וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: דימיטרי קרויטר הוכתר כסגן אלוף אירופה עד גיל 23

11.7.2015 / 20:49

הקופץ לגובה, שסומן בעבר כילד הפלא של האתלטיקה הישראלית, רשם הישג מכובד בטאלין כשעבר רף של 2.24, קבע את התוצאה הטובה ביותר שלו בארבע השנים האחרונות וחגג עם מדליית הכסף. איבניוק הרוסי סיים עם הזהב

דימיטרי קרויטר קופץ לגובה. איגוד האתלטיקה,
הישג נאה. דימיטרי קרויטר/איגוד האתלטיקה

מדליה היסטורית לישראל באליפות אירופה עד גיל 23. שנים אחרי שסומן כהבטחה הגדולה של ישראל באתלטיקה, דימיטרי קרויטר חוזר לנפק קבלות. הערב (שבת) הוא הוכתר כסגן אלוף אירופה עד גיל 23 בקפיצה לגובה בתחרות שנערכה בטאלין, אסטוניה, אחרי שגבר על עשרה יריבים, אבל הפסיד בקרב על מדליית הזהב לאיליה איבניוק מרוסיה. קרויטר סיים שני בתחרות אחרי שעבר רף של 2.24 מטר, שמהווה גם את תוצאת השנה שלו. זוהי התוצאה הטובה ביותר שלו בארבע השנים האחרונות, והמדליה היא הראשונה של ישראל בתחרות שמתקיימת זו הפעם העשירית.

קרויטר, שבאליפות ישראל בשבוע שעבר המשיך את מגמת השיפור שלו והשיג 2.21 במה שאז היווה תוצאת השנה שלו, המשיך בקו העלייה. את שלב המוקדמות בתחרות הוא סיים במקום הראשון כשרף של 2.18 הספיק לו כדי להוביל על יתר המתחרים. כעת בגמר החל קרויטר עם רף של 2.10 (על 2.05 הוא ויתר), ועבר בניסיון השני. אלא שמכאן הכול התחבר לקופץ הישראלי. לאחר מכן הוא צלח את גובה 2.15 בניסיון הראשון, וכך גם לגבי 2.18 ואפילו 2.21, הגובה שאותו הספיק לעבור רק פעם אחת השנה.

דימה קרויטר קופץ לגובה ישראלי. ברני ארדוב
חיכינו, חיכינו, ובסוף זה הגיע. קרויטר/ברני ארדוב

ההפתעה הגדולה הגיעה כשהרף עלה ל-2.24, אז קרויטר שוב סיפק קפיצה מעולה ועבר בניסיון הראשון. לאחר פסילתו של האיטלקי יוג'ניו מלוני שפסל את שלושת הניסיונות שלו, הבין קרויטר שהוא הבטיח לעצמו לפחות מדליית כסף. איבניוק וקרויטר ויתרו על 2.26 והעלו את הרף ל-2.28, אך בעוד שהרוסי חצה את הרף הזה, קרויטר פסל בגובה שמהווה את שיאו האישי. לאחר מכן הוא דילג ל-2.30 ופסל פעמיים, אבל סיים את התחרות עם הרבה מחמאות לאור העובדה שסוף סוף קרויטר חוזר לקדמת הבמה.

בין הישגי השיא של קרויטר אפשר למנות כעת מדליה רביעית בתחרויות גדולות. ב-2009 הוא הוכתר כאלוף העולם לקדטים ובאותה שנה זכה גם במדליית הכסף במשחקים האירופיים לנוער. שנה לאחר מכן הוא השתתף באולימפיאדת הנוער וחזר ממנה עם מדליית הזהב.

מוקדם יותר, מטיל הכידון אלן פרבר לא הצליח להעפיל לגמר אחרי שסיים במקום ה-15 במוקדמות, כשבניסיון השני שלו הוא סיפק הטלה למרחק של 69.34 מטר. בשתי ההטלות הנוספות שלו הוא קבע 65.83 ו-66.43.

* שני ישראלים בכירים השתתפו היום בתחרויות ברחבי אירופה. חנה קנייזבה-מיננקו סיימה במקום השני בתחרות האתגר במדריד, כשקבעה בניסיון האחרון שלה בתחרות 14.38 (1.1). בסיבוב האחרון קבעה גבריאלה פטרובה הבולגרייה 15.54 (2.1) וניצחה בתחרות. מוקדם יותר קבע דונלד סנפורד 45.58 שניות בתחרות אליות בוואריה במינכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully