וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור עבד: אלבניה זכתה בניצחון טכני 0:3 על סרביה

אחרי שאופ"א קבעה שהמשחק שפוצץ במוקדמות היורו בין שתי הנבחרות בעקבות הטיסן שיצר מהומה גדולה יוכרע עם 0:3 טכני לסרביה, בית הדין הגבוה לערעורים בספורט הפך את ההחלטה

שחקני נבחרת אלבניה מכים אוהד של נבחרת סרביה שפרץ למגרש. רויטרס
המהומה שפרצה אז על הדשא/רויטרס

מתברר כי הפנייה ל-CAS יכולה להיות משתלמת: אחרי שאופ"א החליטה בחודש אוקטובר האחרון להעניק ניצחון טכני לסרביה 0:3 על אלבניה ולהפחית שלוש נקודות ממאזנה של אלבניה, בית הדין הגבוה בספורט (CAS) החליט להפוך את ההחלטה של התאחדות הכדורגל האירופית, ולהעניק את הניצחון הטכני (0:3) דווקא לאלבניה.

כזכור, טיסן עם דגל אלבני הועלה מעל כר הדשא בבלגרד במשחק בין שתי הנבחרות, לפני שסטפן מיטרוביץ' הוריד את הדגל ונתן את האות למהומה גדולה שגרמה להפסקת משחק המוקדמות. שחקני אלבניה ניסו לפגוע במיטרוביץ', ומיד לאחר מכן נאלצו לנוס על נפשם עקב פריצה למגרש של אוהדים סרבים רבים, חמושים בכסאות, מקלות וחפצים אחרים.

בעקבות ערעורה של אלבניה על העונש הקשה שהוטל עליה, החליט בית הדין הגבוה בספורט לקבל את טענותיה ודחה את הטענה כי האחריות על האירוע נופל על הנבחרת הביתית וכי היא זו שאחראית להפסקתו. על פי הקביעה, טעויות אבטחה של המארגנים ומעשי אלימות שהופעלו כנגד השחקנים האלבניים על ידי האוהדים הסרבים הם אלו שאילצו את השופט האנגלי מרטין אטקינסון להפסיק את המשחק.

"חברי ה-CAS מצאו שלא נמצאו הוכחות לכך שההתאחדות האלבנית סירבה לשחק אחרי החלטת השופט", נמסר בהחלטה. "לכן אנו מטילים את האחריות על הפסקת המשחק על סרביה ולא על אלבניה". למרות זאת, הקנס בגובה 100 אלף יורו שהוטל על האלבנים נשאר בעינו.

בעקבות ההחלטה החדשה, אלבניה נותרת במקום השלישי בבית ט' במוקדמות היורו אבל מעלה את מאזנה לעשר נקודות כשיש לה עוד משחק חסר. סרביה, לעומתה, עם נקודה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully