וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור דה פראנס 2015 יוצא לדרך: מארבעה כוכבים ייצא אלוף אחד

וינצ'נזו ניבאלי רוצה לשמור על התואר בו זכה אשתקד, אולם אלוף 2013 כריס פרום, אלוף 2007 ו-2009 אלברטו קונטאדור וגם נאירו קינטנה מאיימים עליו במרוץ שעשוי להיות המרתק מזה שנים

ויצ'נזו ניבאלי רוכב אופניים. GettyImages
ישמור על החולצה הצהובה? ניבאלי/GettyImages

198 רוכבים מ-32 מדינות שונות יזנקו היום (שבת) בעיר ההולנדית אוטרכט אל הקטע הראשון של מרוץ הטור דה פראנס לשנת 2015. הקטע שייפתח את התחרות יהיה קטע אישי נגד השעון ויימשך למרחק של 13.8 ק"מ בלבד, מעין חימום קל לפני המסע המתיש שיעבור השנה מלבד הולנד גם בבלגיה, לפני שיגיע לארץ הבגט, כל הדרך אל השאנז אליזה ושער הניצחון.

פרשני ענף האופניים מסמנים ארבעה מועמדים עיקריים לזכייה במהדורה ה-102 של מרוץ האופניים היוקרתי בעולם. מעל כולם אולי ניצב האלוף המכהן, האיטלקי וינצ'נזו ניבאלי, שרוכב עבור קבוצת אסטנה וילבש את המספר 1 לאורך המרוץ. אלא שניבאלי, שבשנה שעברה שלט לחלוטין בתחרות, צפוי להיתקל הפעם בהתנגדות הרבה יותר עזה מצד אלוף 2013, הבריטי כריס פרום, שרוכב עבור "טים סקיי" עם המספר 31, הספרדי המנוסה ואלוף 2007 ו-2009 אלברטו קונטדור, שיירכב בקבוצת טינקוף-סאקסו עם המספר 41 ועם הספרינטר המצוין פיטר סגאן הסלובקי ואולי יותר מכל, המועמד לזכות לראשונה בקריירה בטור, הקולומביאני הצעיר נאירו קינטנה, שלקח בשנה שעברה את הג'ירו. קינטנה, מקבוצת מוביסטאר, יילבש את המספר 51.

הרוכבים יעברו השנה לא פחות מ-3,360 ק"מ בדרכם אל התואר והמנצח יקבל פרס של 450 אלף יורו. הקטע הארוך ביותר של המרוץ השנה יהיה הקטע הרביעי, בו הרוכבים יחצו מבלגיה לצרפת ויעברו 223.5 ק"מ. את אלף ד'ואז המאיים הם ייפגשו בקטע ה-20 והלפני אחרון, בו הגורלות עשויים להיחרץ. בסך הכול, 21 הקטעים יורכבו מתשעה קטעים שטוחים, בהם הספרינטרים יתחרו על החולצה הירוקה, שבעה קטעי הרים, שם ייקבע גורל החולצה המנוקדת ועוד שלושה קטעים "הרריים" ובנוסף, קטע אחד אישי נגד השעון וקטע אחד קבוצתי נגד השעון. מדובר באחד המרוצים הכי הרריים של הטור בשנים האחרונות, כאשר המארגנים סידרו מסלול שאמור להגביר את רמת המתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully