וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דימיטרי קרויטר: "היריבים חזרו לתת לי כבוד והבינו שאני אחד הטובים בגילם"

11.7.2015 / 23:03

הקופץ לגובה שחרר הרבה לחץ אחרי מדליית הכסף באליפות אירופה עד גיל 23, וחשף: "בשנה שעברה הייתי הכי קרוב שיש להודיע על פרישה". מאמנו, שפרן: "השמועות על מותו של דימה היו מוגזמות מדי"

דימיטרי קרויטר קופץ לגובה. איגוד האתלטיקה,
לא רק המתחרים שלו, גם בישראל עושים לו עכשיו הרבה כבוד. קרויטר/איגוד האתלטיקה

דימיטרי קרויטר הוכיח הערב (שבת) שהוא בדרך הנכונה להיות מה שכולם קיוו כבר לפני מספר שנים. מי שהוכתר לפני שש שנים כאלוף העולם לקדטים בקפיצה לגובה, אבל התקשה מאז לשחזר את ההישגים הללו, הוכתר היום כסגן אלוף אירופה עד גיל 23 אחרי שעבר 2.24 מטר בניסיון הראשון שלו, במה שמהווה את תוצאת השנה שלו, שהיא גם התוצאה הכי טובה שהשיג בארבע השנים האחרונות. מדליית הכסף של קרויטר הייתה גם הראשונה של ישראל במהדורה העשירית של התחרות.

"כמובן שאני מאושר שחזרתי לזכות במדליה, אבל יש דברים חשובים יותר בחיים", אמר קרויטר בצניעות המאפיינת אותו. "ראשית, היה חשוב לי להוכיח שהדיבורים שלי לא היו באוויר. הבטחתי וצוטטתי במקומות רבים כאומר שהשנה אני חוזר לעצמי. מבחינתי הנורא מכל היה אם הדברים היו נשארים על הנייר. היום הוכחתי שהדיבורים לא היו בעלמא".

דימיטרי קרויטר קופץ במוט. GettyImages
פתאום הדיבורים על קריטריון לריו הם לא מילים גסות. קרויטר/GettyImages

קרויטר המשיך וסיפר על מה שעבר עליו בשנים האחרונות: "עברתי תקופות קשות מאוד. בשנה שעברה הייתי הכי קרוב שיש להודיע על פרישה. היו שלושה אנשים ששכנעו אותי לא לעשות זאת: אמי, זוגתי והמאמן שלי שהטיח בי לתת לעצמי עוד סיכוי. הוא כמעט גרר אותי במובן המילולי של המילה, והיום אני חייב לו את התודה הגדולה. כמו שהוא גילה אותי כשהייתי קטן והוציא אותי מהמקומות הקשים, כך גם הפעם. אלמלא טולי, סביר להניח שהייתי עוסק היום בדברים אחרים ומבכה את האובדן והבזבוז של הכישרון והמתנה שאלוהים העניק לי".

על המשך המטרות שלו הוסיף קרויטר: "אני שמח שהיום הוכחתי גם שחזרתי למקומות הטבעיים שלי, ואני יכול לחשוב באופן הכי טבעי בעולם על קריטריון לאליפות העולם ולמשחקים האולימפיים". הקריטריון לריו, אגב, עומד על 2.29.

עוד באותו נושא

דימיטרי קרויטר הוכתר כסגן אלוף אירופה

לכתבה המלאה

אני רוצה להודות לכולם על הברכות!!!תודה רבה מאוד נעים לי לראות כמה אנשים מעריכים את מה שאני עושה!!!אני רוצה לנצל את הזד...

‎Posted by Dima Kroytor on‎ שבת 11 יולי 2015

בנוגע לגמר, אמר קרויטר: "בפעם הראשונה היריבים שלי חזרו לתת לי כבוד, והחלו לחשוש ממני. אחרי שבשנים האחרונות היריבים שלי בתחרויות הסתכלו עליי כעל תופעת קדטים שחלפה לה מן העולם, היום הם חזרו לתת לי כבוד ולהבין שעומד מולם אחד הטובים בגילם. בתחרות שבה חלק לא הצליחו לשחזר את הישגיהם השנתיים ושיאיהם האישיים שנקבעו השנה, הם ראו אותי נלחם כשווה מול שווה על הזהב".

מאמנו של קרויטר, אנטולי שפרן, אמר: "כדבריו של מרק טוויין, השמועות על מותו של דימה היו מוגזמות מדי. אני מרוצה מהמיקום בסוף התחרות, אבל לא כמו שאני מרוצה מההופעה של דימה. הוא הלך עד הסוף והיה אפילו קרוב לעבור 2.30 בניסיון האחרון שלו. הביטחון חזר אליו ובענק. מיהרו מדי להספיד אותו, ואני סבור שהיום הוא ענה לכולם עם מדליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully