברכו במשחק הליגה של הפועל ירושלים בחולון, ולא שב לשחק. ההערכות הן שעד לתחילת העונה הוא יהיה כשיר בוודאות, וייתכן מאוד שיעדיף לבלות את העונות האחרונות בקריירה שלו במדי הקבוצה מהשרון. בהרצליה חתום נכון להיום רק אבירם זליקוביץ', שהאריך חוזה לשנתיים. שחקן נוסף שהוזכר כמועמד לקבוצה, יהונתן שולדבראנד, ככל הנראה לא יצורף, כשחוץ מעירוני נהריה שמעוניינת בו, פנתה מכבי אשדוד לסוכנו והיא מנהלת עימו שיחות ועשויה לצרפו. גם ג'ייק כהן הוזכר כמועמד להצטרף.

עדכון ראשון: 13:50

שחקן הפועל ירושלים, יניב גרין. ניב אהרונסון
יסגור מעגל? יניב גרין/ניב אהרונסון

רוט (32, 1.82) גדל באשדוד ובגיל נוער עבר למכבי תל אביב. את שנותיו הראשונות כשחקן בוגרים העביר בליגה הארצית ובלאומית, ללא שזומן לנבחרות הצעירות של ישראל, וההתנסות הראשונה שלו בליגת העל הייתה בעונת 2004/5 ברמת השרון, אז זכה גם בתואר תגלית העונה. בעונה לאחר מכן עבר למכבי ראשון לציון והגיעה עימה לפיינל פור. את עונת 2006/7 פתח בגליל עליון, לא הסתדר ועבר לעירוני רמת גן. בעונת 2007/8 הגיע לקדנציה ראשונה בהפועל חולון, והיה לאחד הברגים החשובים בזכייה ההיסטורית באליפות.
בעקבות אותה עונה זכה לחוזה יפה בהפועל ירושלים. רוט המשיך בנדודיו גם בעונת 2009/10 כשעבר לאליצור אשקלון, וחזר בעונה שלאחר מכן לשנתיים נוספות בחולון.

בקיץ 2012 חתם במכבי תל אביב, אך השילוב בין הצדדים לא היה מושלם, ולמרות שזכה בגביע המדינה, בילה את רוב העונה על הספסל. אחרי עונה אחת בלבד עבר למכבי חיפה, והגיע עם הקבוצה לגמר סל שם הפסיד למכבי תל אביב. את העונה שעברה החל ללא קבוצה, והצטרף רגע לפני פתיחת העונה לעירוני נס ציונה במקומו של מאיר טפירו הפצוע. אחרי חודשיים במדים הכתומים חזר למכבי חיפה ורשם חצי עונה שני טוב מאוד כולל סדרת פלייאוף נהדרת נגד הפועל אילת בה רשם 14.6 נקודות ו-5.4 אסיסטים למשחק.

גרין (35, 2.06) גדל בהרצליה והיה חלק מאחת מקבוצות הנוער הטובות בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי יחד עם טל בורשטיין ואורי יצחקי. כשהוא בן 18 בלבד עלה לקבוצת הבוגרים ושיחק במדיה ובמדי מכבי רעננה השכנה עד לאיחוד ביניהן בסוף עונת 2001/2. בתחילת עונת 2002/3 עבר להפועל תל אביב, ובעונה שלאחר מכן רשם עונה נהדרת תחת ארז אדלשטיין, שלאחריה זכה לחוזה גדול במכבי תל אביב. אחרי שלוש שנים במדים הצהובים יצא הסנטר לעונה אחת בסמארה הרוסית, ושב ללבוש צהוב בתחילת עונת 2008/9, כשהקדנציה השנייה שלו ביד אליהו הייתה טובה פחות וזכה להרבה פחות דקות משחק. למרות זאת, המשיך לשחק במכבי עד לתום עונת 2010/11.

בעונת 2011/12 יצא לטראמו האיטלקית, אך נפצע במהלך העונה וחזר לישראל, כשמחודש ינואר הוא לא זכה לשחק. בתחילת העונה שלאחר מכן חתם בגלבוע/גליל של ליאור ליובין, ורשם את אחת העונות היותר טובות שלו בשנים האחרונות, מה שגרם להפועל ירושלים של אורי אלון להחתים אותו בעונה שלאחר מכן. בעונת 2013/14 רשם 4.2 נקודות ו-2.8 ריבאונדים למשחק, ובעונה הנוכחית, עד שנפצע הספיק לרשום 5.3 נקודות ו-3.1 ריבאונדים ב-13 משחקים בהם שותף.

גרין היה חלק מהנבחרות הצעירות הטובות של ישראל. הוא זכה עם נבחרת העתודה במדליית הכסף ההיסטורית בשנת 2000, ועם נבחרת הנוער סיים במקום השישי באליפות ב-1998. הוא שיחק עם נבחרת ישראל בשש אליפויות אירופה שונות משנת 2001 ועד שנת 2013, שיחק 170 משחקים במדי הנבחרת, שני רק לדורון ג'מצ'י, וקלע 1,442 נקודות, שישי בכל הזמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully