וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: רוג'ר פדרר ניצח את אנדי מארי ועלה לגמר

השוויצרי רשם את אחת ההופעות הגדולות שלו, ניצח 5:7, 5:7, 4:6 את אנדי מארי וקבע שחזור של גמר השנה שעברה מול נובאק דג'וקוביץ', שניצח 6:7 (2), 4:6, 4:6 את רישאר גאסקה

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. Shaun Botterill, GettyImages
מהמשחקים הגדולים בקריירה שלו, איזה טניס מושלם/GettyImages, Shaun Botterill

מי היה מאמין? שלב חצי גמר ווימבלדון אמנם לא סיפק לנו מותחנים גדולים מבחינת כמות המערכות, אבל כמה איכות הוא סיפק לנו. רוג'ר פדרר, באחת ההופעות הגדולות בקריירה שלו, ניצח 5:7, 5:7, 4:6 את אנדי מארי וישחק ביום ראשון בשעה 16:00 בגמר מול נובאק דג'וקוביץ', שעשה את שלו עם 6:7 (2), 4:6, 4:6 על רישאר גאסקה. גמר 2015 יהיה זהה לגמר 2014.

אלכס פרגוסון מנג'ר מנצ'סטר יונייטד לשעבר (ימין) עם תיירי הנרי. AP
אלכס פרגוסון ותיירי הנרי/AP

נובאק דג'וקוביץ' (1, סרביה) - רישאר גאסקה (21, צרפת) 6:7 (2), 4:6, 4:6

האלוף המכהן והמדורג מספר אחת בעולם רשם עלייה שלישית ברציפות לגמר ווימבלדון. נובאק דג'וקוביץ', שהתקשה מאוד בשמינית הגמר ונקלע לפיגור שתי מערכות מול קווין אנדרסון, אבל לא התקשה יותר מדי עד אז או מאז, הצליח לנצח 6:7 (2), 4:6, 4:6 את רישאר גאסקה, המדורג 21. הסרבי נזקק לשעתיים ועוד 20 דקות על מנת להשלים את המשימה על אף שסבל מפציעה בכתף שמאל שלו וכשהוא מגיש 12 אייסים ומשיג 46 ווינרים לעומת 22 שגיאות לא מחויבות. גאסקה, שרשם משחק מהאגדות ברבע הגמר והצליח לנצח את סטן ואוורינקה, היווה יריב אמיתי לנולה רק במערכה הראשונה ולאחר מכן הוא נשבר מוקדם ולא הצליח להיכנס לעניינים.

מהלך המשחק

נולה פתח היטב ושמר על ההגשות, ומיד הסתער על ההגשות של יריבו הצרפתי שכבר הוביל 15:40, אבל נשבר לראשונה במשחק וסידר 0:2 למדורג 1 בעולם. המומנטום השתנה בשני המשחקונים הבאים: נולה אמנם כבר היה קרוב לקחת את משחקון ההגשות שלו, אבל גאסקה נאבק חזק והחזיר בשבירה משלו ודהר ל-2:2. מכאן השניים שמרו על משחקונים קצרים יחסית, כשכל אחד שומר על ההגשות שלו. המערכה הלכה לשובר שוויון, בו גילה דג'וקוביץ' עליונות מוחלטת וזכה בו עם 2:7 ובמערכה כולה 6:7 (2).

דג'וקוביץ' שבר כבר במשחקון הראשון של המערכה השנייה ועלה ל-0:2. הייתה לו עוד אפשורת שבירה במשחקון הבא, אבל גאסקה הצליח לשמור על ההגשות שלו ולצמק ל-1:2 בזכות אייס. השניים המשיכו לשמור על ההגשות שלהם עד למצב של 3:4 לסרבי, שבשלב הזה קיבל טיפול בכתפו השמאלית. שני השחקנים המשיכו לשמור על ההגשות עד שבמצב 4:5 ו-30:15 על ההגשות שלו, הצליח דג'וקוביץ' להגיב עם שני אייסים ועוד נקודה מצוינת ולסגור את המערכה עם 4:6.

שני הטניסאים שמרו על ההגשות שלהם עד 1:1, אז הצליח גאסקה להציל נקודת שבירה בעזרת עין הנץ, אבל נשבר לאחר שתי נקודות נוספות ונראה מיואש על הספסל בפיגור 2:1. הסרבי הוציא את כל העוקץ מהמערכה עם השבירה המוקדמת והשניים שוב שמרו על ההגשות לכל אורכה ועד שדג'וקוביץ' השיג נקודת משחק ב-3:5. גאסקה הצליח להישאר במשחק איכשהו, אבל במשחקון הבא המדורג מספר אחת בעולם שמר על ההגשות שלו על האפס וזכה במערכה, במשחק כולו ובכרטיס לגמר ווימבלדון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רישאר גאסקה טניסאי צרפתי. Clive Brunskill, GettyImages
לא הלך. רישאר גאסקה/GettyImages, Clive Brunskill

רוג'ר פדרר (2, שוויץ) - אנדי מארי (3, בריטניה) 5:7, 5:7, 4:6

איזה משחק גדול של שיאן הזכיות בתארי גרנד סלאם. רוג'ר פדרר סיפק הופעה ענקית, כמו בימים הגדולים ואפילו יותר מכך, וניצח 5:7, 5:7, 4:6 את אנדי מארי, המדורג שלישי בעולם. השוויצרי הגיש מצוין ועמד מול נקודת שבירה אחת בלבד מולו - וגם היא במשחקון הראשון של המשחק, וגילה יציבות יוצאת דופן עם 56 ווינרים לעומת 11 שגיאות לא מחויבות בלבד. בנוסף, הוא זכה ב-84% מהנקודות אחרי ההגשות הראשונות שלו והגיש 20 אייסים. אפילו במשחק טוב יחסית של טניסאי מעולה כמו אנדי מארי, פדרר פשוט היה טוב מדי בשבילו, לא השאיר לו שום סיכוי והעמיד אותו בפני מתח כבד בתום כל מערכה כשהוא מגיש כדי להישאר במערכה.

מארי נראה מצוין במשחקון ההגשות הראשון של פדרר והחזיר מצוין, אבל השוויצרי שמר על ההגשות שלו, כמו גם הבריטי ואחרי חמישה משחקונים זה 2:3 לפדרר. השניים המשיכו לגלות רמה גבוהה מאוד של טניס ולשמור על ההגשות שלהם. בסופו של דבר זה הגיע ל-5:6 לזכות פדרר על ההגשות של מארי. השוויצרי העלה הילוך, הראה טניס מעולה והפעיל לחץ על הבריטי. פדרר עלה ל-40:15 על ההגשות של יריבו ואחרי חבטת העברה מושלמת של מארי נשארה לו אפשרות שבירה אחת, אותה ניצל עם כדור לרגליים של מארי כדי לסגור את המערכה עם 5:7 אחרי 37 דקות.

המערכה השנייה נראתה בדיוק כמו הראשונה. שני הטניסאים הגישו מצוין והצליחו לשמור על ההגשות שלהם. ב-4:4 המצב עמד על 15:15 בהגשות של פדרר, אבל הוא שמר על קור רוח ואחרי הנחתה מושלמת עלה ל-4:5. במשחקון הבא עלה פדרר כבר ל-40:0 ומארי היה עם סרב שני, אבל הצליח לייצר אייס ולקחת גם את הנקודה הבאה ואת זו שאחריה כדי לאזן ל-40:40. לאחר מכן הצליח פדרר להשיג עוד נקודת שבירה, אבל שלח פורהנד נוח יחסית לרשת. טעות נוספת של מארי סידרה לשוויצרי עוד אפשרות שבירה. המשחקון המשיך לייצר טניס ברמה הכי גבוהה שאפשר לבקש ובסופו הצליח מארי לסגור עניין עם אייס ולאזן ל-5:5. רמת טניס מושלמת באחד המשחקונים הטובים ביותר שנראו בשנים האחרונות. פדרר שמר על ההגשות שלו על האפס ועלה ל-5:6 ולאחר מכן הצליח לשבור בניסיון הראשון וזכה במערכה עם 5:7. רוג'ר פדרר במיטבו.

השוויצרי המשיך לספק רגע קסם וחסד במערכה השלישית ושמר על ההגשות שלו בצורה קלילה פעם אחר פעם ועולה ל-3:4 אחרי משחקון על האפס. השניים שוב שמרו על ההגשות שלהם כשפדרר לוקח את המשחקון שלו למרות לוב מושלם של מארי ועולה ל-4:5. הבריטי עם אפשרות שבירה אחת בלבד מאז תחילת המשחק וזה היה במשחקון הראשון של המשחק.

אנדי מארי טניסאי בריטי. רויטרס
מארי לא מוצא תשובות/רויטרס
אנדי מארי טניסאי בריטי. Shaun Botterill, GettyImages
מארי מתוסכל/GettyImages, Shaun Botterill
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
פדרר מבסוט/רויטרס
וויליאם מארי אביו של אנדי מארי. Julian Finney, GettyImages
אביו של מארי, וויליאם, הגיע לתמוך/GettyImages, Julian Finney
אנדי מארי טניסאי בריטי. רויטרס
מארי ופורהנד לא נינוח במיוחד/רויטרס
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. Julian Finney, GettyImages
פדרר מתכונן להנחתה/GettyImages, Julian Finney
מירקה פדרר אשתו של רוג'ר פדרר. Julian Finney, GettyImages
מירקה פדרר והאיש שאחראי על התאים בווימבלדון בסמול טוק/GettyImages, Julian Finney
ג'ודי מארי אמו של הטניסאי אנדי מארי. Julian Finney, GettyImages
אמו של אנדי מארי, ג'ודי, הגיעה לתמוך בבן/GettyImages, Julian Finney
קים מארי אשתו של הטניסאי הבריטי אנדי מארי. Julian Finney, GettyImages
קים סירס, אשתו של מארי/GettyImages, Julian Finney
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
מודה לדשא שהביא אותו עד הלום. דג'וקוביץ'/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. Shaun Botterill, GettyImages
גמר ווימבלדון שלישי ברציפות. דג'וקוביץ'/GettyImages, Shaun Botterill
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. Shaun Botterill, GettyImages
כמה שהוא מאושר. דג'וקוביץ'/GettyImages, Shaun Botterill
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
קיבל טיפול בכתף. דג'וקוביץ'/רויטרס
ביורן בורג טניסאי שבדי לשעבר. AP
ביורן בורג, האיש והאגדה/AP
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully