וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשארו עם המחמאות: ארליך ופטשנר הפסידו בחצי גמר ווימבלדון

הישראלי בן ה-38, שסבל מפציעה, עשה הכול יחד עם שותפו הגרמני כדי להעפיל לגמר, אבל הם הפסידו 4:6, 6:3, 6:4, 6:2 לצמד הסקוטי-אוסטרלי שהעפיל לראשונה בקריירה לגמר גרנד סלאם

יוני ארליך, פיליפ פטשנר. Clive Brunskill, GettyImages
רק כמעט. ארליך ופטשנר, הערב/GettyImages, Clive Brunskill

יוני ארליך קיווה להעפיל בפעם השנייה בקריירה לגמר טורניר הזוגות בווימבלדון, אבל לצערו הרב, הוא יצטרך לראות את המעמד הזה מהיציע או בטלוויזיה. שחקן הזוגות בן ה-38 הפסיד הערב (חמישי) יחד עם שותפו הגרמני פיליפ פטשנר לג'יימי מארי, אחיו של אנדי מארי, ובן זוגו האוסטרלי ג'ון פירס, המדורגים 13 בטורניר, 4:6, 6:3, 6:4, 6:2 ואלו סיימו את דרכם בתחרות. ארליך שיחק פצוע, וניכר שהפציעה הזו מגבילה אותו בתנועה.

אחרי שברבע הגמר השלימו הישראלי והגרמני הישג מרשים, כשהדיחו את הצמד שדורג 2, איבן דודיג ומרסלו מלו, הפעם הם לא יכלו ליריביהם למרות שאחרי המערכה הראשונה בה ניצחו 4:6 הם היו יכולים לשאוב לא מעט עידוד. אלא שבשתי המערכות הבאות, מארי ופירס השיגו בכל אחת שבירה שהספיקה להם כדי לנצח 3:6 ו-4:6. בהמשך הגיעו שתי שבירות נוספות במערכה הרביעית שסגרו למעשה את הסיפור עם 2:6. ארליך ושותפו הגרמני נותרים עם המחמאות, אך הישראלי יכול להיוותר מעט מאוכזב לנוכח העובדה שחלומו לזכות בטורניר גרנד סלאם בפעם השנייה בקריירה (הפעם הקודמת הייתה עם אנדי רם באוסטרליה ב-2008) נגדע דווקא עכשיו. יריביהם, שגם ככה רשמו הישג שיא בקריירה שלהם, מקווים כעת לקטוף תואר גרנד סלאם ראשון.

"נפצעתי במשחק הקודם, אתמול הפציעה החמירה והקשתה עלי מאוד היום במשחק כפי שכולם ראו", אמר ארליך. "אגיע ארצה וביום ראשון הצוות הרפואי של הנבחרת יערוך מספר בדיקות על מנת להעריך את חומרת הפציעה".

יוני ארליך. Shaun Botterill, GettyImages
ארליך ברגע של וירטואוזיות/GettyImages, Shaun Botterill
ג'ון פירס טניסאי אוסטרלי, ג'יימי מארי טניסאי סקוטי. Julian Finney, אתר יצרן
היריבים הערב. ג'יימי מארי ופירס/אתר יצרן, Julian Finney

מערכה 1

מארי ופירס פתחו את המשחק עם ההגשות, והשיגו את המשחקון הראשון, ארליך ובן זוגו השוו עם משחקון מושלם. במשחקון הבא אלריך ופטשנר כבר הובילו 0:40, אבל פספסו את שלוש נקודות השבירה, ושני הצמדים המשיכו לשמור על ההגשות. אלא שבמשחקון השביעי ארליך ובן זוגו הגרמני השיגו את השבירה המיוחלת עם משחקון מושלם ומיד טיפסו ל-3:5 וסגרו את הסיפור עם 4:6.

מערכה 2

בניגוד למערכה הראשונה, הפעם הצמד הבריטי-אוסטרלי בא לעבודה. כבר במשחקון הראשון אותו הם הגישו, הם היו דומיננטיים, ומיד התנפלו על משחקון ההגשות של ארליך ושותפו כדי לטפס ל-0:2. במשחקון השלישי אמנם לארליך ולפטשנר היו שתי אפשרויות שבירה, אבל הן לא נוצלו ויריביהם עלו ל-0:3. הצמד הישראלי-גרמני לקחו את המשחקון הראשון שלהם, אבל אף אחד מהזוגות לא איבד את ההגשות.

משחקו של יוני ארליך בחצי גמר ווימבלדון. Shaun Botterill, GettyImages
וככה זה נראה מלמעלה/GettyImages, Shaun Botterill

מערכה 3

בשונה מהמערכה השנייה, הפעם בפתיחת המערכה השלישית קיבלנו משחק שקול ומשחקונים קצרים שהוכרעו לזכות המגישים. המשחקון הרביעי היה הארוך ביותר עד אותו שלב, אבל מארי ופירס שהגישו בו לא נפלו ואיזנו ל-2:2. משחקון רדף משחקון עד שבמשחקון ההגשות של ארליך ופטשנר, התשיעי במספר במערכה, הגיעה השבירה הראשונה שהעלתה את יריביהם ל-4:5 בדרך ל-4:6 ויתרון 1:2 במערכות.

מערכה 4

ארליך ופטשנר גמגמו בפתחת המערכה הרביעית, וכבר במשחקון הראשון הם הפסידו "על האפס" ונשברו. מארי ופירס ניצלו זאת, שמרו על ההגשות ועלו ל-0:2. ארליך ופטשנר לא התייאשו, שמרו על ההגשות במשחקון הבא והחלו לחפש את השבירה. במשחקון הרביעי לפירס ומארי זה הלך בקלות והם עלו ל-1:3. מיד לאחר מכן הסקוטי-אוסטרלי השיגו שבירה נוספת והתחילו לראות את הגמר באופק. במצב של 1:4, שני הזוגות שמרו על ההגשות עד ל-2:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully