וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוורטרבק העבר קן סטאבלר הלך לעולמו בגיל 69

"הנחש", שכיכב במדי אוקלנד ריידרס לאורך כל שנות ה-70' ואף הוביל את הקבוצה לאליפות אחת, מת מסרטן המעי הגס. ג'ון מאדן: "אם היה לי דרייב אחד לנצח את המשחק וקוורטרבק אחד לבחור, זה היה הוא". צפו במהלך האגדי שלו מ-1977, שזכה לשם: Ghost to the Post"

קן סטאבלר שחקן עבר אוקלנד ריידרס. AP
אליפות ומורשת אגדית. סטאבלר/AP

עצב גדול ירד על עולם הפוטבול הלילה (בין שישי לשבת), לאחר שקן "הנחש" סטאבלר, קוורטרבק העבר האגדי, הלך לעולמו בגיל 69 במיסיסיפי.

סטאבלר, שנולד בערב חג המולד של 1945, זמן קצר לאחר סיום מלחמת העולם השנייה, שיחק במכללת אלבמה ונבחר בדראפט 1968 במקום ה-52. את רוב הקריירה המקצוענית שלו הוא עשה במדי אוקלנד ריידרס, שם שיחק לכל אורך שנות ה-70', לפני שעבר לשתי עונות ביוסטון ושלוש בניו אורלינס.

עם הריידרס הוא זכה לעיקר תהילתו, כולל אליפות אחת ב-1976/7, אחרי ניצחון בסופרבול על מינסוטה. בפלייאוף שנה לאחר מכן, מסירה שלו לדייב קספר הובילה לשוויון דרמטי מול בולטימור קולטס והמהלך זכה למעמד היסטורי ולכינוי "Ghost to the Post".

לאחר הפרישה, סטאבלר עבד כשדר פוטבול ואף זכה למחווה ממתאבק ה-WWE ג'ייק רוברטס, שלקח לעצמו את הכינוי "הנחש" על שמו של שחקן העבר, שבעצמו הרוויח את השם בשל יכולתו לייצר ריצות ארוכות לטאצ'דאונים בזכות הרגליים המהירות שלו. סטאבלר גם נבחר ארבע פעמים לפרובול, פעם אחת לאול-פרו, היה ה-MVP של עונת 1974 (בה הוביל את הליגה עם 26 טאצ'דאונים) ונכנס לנבחרת העשור של שנות ה-70'. הוא סיים את הקריירה עם 194 טאצ'דאונים ו-27,938 יארדים במסירה. סטאבלר הלך לעולמו מסרטן המעי הגס.

ג'ון מאדן מסר: "אימנתי את הריידרס לאורך כל הזמן בו קני היה בקבוצה והוא הוביל אותנו להמון ניצחונות, כולל זכייה באליפות. תמיד אמרתי שאם היה לי דרייב אחד להכריע את המשחק וקוורטרבק אחד לבחור לכך, הייתי לוקח אותו. סנייק היה הרבה יותר קר רוח ממני. הוא היה הקוורטרבק המושלם והריידר המושלם. כשחושבים על הריידרס, חושבים עליו. זה יום עצוב מאוד לארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully