וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות "סרינה סלאם": סרינה וויליאמס בעוד רגע שיא

האמריקאית תפגוש בשבת (16:00) את גרבינייה מוגורוסה ותנסה לזכות בפעם השנייה בקריירה בתואר גרנד סלאם רביעי ברציפות, שגם יהיה המייג'ור ה-21 שלה. הספרדיה שואפת לרשום שיא חדש בקריירה

סרינה וויליאמס טניסאית. Ian Walton, GettyImages
על הנייר, היא פייבוריטית. סרינה וויליאמס/GettyImages, Ian Walton

סרינה וויליאמס וגרבינייה מוגורוסה יתייצבו בשבת (16:00) לגמר טורניר ווימבלדון. על הנייר אולי זה הולך להיות קרב חד צדדי, אבל הספרדיה כבר הוכיחה בטורניר שיש לה מה למכור גם כשמגיעים לרמות הגבוהות ביותר.

סרינה היא הכוכבת הבלתי מעורערת של הסבב כיום, וככזו ארון התארים שלה עוד רגע מתפוצץ. רק בווימבלדון היא הספיקה לזכות חמש פעמים, אבל אחרי שבשנתיים האחרונות היא נעדרה מהשלבים הגבוהים, היא ללא ספק מתגעגעת לגעת שוב בתואר. בשנה שעברה המדורגת 1 בעולם נעצרה כבר בסיבוב השלישי ושנה קודם לכן היא הודחה בשמינית הגמר. בכלל, אם סרינה תזכה בתואר, יהיה זה תואר הגרנד סלאם ה-21 שלה בקריירה.

גרבינייה מוגורוסה טניסאית ספרדיה. Shaun Botterill, GettyImages
בשנה שעברה היא כבר עקצה את האמריקאית. מוגורוסה/GettyImages, Shaun Botterill

בניגוד לטורנירים קודמים, הפעם סרינה נאלצה לעבוד הרבה יותר קשה בדרך לגמר. כבר בסיבוב השלישי היא שמטה את המערכה הראשונה שלה נגד הת'ר ווטסון הבריטית, בשמינית חיכתה לה אחותה ונוס, אבל דווקא אותה היא ניצחה די בקלות, ברבע הגמר ויקטוריה אזרנקה גנבה לה מערכה, אבל האמריקאית נחלצה מפיגור והמשיכה הלאה ובחצי הגמר מריה שראפובה טואטאה מהדרך שלה עם 2:6, 4:6 מרשים.

מנגד, תעמוד המדורגת 20 בטורניר שכבר רשמה השבוע את הישג השיא שלה, שכן עד כה היא לא חצתה מעבר לרבע גמר בטורניר גרנד סלאם. ברזומה של הטניסאית הספרדיה יש שתי הופעות רצופות ברבע גמר הרולאן גארוס, השנה ובשנה שעברה, אבל בווימבלדון היא לא השיגה מעבר לסיבוב שני. מוגורוסה עבדה קשה נגד אגניישקה רדוואנסקה בחצי הגמר, אבל גברה עליה בשלוש מערכות. אחד המשחקים הגדולים שלה בטורניר הגיע בסיבוב השלישי כשהיא פגשה את אנג'ליק קרבר וניצחה אותה 6:7, 6:1, 2:6.

שתי הטניסאיות הספיקו להיפגש כבר שלוש פעמים, כשהמאזן עומד כעת על 1:2 לזכותה של סרינה, שגדולה מיריבתה ב-12 שנה. סרינה איבדה מערכה השנה במלבורן ליריבתה הספרדיה, אבל ניצחה בשמינית הגמר. בשנה שעברה מוגורוסה ניצחה ברולאן גארוס בשלב 64 האחרונות ועשתה זאת בצורה מרשימה עם 2:6, 2:6. ואם הולכים עוד קצת אחורה, מגיעים לשנת 2013 אז באוסטרליה האמריקאית הרשימה עם 2:6, 0:6.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הטניסאית הגרמנייה סטפי גראף. Bob Martin, GettyImages
אם סרינה תזכה, היא תהיה רחוקה ממנה מייג'ור אחד בלבד. שטפי גראף/GettyImages, Bob Martin

קצת מספרים:

* סרינה רחוקה ניצחון אחד מזכייה רביעית ברציפות בגרנד סלאם. היא כידוע זכתה באליפות ארצות הברית בשנה שעברה, והשנה השיגה את התארים באוסטרליה וצרפת. בפעם הקודמת היא זכתה בצרפת (2002), ווימלבדון (2002), ארצות הברית (2002) ואוסטרליה (2003).

* מוגורוסה הייתה בת ארבע בפעם האחרונשטניסאית ספרדיה זכתה בטורניר גרנד סלאם. אם היא תזכה, היא תהיה הספרדיה הראשונה שזוכה בטורניר מאז 1998. הקודמת שעשתה זאת הייתה ארנצ'ה סאנצ'ס-ויקריו שחגגה בצרפת. כמו כן, אם היא תזכה, היא תהיה הספרדיה הראשונה שזוכה בווימבלדון מאז 1994, אז עשתה זאת קונצ'יטה מרטינס.

* אם סרינה וויליאמס תזכה, היא תהפוך לטניסאית המבוגרת ביותר בעידן החדש שזוכה בגרנד סלאם. היא תעשה זאת בגיל 33 ו-289 יום, ובכך תמחוק את שיאה של מרטינה נברטילובה, שב-1990 זכתה בווימבלדון כשהייתה בת 33 ו-263 יום.

* אם סרינה תזכה, היא תשיג את תואר הגרנד סלאם ה-21 בקריירה שלה, ותהיה רחוקה רק תואר אחד מהשיאנית בעידן החדש, שטפי גראף שחגגה 22 תארים. ואם מסתכלים לאורך כל ההיסטוריה של הטניס, הרי שסרינה תהיה מדורגת שלישית (מרגרט קורט זכתה ב-24 תארים).

* מוגורוסה תיכנס לראשונה בקריירה לטופ 10 אחרי ווימבלדון. בעצם ההעפלה לגמר, מוגורוסה תהיה הטניסאית ה-113 (והספרדיה הרביעית) שמעפילה לטופ 10 בזכות ההעפלה לגמר ווימבלדון.

* מוגורוסה היא השחקנית השנייה שנולדה ב-1992 ואילך שמגיעה לגמר גרנד סלאם. הקודמת שעשתה זאת היא ג'יני בושאר, שבשנה שעברה העפילה לגמר ווימבלדון.

* סרינה מחזיקה במאזן מדהים של 4:20 בגמרי גרנד סלאם. הפעם האחרונה שהאמריקאית הפסידה בגמר גרנד סלאם: באליפות ארצות הברית הפתוחה ב-2011 לסאם סטוסור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully