וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גיא גודס לא בטח בי": מרקיז היינס בראיון

6.7.2015 / 19:15

גודס לא נתן לי ביטחון, גודס לא ידע לטפח את השחקנים האחרים בקבוצה, גודס עשה טעויות של מאמן מתחיל. מרקיז היינס לא רוצה לטנף על המאמן, אבל חשוב לו שתדעו למה הוא לא הפך לריקי היקמן. ראיון

מגד גוזני

בווידיאו: משחק השיא של היינס - 27 נקודות מול הפועל אילת

אני פשוט רוצה להסביר דרך עיניים שלי מה לא עבד, אין לי רגשות טינה או כעס. לפעמים דברים לא הולכים

"זה מתסכל כשאתה לא מצליח במשהו. הרגשתי קרוב לחזור לעצמי העונה, אבל זה לא קרה. כל מי שצפה בי משחק בעבר, יודע שלא שיחקתי או הייתי דומה לעצמי. אולי זו גם אשמתי, אולי הייתי צריך ללכת יותר למאמנים ולהבין יותר דברים, זה חלק מזה. היו לי הזדמנויות, אבל אולי לא מהסוג שציפיתי להן ואולי בגלל זה החמצתי אותן. אולי הייתי צריך להיות יותר אגרסיבי ואסרטיבי. יש שני צדדים לכל סיפור".

חודש אחרי שחזר לארה"ב, מרקיז היינס, שחתם לפני כמה ימים בסאסרי האיטלקית, כבר מרשה לעצמו לצאת מהנימוס הדיפלומטי, ומנסה לנתח מה לא הצליח עם מכבי.

חשוב לו שיבינו שהוא לא רוצה ללכלך. "אני פשוט רוצה להסביר דרך עיניים שלי מה לא עבד, אין לי רגשות טינה או כעס. לפעמים דברים לא הולכים. למדתי שאני צריך להיות במקום שבו אנהל את המשחק. לא צריך להיות השחקן הכי דומיננטי, אבל חשוב לי לדעת שהמאמן בוטח בי ובהחלטות שאקח על המגרש. מקום שבוטחים בי עם הכדור. זה קרה לי גם במילאנו וגם במכבי. ככל שעבר הזמן איבדו את הביטחון בי ובכך שאני יכול לנצח משחקים. זה היה כמו כדור שלג".

מרקיז היינס חתם בססארי האיטלקית

ג'ורדן פארמר חתם במכבי תל אביב

פבראני עבר בהצלחה בדיקות רפואיות, מכבי תל אביב נוטה להחתימו

שחקן מכבי תל אביב מרקיז היינס. אדריאן הרבשטיין
לא רוצה לטנף, רק להסביר. היינס/אדריאן הרבשטיין
לא שיחקתי עם הרבה ביטחון וגם לגודס לא היה ביטחון בי

כשחתמת דיברו אולי על ריקי היקמן הבא. מה השתבש?

"יש שחקנים שמגיעים לקבוצה והסיטואציה מתאימה את עצמה אליהם. שחקנים גדולים כמו לברון או בריאנט, יהוו בסיס וסביבם ייבנו דברים שנכונים וטובים עבורם. כישרוני ככל שתהיה כשחקן, אם אתה לא חלק מהשחקנים האלו, חשוב שתיכנס לסיטואציה שמתאימה לך. אחרת זה לא נעים. זה קורה ללא מעט שחקנים אמריקאים שיוצאים לשחק באירופה".

תפרט בבקשה

"לא שיחקנו כל כך טוב בשלב מוקדם של העונה, וצוות האימון פשוט החליט ללכת עם השחקנים שהם בטחו בהם ואיבדו ביטחון בי. מכבי התחילה לנצח בזמן שלא הייתי ברוטציה ומדובר במאמן שזו השנה הראשונה שלו בקבוצה גדולה כמו מכבי. הוא רצה ללכת עם מי שהוא מאמין ובוטח בו. היו לו בחורים שהוא הכיר כמה שנים. זה פגע ביכולת שלי כי קשה לשמור כך על ביטחון. אני לא מאשים את גיא שבחר לעשות את זה, זו זכותו, אבל אני כן חושב שצריך לדעת לבנות את הביטחון לא רק של אלו שאתה בוטח בהם, אלא לבנות גם ביטחון של שחקנים אחרים בקבוצה שלך".

למה לדעתך גודס לא בטח בך?

"קשה לבטוח בשחקן כשאתה מכיר את השחקנים האחרים יותר טוב, כך זה גם אצל שחקנים. לא שיחקתי עם הרבה ביטחון בגלל זה וגם לגודס לא היה ביטחון בי".

ניסית לשוחח איתו?

"שוחחנו כמה פעמים במהלך העונה, אתה מדבר, מנתח, אבל בשורה התחתונה הוא הולך עם מי שהוא בוטח בו. אני לא השחקן היחיד שסבל משנה קשה או היה בסיטואציה שלא מתאימה לו. בדרך כלל הבחורים שמובילים את הקבוצה ומקבלים את ההחלטות על המגרש, אלו הבחורים שיש להם יחסים טובים יותר עם המאמן. זה הולך ביחד. באופן אישי, הרגשתי הכי קרוב לניקולה, דיברתי איתו לא מעט והוא עזר לי הרבה. יש לו גישה, כישרון והוא יודע לדבר באופן ישיר וחם באותו זמן. הוא היה עד לא מעט שחקן ומבין טוב את השחקנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
גיא גודס מאמן מכבי תל אביב (שמאל), מרקיז היינס. מגד גוזני
מה לא התחבר? גודס, היינס ושאר הצהובים/מגד גוזני
אני לא מופתע מהשחרור של אף אחד. נכשלנו והפסדנו כקבוצה. בדרך כלל שלקבוצה לא הולך בודקים את המנהיגים שלה

ג'ו אלכסנדר אמר לי לגביך: "ראיתי אותו יום יום באימונים, ואני יכול להעיד שהוא שחקן מדהים שהיה יכול להצליח ביורוליג. תראי מה מרקיז עשה בעונה שעברה ואיך הוא הוביל את הקבוצה לבד"

"ג'ו אמר את הדברים האלו כי מאחוריי הקלעים הוא ראה דברים שונים. בניגוד למה שאולי האוהדים ראו, החברים שלי בקבוצה ידעו מה אני יכול לעשות. לא שיחקתי עם הביטחון שתמיד שיחקתי, כי אני לא מכונה או רובוט. זה משפיע. זה לא היה קל. אני לא יודע מה נאמר עליי ולא רציתי גם לדעת. אם גיא גודס ביקש או לא ביקש שיחליפו אותי. זה לא היה עוזר לי להקשיב לפרסומים".

ואז הגיע המשחק מול ריאל מדריד בו הצטיינת. משחק שהיה יכול להיות נקודת המפנה עבורך

"ריאל מדריד לא שונה מכל משחק. זה טיפוסי לרול פלייר. אם אני על המגרש וקולע את הקליעות - יכולתי להמשיך לקבל קרדיט, יכולתי להישאר יותר. טעיתי. דברים התפתחו באופן שונה".

פארגו דומיננטי מאוד במשחק, זה הפריע לך לבוא לידי ביטוי?

"ברור שקל יותר כשאתה מחזיק את הכדור ושהחלטות עוברות דרכך. אבל המשחק של פארגו לא השפיע עלי. הבעיה היחידה שהיתה לי על הפרקט היא שהיה לי מרווח צר מאוד לטעויות".

אתה מופתע מכך שהחליטו לשחרר את פארגו?

"אני לא מופתע מהשחרור של אף אחד. נכשלנו והפסדנו כקבוצה. בדרך כלל שלקבוצה לא הולך בודקים את המנהיגים שלה. הם החליטו ללכת עם השחקנים שלדעתם יעזרו להם לנצח ובונים עכשיו קבוצה שונה לגמרי".

אתה חושב ששילמת מחיר על כך שעבור גודס זו היתה השנה הראשונה כמאמן?

"להיות בשנה הראשונה ושיש לחץ להשיג ניצחונות מיידים זה משפיע. הרי לא יגידו לו 'נהיה סבלניים'. במכבי רוצים להשיג ניצחונות מיידים, אז ברור שיש לכך חלק נכבד והשפעה. מכבי זו קבוצה שבה מצפים לנצח כל משחק, קשה כך לבנות קבוצה. אתה חייב לנצח כאן ועכשיו. זה גם היה הקו המנחה של גיא, מבחינתו, הוא הלך עם השחקנים שלדעתו שהוא יכול לנצח איתם. אם הוא לא היה עושה את זה, אולי הוא היה מאבד את מקום העבודה שלו".

היית מציע לגיא גודס להשתפר במשהו לקראת העונה הבאה?

"הייתי מציע לו לדעת להסתגל לקבוצה שלך. אתה צריך לדעת להוציא את המיטב מהקבוצה שלך. גיא מאמן גמיש, לא 'תקוע' בדברים שלו, הוא רוצה לנצח, אבל אני חושב שהוא צריך לשים לב ולהיות קשוב לשחקנים שיש לו בקבוצה. מבחינה אישית, אני חושב שאם היו משקיעים בי טיפה יותר הייתי יכול לעזור יותר לקבוצה, גם אם היינו במצב טוב יותר".

שחקנים במכבי תמיד מדברים על כך שיש תקופת הסתגלות. מה זה אומר מבחינתך?

"יש תקופת הסתגלות, במקרה שלנו מכבי זכתה באליפות היורוליג בעונה שעברה. בתחילת העונה הפסדנו את הגביע בברזיל והרגשנו את חוסר הסבלנות. הרגשנו שאין זמן להסתגל. רציתי שהכימיה של הקבוצה תיבנה, אז אולי הייתי פחות אסרטיבי ממה שהייתי צריך להיות. דברים היו יכולים להיות שונים. אני מרגיש שיכולתי לשחק הרבה יותר טוב, בכל רמה. מעולם לא התמודדתי מול שחקנים שהרגשתי שאני לא יכול להתמודד מולם".

ועכשיו אתה חוזר לאיטליה. המדינה בה הצלחת עם סיינה.

"עם מילאנו זה לא הלך טוב, עם סיינה הלך מצוין. מקווה שאצליח. במכבי לא הרגשתי נוח על פרקט ולא הצלחתי להרגיש חופשי ואיך שאתה רוצה לשחק. נאבקתי לא רק מול היריבה אלא עם דברים אחרים. חשוב לי שהאוהדים יבינו שתמיד התאמצתי גם אם לא ראו את זה. למשחקים הגעתי לפני כולם להתאמן. לפעמים דברים לא מסתדרים, לא רימיתי אף אחד".

ג'רמי פארגו מרקיז היינס מכבי תל אביב. מגד גוזני
היינס לא הופתע מהשחרור של פארגו/מגד גוזני
לא תמיד היה לנו את ה'קסם' כדי להיות קבוצת אליפות

מה קרה מול אילת שהודחתם כבר בחצי הגמר סל?

"הצלחנו באירופה ונקלענו להפסדים, אבל אף אחד לא חשב שנפסיד בחצי הגמר מול אילת. בייחוד שהובלנו בכמה משחקים. כולם היו בשוק אחרי ההפסד. פארגו? דווקא הוא הראה יכולת טובה בפלייאוף, אבל היתה לאילת תוכנית משחק טובה לעצור אותו. לא חושב שהוא הושפע מהפרסומים על שחקן אחר שיבוא במקומו".

איך היה חדר ההלבשה של מכבי בזמן משבר? דובר לא אחת על מתיחויות

"לא תמיד היה לנו את ה'קסם' כדי להיות קבוצת אליפות. אולי לא היינו עם גישה נכונה כדי להתגבר על הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully