וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה ב-NBA: בקי האמון הפכה לאישה הראשונה שמאמנת בליגת קיץ

שחקנית העבר, שמשמשת כעוזרת מאמן בסן אנטוניו, הדריכה את הספרס בהפסד 78:73 לניקס. פורזינגיס הרשים עם 12 נקודות ב-18 דקות. מארק קיובן על ההתנצלות של ג'ורדן: "לא התנצלות כנה. נקסט"

עריכת וידאו: מרום שפיצר
בקי האמון מתדרכת את שחקני קבוצת ליגת הקיץ של סן אנטוניו ספרס, קייל אנדרסון, קיידי ללאן. AP
לילה היסטורי. האמון מראה קשיחות/AP

היסטוריה ב-NBA: שחקנית העבר בקי האמון הפכה הלילה (בין שבת לראשון) לאישה הראשונה שמאמנת קבוצת NBA בליגת הקיץ, אחרי שהדריכה את סן אנטוניו, הקבוצה בה היא משמשת כעוזרת מאמן, בהפסד 78:73 לניקס בליגץ הקיץ בלאס וגאס. האמון בת ה-38, אחת השחקניות החכמות והכישרוניות ביותר ב-WNBA מתחילת המילניום, הפכה בקיץ הקודם לאישה הראשונה בכל ארבע ענפי הספורט הגדולים בארצות הברית שמשמשת כעוזרת מאמן, אחרי שגרג פופוביץ', מאמן הספרס, קיבל עליה המלצות חמות. הספרס הודיעו זה מכבר שהאמון תשמש כמאמנת הראשית במשחקי ליגת הקיץ על מנת שתצבור ניסיון.

בארצות הברית ציינו את הלילה ההיסטורי של האמון, וקישרו בין המאורע לבין הזכייה של נבחרת הנשים של ארצות הברית במונדיאל, שהפך לסיפור גדול ומסוקר באופן אינטנסיבי.

בקי האמון מצוות האימון של סן אנטוניו ספרס. AP
חשוב עבור החברה האמריקאית. האמון/AP

"אני חושבת שמה שקרה הלילה חשוב עבור החברה שלנו. זה טוב מאוד שאישה יכולה לקבל הוקרה על מוח הכדורסל שלה כמו כל גבר אחר", אמר האמון הנרגשת בסיום. "זה חלק מהתהליך שעובר על החברה האמריקאית. אנחנו חייבים לוודא שאישה או בת שמגיעה לראיון עבודה, לא משנה איפה, תזכה לאותן הזדמנויות כמו גבר. זו התמונה הגדולה, זו המטרה העליונה. אנחנו זקוקים לנשים, אם זה בכדורסל, בכדורגל או בצבא".

האמון סיפרה כי היא "עדיין בתהליכי למידה. הייתי מתוחה מאוד, זה לא היה עוד משחק עבורי, אני מודה". מי שגנב את ההצגה מבין השחקנים, אגב, היה קריסטאפס פורזינגיס, הבחירה הרביעית בדראפט האחרון. הלטבי הכישרוני, שזכה לשריקות בוז מאוהדי הניקס אחרי בחירתו, קיבל 18 דקות מהמאמן דרק פישר אך הספיק להרשים עם 12 נקודות (3 מ-5 לשתי נקודות, 6 מ-7 מהקו) ושלושה ריבאונדים, על אף העובדה ששב מפציעה קלה.

ריקי לידו, ניו יורק ניקס, כשברקע קריסטאפס פורזינגיס. AP
הבוז יפחת? פורזינגיס, מאחור/AP

* פרשת דיאנדרה ג'ורדן והמעבר שלא היה לדאלאס ממשיכה להסעיר את ה-NBA. אמש הסנטר התנצל בפני מארק קיובן על התנהלותו ופניית הפרסה שביצע, כשכתב בטוויטר: "אני רוצה להתנצל באופן פומבי בפני אחד הבעלים הטובים בעולם, מארק קיובן, ובפני דאלאס ואוהדיה. אני מתרגש מהאדיבות וההבנה של קיובן, ומצטער על כך ששיניתי את דעתי". קיובן לא התרשם מההתנצלות וכתב: "מתי התנצלות היא לא באמת התנצלות? כשאתה לא כותב אתה בעצמך. נקסט".

* ג'ואל אמביד, שהחמיץ את כל העונה החולפת בשל פציעה, ינותח בשנית וייעדר גם בעונה הקרובה. על פי דיווחים, הפציעה האחרונה של הסנטר המבטיח של פילדלפיה "מסכנת את הקריירה שלו" ועלולה להסתבך בהמשך.

* מארק שטיין מ-ESPN מדווח הבוקר כי סקרמנטו קרובה לצרף שחקן רכש נוסף, אנדרה ברניאני.

* ווילסון צ'נדלר האריך את חוזהו בדנבר בארבע עונות תמורת 46.5 מיליון דולר.

הבעלים של דאלאס מאבריקס מארק קיובן. Lm Otero, AP
אין מחילה. קיובן/AP, Lm Otero

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully