וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאבלו איימאר הודיע על פרישה מכדורגל בגיל 35: "הגיע הזמן שלי"

הקשר הארגנטינאי הנפלא, ששיחק בין היתר בוולנסיה, בנפיקה וריבר פלייט, נכנע לפציעות הקשות: "מפנה את הבמה לדור הבא". רשם 52 הופעות בנבחרת, וזכה עם העטלפים בשתי אליפויות בספרד, בגביע אופ"א ובסופר קאפ האירופי

אטיבה הצ'ינסון, פ.ס.וו איינדהובן, לצד פאבלו איימאר, בנפיקה. רויטרס
אחד השחקנים האהובים על מראדונה. פאבלו איימאר/רויטרס

אחד השחקנים הארגנטינאים האהובים בשנים האחרונות, הקשר פאבלו איימאר, הודיע על פרישה מכדורגל בגיל 35, אחרי שנכנע לפציעות הרבות שפקדו אותו בתקופה האחרונה. "הגיע הזמן שלי", אמר איימאר בהודעה רשמית. "אני מפנה את הבמה לדור הבא".

הפרישה של הקשר הייתה באוויר. ב-5 בינואר חזר איימאר לריבר פלייט לקדנציה שנייה, אך לא שיחק עד סוף חודש מאי לאחר שעבר שני ניתוחים בקרסול. במשחקים האחרונים של ריבר הקשר כלל לא היה בסגל של קבוצתו, וכעת הוא הודיע רשמית כי הוא תולה את נעליו.

עוד לפני שעלה לקבוצה הבוגרת של ריבר פלייט ב-1996, איימאר נחשב היה לכישרון ענק בארגנטינה. הוא שיחק בכל הנבחרות הצעירות של האלביסלסטה, ואחרי ארבע שנים בריבר, שכללו 21 שערים ב-82 הופעות, ולנסיה רכשה אותו תמורת סכום עתק באותה תקופה - 24 מיליון יורו. לאחר שחתם בספרד, גדול שחקני ארגנטינה בכל הזמנים, דייגו מראדונה, אמר בהתרגשות: "פאבלו הוא השחקן היחידי בעולם שהייתי קונה בשבילו כרטיס".

דייגו ארמנדו מראדונה. רויטרס
הסכים לשלם כדי לראות את איימאר. דייגו מראדונה/רויטרס

ב-2001 הוביל הקשר את ולנסיה לגמר ליגת האלופות, שם הפסידה הקבוצה לבאיירן מינכן בפנדלים. בעונה שלאחר מכן הוליך את ולנסיה לאליפות ספרד עם 33 הופעות בליגה וארבעה שערים, וב-2004 קטף עם הקבוצה את גביע אופ"א. בעונת 2003/04 זכה עם ולנסיה באליפות נוספת, לפני שעבר ב-2006 לסראגוסה ששילמה 12 מיליון יורו עבור שירותיו.

בשנת 2008 עזב איימאר את הליגה הספרדית וחתם בבנפיקה, בשורותיה הפך לסמל וליקיר האוהדים לאחר ששיחק בקבוצה במשך חמש שנים, במהלכן כבש 12 שערים ב-107 הופעות. הוא זכה עם בנפיקה באליפות פורטוגל וארבע פעמים בגביע הליגה המקומי.

בעונת 2013/14 עבר השחקן לג'ואור המלזית, בשורותיה רשם שמונה הופעות בלבד, זכר לפציעות הטורדניות שסחב במהלך השנים. בינואר 2015 חזר לקבוצת נעוריו ריבר פלייט, אך שיחק פעם אחת בלבד לפני שהודיע על פרישה מכדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully