וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דן גילברט עמד בהבטחתו ללברון, הקאבס בדרך לשיא של משכורות"

בקליבלנד מרוצים מהשארת לאב, תומפסון ושאמפרט כבר ביום הראשון של החתמת השחקנים החופשיים, לא בונים על הגעתו של וייד למרות החופשה המשותפת שלו עם לברון בבהאמס, ומקווים שהחוזה הארוך של לאב יסיר ממנו לחץ

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

אוהדי קליבלנד זכו לשפע של בשורות מעודדות הלילה (בין רביעי לחמישי), כשהקאבס הגיעו לסיכום על השארתם של שלושה מששת השחקנים החופשיים שלהם,שיחתמו רשמית על חוזים חדשים בשבוע הבא - קווין לאב יחתום לחמש שנים נוספות תמורת 110 מיליון דולר, טריסטן תומפסון יחתום לחמש שנים תמורת 80 מיליון דולר, ואימן שאמפרט יחתום לארבע שנים תמורת 40 מיליון דולר. שלושת השחקנים החופשיים הנותרים בסגל של דיוויד בלאט הם ג'יי אר סמית', מת'יו דלבדובה, וכמובן גם לברון ג'יימס.

לאב, שפרסם אתמול מכתב שהסביר את הסיבות לחזרתו, דיבר במהלך הלילה בתכנית רדיו בה נשאל על חלקו של לברון בהחלטתו והשיחה המפורסמת שלו עם קינג ג'יימס על סף הבריכה בלוס אנג'לס ואמר: "הוא שיחק תפקיד גדול. כמובן שהיו כמה דברים שנכנסו למערך השיקולים, אבל כן רציתי לשבת עם לברון ופשוט לשים את הכל על השולחן. אני חושב שזה משהו שהיה צריך להיעשות עם כמה אנשים בקבוצה לגבי מה שאנחנו מנסים להשיג, ובמקרה היינו בלוס אנג'לס באותו זמן וזה הסתדר".

שחקני קליבלנד קאבלירס קווין לאב (ימין) לברון ג'יימס (שמאל). AP
"רציתי לשבת עם לברון ופשוט לשים את הכל על השולחן". קווין לאב/AP

"התכוונתי לדבר איתו בכל מקרה", המשיך לאב. "בלי קשר למקום בו נהיה, אבל לגמרי במקרה היינו באותו מקום ובאותו זמן. אז יש סימנים מסוימים שרומזים לך באיזה כיוון ללכת, ולפעמים החיים תופסים אותך ולוקחים אותך לשם. בסוף באמת שמנו את הכל על השולחן, בילינו ביחד, ניהלנו שיחה רגועה ואני חושב שקיבלנו הרבה החלטות טובות והגענו בסוף לאותו מקום".

לגבי שאמפרט, הסיכום על חוזהו החדש היה דרמטי יותר מהצפוי, ועל פי כריס היינס מ-"קליבלנד פליין דילר" שעתיים בלבד לפני שההבנות סוכמו, היה נדמה שהצדדים רחוקים מאוד. אלא שאחרי שדני גרין ודמארה קארול קיבלו מסן אנטוניו וטורונטו חוזים עם שכר שעלה על 10 מיליון דולר לעונה, הקאבס החליטו להסכים כמעט לחלוטין לדרישות של שאמפרט, שרצה 40 מיליון דולר לארבע שנים, עם אופציה של השחקן בן ה-24 על העונה הרביעית.

הציפיות בקליבלנד טיפסו לרף חדש אחרי שפורסמו הלילה מונות של לברון ג'יימס ודווין וייד בנופש משותף עם נשותיהם בבהאמס, אך ג'ו וארדון מ-Cleveland.com מיהר לצנן את הרוחות כשכתב: "וייד אומנם שחקן חופשי והוא רמז מספר פעמים על עזיבה אפשרית של מיאמי, אבל תשכחו מהרעיון שהוא יגיע לקליבלנד. הקאבס עברו את תקרת השכר בכל כך הרבה (רק היום הם שילמו מעל 230 מיליון דולר על החתמת השחקנים החופשיים שלהם, ולברון עדיין לא הוחתם), כך שהמקסימום שהם יכולים להציע לוייד הוא 3.3 מיליון דולר. בזמן שוייד השתחרר משנתו האחרונה בחוזהו במיאמי בה היה אמור להשתכר 16.1 מיליון דולר, כי הוא כעס על כך שההיט לא שילמו לו מספיק".

עוד באותו נושא

לאב נשאר בקאבס: "יש לנו עסקים לטפל בהם"

לכתבה המלאה

ג'ייסון לויד מ-"אקרון ביקון ג'ורנל" ניתח את הלילה הסוער של הקבוצה כשכתב: "בקיץ שעבר הקאבס פיתו את לברון בטענה שקליבלנד היא הבית שלו, ושהבעלים דן גילברט יבזבז כל סכום שדרוש כדי להביא לו אליפות. 12 חודשים לאחר מכן, גילברט עמד בהבטחתו. הקאבס הוציאו את הסכום הגדול ביותר בליגה ביום הראשון להחתמת שחקנים חופשיים, עם התחייבות לתשלום של 240 מיליון דולר, כשלשם השוואה לפני עשר שנים גילברט רכש את הקבוצה תמורת 375 מיליון דולר".

"לברון עוד צריך לחתום תמורת בערך 22 מיליון דולר לעונה", המשיך לויד. "ועם כל דולר נוסף הקאבס מתקרבים עוד יותר להפוך לקבוצה הראשונה בתולדות ה-NBA שמגיעה לרף של 200 מיליון דולר במצטבר בסך משכורות ומס מותרות. לאב רשם העונה 16.4 נקודות ו-9.7 ריבאונדים למשחק, הנתונים הנמוכים ביותר בקריירה שלו, ולעתים היה נראה שהוא לא מתחבר לקבוצה, אבל אורך החוזה שלו יקל את הנטל משני הצדדים, ויסיר הרבה מהפוקוס מלאב. ההתחייבות שלו לטווח הארוך תאפשר לכולם להירגע מהחשש שהקאבס ויתרו על אנדרו וויגינס תמורת סימן שאלה".

המכתב של לאב לאוהדים

והגרסה הלא מצונזרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully