וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וידאל: "העם הצ'יליאני זקוק לזה", בראבו: "השארנו את העבר בצד"

צ'ילה חגגה את הזכייה ההיסטורית בקופה אמריקה לאחר הניצחון על ארגנטינה בגמר. הקשר: "חלום, הוכחנו שאנחנו הנבחרת הטובה ביבשת". וגם: כל המספרים, וההסבר איך לה רוחה שיתקה את מסי

עריכת וידאו: מרום שפיצר

כ-18 מיליון התושבים שחיים בצ'ילה הולכים ליהנות מאוד בימים הקרובים. נבחרתם האהובה, שאירחה את טורניר הקופה אמריקה, ניצחה בגמר הטורניר 1:4 בפנדלים את ארגנטינה (0:0 בתום 120 דקות) וזכתה לראשונה בתולדותיה בתואר היוקרתי ביותר ביבשת דרום אמריקה. לה רוחה הרשימה לאורך כל הטורניר, נראתה חדה ומכוונת מטרה, ידעה לעשות גם פעולות מלוכלכות כדי לזכות בתואר ואולי גם אפילו נעזרנ מעט בהחלטות שופטים מפוקפקות, אך הייתה ראויה לפינאלה שכזה.

אוהדי נבחרת צ'ילה. AP
איזה אושר. האוהדים הצ'יליאנים חוגגים/AP

המספרים

* זו הפעם הראשונה שצ'ילה מנצחת את ארגנטינה בקופה אמריקה, זאת למרות שהיא לא כבשה מולה בשבעת המשחקים האחרונים ביניהן בטורניר.

* מדובר בניצחון השני בלבד של צ'ילה על ארגנטינה, שלעומת זאת ניצחה 29 פעמים. עוד שמונה מפגשים הסתיימו בתיקו.

* הפעם היחידה בה שתי הנבחרות נפגשו בעבר בגמר הטורניר הייתה ב-1955 בצ'ילה, אז למארחים היה מספיק כדי לזכות בתואר, אבל האלביסלסטה ניצחו 0:1 במשחק שזכור בעיקר בגלל הטרגדיה בה נהרגו שישה מאוהדי צ'ילה.

* ליאונל מסי לא כבש שער ממהלך פתוח (לא פנדל או כדור חופשי) לאורך כל הטורניר.

* ארגנטינה לא הפסידה ב-18 המשחקים האחרונים בקופה אמריקה שהסתיימו ב-0:0 במחצית. ההפסד האחרון: לברזיל ב-1989.

* החילוף של ארנטינה (לאבצי במקום די מריה) בדקה ה-29 היה השני הכי מהיר בהיסטוריה של משחקי הגמר.

* מדובר בגמר השני בהיסטוריה שהן תוצאת המחצית והן תוצאת הסיום היו 0:0. הפעם האחרונה הייתה ב-1979.

* צ'ילה סיימה את טורניר עם 13 שערי זכות, המספר הגבוה ביותר, כשארגנטינה ניצבת במקום השני עם 10 ופרו, שסיימה שלישית, עם 8.

* אלכסיס סאנצ'ס היה לשחקן השני שמבצע פאננקה בדו קרב פנדלים בקופה. הראשון היה לוקו אבראו ב-2007.

* חאבייר מסצ'ראנו הוא השחקן הראשון בהיסטוריה ששיחק והפסיד בשלושה גמרים בקופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שוער נבחרת צ'ילה, קלאודיו בראבו, עוצר את שחקן נבחרת ארגנטינה, סרחיו אגוארו. רויטרס
עמדו איתנים. בראבו עוצר את אגוארו/רויטרס

"העם הצ'יליאני היה זקוק לניצחון הזה", הודה ארתורו וידאל. "אי אפשר לתאר את ההרגשה הזו, אנחנו אלופי דרום אמריקה. הוכחנו שאנחנו הטובים ביותר ביבשת וזה חלום שהתגשם".

אחת הדמויות היותר מעניינות במהלך החגיגות היה חורחה סמפאולי. מאמן לה רוחה, ארגנטינאי מבטן ומלידה, נראה נרגש בסיום ופרץ בבכי אחרי הפנדל המנצח של אלכסיס סאנצ'ס, שמנע באופן סופי את התואר ממולדתו. "השחקנים עשו עבודה מדהימה, פשוט מדהימה", השתפך בסיום. "הם רצו את התואר הזה מהרגע הראשון. לא חושב שראיתי אפילו מהלך אחד במהלך הטורניר שבו צ'ילה לא הייתה הכי טובה בו. שלטנו בטורניר הזה מתחילתו ועד סופו. אני בעיקר רוצה ליהנות מהרגע הזה. הפנדל של אלכסיס סאנצ'ס היו משהו שאי אפשר לתאר במילים. מהלך מדהים. לנצח כאן, עם האופוריה בקהל והגאווה שעשינו לעם שלם...לא נותר אלא להודות לשחקנים שהביאו אותנו לרגע הזה".

סמפאולי שמח "כי נעשה צדק" וכי "הנבחרת הטובה יותר ניצחה". "היינו עדיפים עליהם כמעט בכל פרמטר, אמר המאמן. "שלטנו בכדור מול קבוצה חזקה כמו ארגנטינה, הגענו להזדמנויות להכריע את המשחק אחרי 90 דקות. הפנדלים עשו צדק כי זאת הייתה התוצאה הנכונה".

אלופת הקופה אמריקה. רויטרס
אלופת הקופה אמריקה/רויטרס

ואיך הצליחה צ'ילה להצר את צעדיו של ליאונל מסי ביעילות כזו? סמפאולי מסביר: "הרעיון היה שאנחנו אלה שניתן את הטון, שאנחנו אלה שנהיה המוציאים לפועל במשחק, כך שארגנטינה לא תוכל להיות דומיננטית ולשלוט בנעשה במרכז השדה. אם זה קורה, מסי יכול להראות בקלות למה הוא השחקן הטוב בעולם. ניסינו ללחוץ בחלק המגרש לש ארגנטינה, להרוויח את הכדור ולהחזיק בו כמה שיותר. השקענו המון מאמץ ומחויבות בדבר הזה".

גם קלאודיו בראבו היה אחד מגיבורי הערב. למרות שנדרש למעט עבודה יחסית, הצליח שוער ברצלונה לסכל את את הפנדל של אבר באנגה ולגרום לגונסאלו היגואין להחמיץ בדו קרב מ-11 מטר. "תמיד חלמתי על הרגע הזה. ידעתי שנניף את הקופה יום אחד, וזה היה הרגע הנכון", התמוגג. "היינו חייבים להשאיר את הצד השלילי של ההיסטוריה בצד. צברנו ניסיון בדו קרב פנדלים מהמונדיאל. אמרתי לחברים עוד לפני שהחל הדו קרב שהם יחמיצו פעמיים. זה מוקדש לכל הצ'יליאנים".

ברשת התלהבו מהפאננקה של אלכסיס סאנצ'ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully