וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בנים של: הכירו את מצטייני אליפות העולם עד גיל 19

הרכז הטוב בגילו בארצות הברית, בן ה-17 שנצץ, הגבוה הקרואטי שמושווה לוויצ'יץ' והאמריקאי שכיכב דווקא במדי יוון. הכירו את חמישיית הטורניר באליפות העולם לנוער, שכוללת שני בנים של שחקני עבר

אימג'בנק GettyImages

בוידאו: דראגן בנדר, שפספס את הטורניר ברגע האחרון

אליפות העולם עד גיל 19 הגיעה אתמול (ראשון) לסיומה עם אלופה לא ממש מפתיעה, ארצות הברית, שגברה 71:79 על קרואטיה בגמר. האמריקאים הגנו על התואר בו זכו בשנה שעברה והפכו לראשונים מאז 1983 שזוכים באליפות פעמיים ברציפות. הדרך של ארצות הברית לתואר לא הייתה קלה, למרות שבכל המשחקים עד חצי הגמר הם ניצחו בהפרשים של למעלה מעשרים נקודות.

בחצי הגמר הם גירדו ניצחון 76:82 על המארחת, יוון, בעוד שבגמר הם נזקקו להארכה כדי לגבור על הקרואטים החזקים, שחסרו את ילד הפלא ממכבי תל אביב, דראגן בנדר, בעקבות הסכסוך המשונה עם האיגוד. קרואטיה הייתה רחוקה רק קליעת עונשין אחת מניצחון מפתיע בתום הזמן החוקי, אבל לוקה בוז'יץ' פספס.

הכדורסלן האמריקאי ג'יילן בראנסון. AP
הרכז הטוב בגילו בארצות הברית. בראנסון/AP

מי שגנב את ההצגה במהלך הטורניר הוא ג'יילן בראנסון האמריקאי, בנו של שחקן העבר ריק בראנסון (פורטלנד, ניו יורק ניקס, בוסטון, שיקגו וטורונטו, קליפרס וסיאטל), שנבחר ברוב קולות ל-MVP. הגארד השמאלי (1.89, 18), שהתחייב למכללת וילאנובה ויחל את עונת הפרשמן שלו במדי הויילדקאטס בקרוב, סיים את הטורניר עם 14 נקודות, 3.3 ריבאונדים ו-5.6 אסיסטים בממוצע, וכיכב בגמר עם 14 ו-7 אסיסטים. הוא נחשב לפוינט גארד הטוב בארצות הברית בגילו ובשנה שעברה שבר את שיא האסיסטים לנבחרות הצעירות של ארצות הברית, בו החזיק סטפון מארבורי, עם 13 מול אורגוואי. בחצי הגמר הפגיז 30 נקודות מול יוון.

גם הארי גיילס מארצות הברית נבחר לחמישיית הטורניר. גיילס, ביג מן בן 17, סיים את האליפות עם 14 נקודות ו-10.6 ריבאונדים בממוצע. גיילס עוד לא התחייב לאף מכללה, אך מחוזר על ידי המכללות הגדולות ביותר, כולל קנטאקי, דיוק וקנזס.

צפו בביצועיו של ה-MVP ג'יילן בראנסון

בחמישיית הטורניר אפשר למצוא עוד בן של, מרקו אראפוביץ' הקרואטי, בנו של פראניו אראפוביץ', ששיחק בהפועל ירושלים בעבר והיה חלק מנבחרת קרואטיה המיתולוגית שזכתה במדליית הכסף אחרי הפסד לדרים טים המקורית באולימפיאדת ברצלונה 1992.

אראפוביץ' (2.06, 18), שחתם לא מכבר על חוזה רב שנתי בצדביטה זאגרב ומשווה תכופות לניקולה וויציץ', קלע 15 נקודות, הוריד 10.3 ריבאונדים ומסר 3.9 אסיסטים למשחק. עוד איתו בחמישייה מופיע פורקאן קורקמאז הטורקי, שקיבל לא מעט דקות במהלך העונה במדי אנדולו אפס, ועל פי התחזיות ייבחר בעשירייה הראשונה בדראפט 2016. חמישי ואחרון בחמישיית הטורניר הוא טיילר דורסי (1.95, 19), אמריקאי עם שורשים יוונים, שכיכב אצל הנבחרת המארחת והוביל אותה למקום הרביעי עם 15.9 נקודות ו-5 ריבאונדים למשחק.

ביצועיו של הארי גיילס בן ה-17

צפו בטיילר דורסי מפגיז 49 נקודות במשחק

צפו בביצועים של פורקאן קורקמאז בעונה החולפת ביורוליג

צפו בביצועים של מרקו אראפוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully