וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיולין: "אם גאסקה ינצח את דג'וקוביץ', זו לא צריכה להיחשב הפתעה"

טניסאי העבר הצרפתי מאמין שהמדורג 21 מסוגל להדהים את נולה בחצי גמר ווימבלדון (שישי, 15:00, ספורט5). מארי על המפגש עם פדרר: "לדעתי הוא יישאר עוד 3-4 שנים בצמרת"

AP

נובאק דג'וקוביץ' (1, סרביה) - רישאר גאסקה (21, צרפת)

האלוף המכהן רחוק שני משחקים בלבד מזכייה שלישית בקריירה ושניה ברציפות באול אינגלנד. המדורג ראשון נאלץ לשרוד מותחן עצום בשמינית הגמר מול קווין אנדרסון הדרום אפריקאי, לפני שסגר פיגור בן שתי מערכות בדרך לניצחון. גאסקה, לעומתו, השווה בעצם ההעפלה לחצי הגמר את הישג השיא שלו בלונדון, לאחר שגם ב-2007 הגיע לחצי הגמר וינסה להשלים טורניר מדהים מבחינתו עם העפלה לראשונה בקריירה לגמר גרנד סלאם. גם הצרפתי היה מעורב במותחן גדול ברבע הגמר, כשניצח את סטן ואוורינקה 9:11 במערכה החמישית כדי להעפיל לארבעת האחרונים.

השניים נפגשו עד היום 12 פעמים, כשב-11 מתוכם ידו של נולה היתה על העליונה. הניצחון היחיד של הצרפתי היה אי שם ב-2007, ומאז ניצח אותו דג'וקוביץ' תשע פעמים ברציפות, כולל 1:6, 2:6, 3:6 מוחץ בשמינית גמר הרולאן גארוס האחרון.

"אני רוצה ליהנות מזה ולשחק טוב מששיחקתי בפריס", אמר גאסקה לקראת ההתמודדות. "חשוב שאחשוב שביכולתי לנצח את המשחק, זה הדבר הכי חשוב, לצאת למשטח ולדעת שאני יכול לנצח". סדריק פיולין, שהגיע לגמר ווימבלדון ב-1997, הוסיף: "זה יהיה קשה, אבל לרישאר יש סיכוי לנצח. אני לא חושב שזו צריכה להיחשב כהפתעה אם ינצח, אבל לשם כך הוא יזדקק לפתיחה טובה מאוד".

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי חוגג ניצחון. Clive Brunskill, GettyImages
פייבוריט ברור. דג'וקוביץ'/GettyImages, Clive Brunskill
רישאר גאסקה טניסאי צרפתי. GettyImages
מלא ביטחון. גאסקה/GettyImages

רוג'ר פדרר (2, שוויץ) - אנדי מארי (3, סקוטלנד)

איזה קרב ענק מצפה לנו. מארי מחפש זכייה שנייה בתולדותיו בטורניר שהוא כל כך אוהב, לאחר שעשה זאת ב-2013 ובשנה שעברה נעצר כבר ברבע הגמר. המאסטרו השוויצרי, לעומת זאת, הגיע אשתקד עד הגמר אך הפסיד לנובאק דג'וקוביץ', ובהתבסס על השנה שעוברת עליו, חזרה למעמד הגמר תיחשב בעצמה כהישג גדול לגאון המזדקן, שחולם על זכייה שמינית באול אינגלנד.

פדרר נראה מצוין עד כה, ולמעט במשחק מול סם גרות' בסיבוב השלישי לא שמט ולו מערכה אחת בטורניר, כשברבע הגמר הסתדר במהירות עם ז'יל סימון. הבריטי, לעומתו, הפסיד עד כה שתי מערכות, ונאלץ לעבוד קשה לפני שניצח את איבו קרלוביץ' (בשמינית הגמר) ו-ואשק פוספיסיל (ברבע הגמר).

המאזן בין השניים עד כה עומד על 11:12 לטובת פדרר, שניצח את כל שלושת המפגשים האחרונים, כולל 0:6, 1:6 מוחץ בטורניר גמר הסבב של 2014. ניצחונו האחרון של מארי היה בחצי גמר אליפות אוסטרליה של 2013, אך במפגש היחיד ביניהם בווימבלדון היתה ידו של פדרר על העליונה. זה קרה בגמר של 2012, אז ניצח השוויצרי 6:4, 5:7, 3:6, 4:6.

"כמובן שזה היה מביך", אמר מארי על המפגש האחרון עם פדרר. "הרבה אנשים בצוות שלי היו מאוד מודאגים מהמשחק ההוא, אבל אני הרגשתי די בנוח. התמודדתי איתו היטב, שיחקתי טניס טוב מאוד בתחילת השנה באוסטרליה. אני מקווה שתהיה לי תמיכה טובה מחר. רוג'ר פופולרי בצורה בלתי רגילה בכל מקום, אבל עדיין תהיה אווירה מצוינת. עדיין אקבל תמיכה, אני בטוח. לדעתי לרוג'ר יש עוד שלוש-ארבע שנים בפסגה, בקצב בו הוא משחק כעת, זה מאוד מרשים שהוא הצליח להישאר בפסגה כל כך הרבה זמן בהתחשב בכמות המשחקים ששיחק".

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. GettyImages
גמר יהיה הישג גדול עבורו, לפחות בהתבסס על יכולתו השנה. פדרר/GettyImages
אנדי מארי טניסאי בריטי. רויטרס
בעד מי יהיה הקהל? מארי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully