וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש ההשפלות הגדולות: ההפסדים המביכים של קבוצות ישראליות באירופה

מכבי תל אביב מול סנטה קולומה? יוסי בניון והפועל באר שבע עם 10:0 מול רודה? או שאולי ההפסד 3:2 של מכבי חיפה תחת גיורא שפיגל לקלאקסוויקאר מאיי פארו? רשימת ההפסדים המשפילים באירופה

ברני ארדוב

בווידאו: שחקני מכבי תל אביב נוחתים אחרי ההשפלה מול סנטה קולומה

ההפסד האומלל של מכבי תל אביב הערב (שלישי) מול היברניאנס הקטנטנה ממלטה היה מביך במיוחד, אבל לא הפעם הראשונה בה קבוצה ישראלית סופגת הפסד מביך במסגרת אירופה. חזרנו למשפילים שבהם.

2007/8, סנטה קולומה - מכבי תל אביב 0:1

ללא ספק ההפסד המביך ביותר של קבוצה ישראלית באירופה. מכבי תל אביב, אז עדיין תחת אלי כהן "השריף", הפסידה 1:0 לסנטה קולומה האנדורית במוקדמות גביע אופ"א, עליו השלום. ג'ולי פרננדס החביב כבש את השער היחיד בדקה ה-56 והכניע את גיא סולומון. אז שיחקו במכבי תל אביב שחקנים כמו שרן ייני, ארז מסיקה, יובל שפונגין, אורי שטרית, יאניק קאמנאן, דודו ביטון ואחד שעונה לשם אבי נמני.

טוטו תמוז, הפועל תל אביב, מול שוער ואדוז פטר ילה. ברני ארדוב
טוטו תמוז מול ואדוז/ברני ארדוב

1997/8, רודה - הפועל באר שבע 0:10

אמנם זה לא הפסד מול קבוצה של דייגים וזה גם קרה אחרי תבוסה 4:1 בבית, אבל 10:0 זה 10:0. הפועל באר שבע של יוסי בניון, שכבש את השער היחיד במשחק הראשון, ספגה את התבוסה האומללה הזו בהולנד מול רודה, שאז עוד הייתה קבוצה חזקה. החגיגה ההולנדית התחילה בדקה ה-19 משער של פיטר ואן האודט והסתיימה בדקה ה-90 כשגאבור טורמה משלים את הניצחון הקליל וצמד שלו במשחק.

1995/6, קלאקסוויקאר - מכבי חיפה 2:3

אמנם זה לא היה הפסד ששלח את הירוקים הביתה, אבל זה היה יום אומלל מאוד בהיסטוריה של מכבי חיפה. הקבוצה מהכרמל, אז אימפריה תחת גיורא שפיגל, הפסידה 3:2 לקלאקסוויקאר הצנועה מאיי פארו בגביע המחזיקות. לזכותה של מכבי חיפה ייאמר שזה קרה אחרי 0:4 קליל במשחק הראשון בקרית אליעזר, כך שזה לא פגע בה יותר מדי, אבל עדיין הפסד אומלל מאוד.

1996/7, בית"ר ירושלים - בודו גלימט 5:1

זוכרים עדיין את הכינוי "דייגים"? בית"ר ירושלים הגיעה למפגש הגומלין מול הקבוצה הנורבגית שזכתה לכינוי הזה אחרי שהפסידה 2:1 במשחק החוץ, שנערך במוקדמות גביע אופ"א. כולם חשבו שבטדי ועם כוכבים כמו אלי אוחנה, יוסי אבוקסיס, איציק זוהר, סטפן שאלוי, תמאש שאנדור ואחרים בית"ר תחגוג. אלא שהמציאות הייתה שונה לחלוטין ובית"ר הושפלה עם 5:1 ביתי.

2011/12, ואדוז - הפועל תל אביב 1:2

להפסיד לקבוצה מליכטנשטיין, שמשחקת בליגה השנייה בשוויץ, זה באמת דבר שלא קורה כל יום. הפועל תל אביב של דרור קשטן המריאה לליכטנשטיין לגומלין אחרי 0:4 במשחק הביתי, ונכנסה להלם עם הפסד מביך במיוחד. האדומים הפסידו 2:1 לוואדוז. מי שנכנסו להיסטוריה כשחלק מההפסד האומלל היו בין היתר אביחי ידין, אפולה אדל, יוסי שבחון, טוטו תמוז, דדי בן דיין, עומרי קנדה וגם עומר דמארי, שאפילו כבש את השער היחיד של הקבוצה במשחק, שעוד העלה אותה ליתרון. ואדוז, אגב, כבשה את השערים שלה בדקות ה-79 ו-81.

יאניק קמאנן חלוץ מכבי תל אביב במשחק מול סנטה קולומה. ברני ארדוב
היה חלק מהמבוכה האחרונה של מכבי תל אביב. קמנאן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully