וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופה אמריקה 2015: צ'ילה עלתה לגמר בזכות ניצחון 1:2 על פרו

המארחת שוב נעזרה בשיפוט אוהד, ניצחה את פרו העיקשת ועלתה לגמר ראשון מאז 1987. השופט ריחם על וידאל, הרחיק בצורה שערורייתית את סמבראנו (20) ואישר שער מנבדל קטן של ורגאס (42), שהשלים צמד עם גולאסו (64) והשכיח את העצמי של מדל (60). היריבה: ארגנטינה או פרגוואי

צילום וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: מרום שפיצ
ורגאס חוגג/AP

בפעם החמישית בתולדותיה ולראשונה מאז 1987: צ'ילה בגמר קופה אמריקה. ואיך לא, גם הלילה (בין שני לשלישי) נעזרה הנבחרת המארחת בשיפוט אוהד, כשניצחה 1:2 את פרו בחצי הגמר בסנטיאגו. הפרואנים נאלצו לשחק ב-10 שחקנים במשך 70 דקות אחרי הרחקה שערורייתית של קרלוס סמבראנו, ספגו שער מעמדת נבדל קטנה של אדוארדו ורגאס והצליחו בכל זאת להשוות, אבל נכנעו מיד לגולאסו של ורגאס ונותרו ללא ניצחון על אדמת צ'ילה זה 30 שנה. בפעם השנייה ברציפות הם יתמודדו על המקום השלישי בטורניר, בעוד צ'ילה תוכל לעשות היסטוריה ולהפוך לראשונה לאלופת דרום אמריקה. רק ארגנטינה או פרגוואי מפרידות כעת בין דור הזהב הצ'יליאני לתואר הנכסף.

קרלוס סמבראנו שחקן נבחרת פרו סופג כרטיס אדום. רויטרס
הרגע שהשפיע יותר מכל על המשחק. האדום לעבר קרלוס סמבראנו/רויטרס

בניגוד ל-1997, נגינת ההמנון הפרואני בסנטיאגו עברה בשלום, אבל כבר בדקה הרביעית קיבלנו עימות ראשון בין סמבראנו לארתורו וידאל העצבני, שלפת את פניו של יריבו ואיכשהו יצא אפילו ללא כרטיס צהוב. דווקא סמבראנו ספג צהוב בחלוף שלוש דקות, ובדקה ה-20 כבר נשלח למקלחת מוקדמת. הבלם הרחיק כדור והמשיך עם התנועה של רגל ימין אל הגב של צ'ארלס אראנגיס. השופט חוסה ארגוטה מוונצואלה שלף מיד אדום ישיר (אפילו לא צהוב שני) והותיר את פרו בנחיתות מספרית בעקבות עוד החלטה הזויה.

לפני כן, אגב, פרו הייתה המסוכנת יותר על המגרש. פאולו גררו הסתדר עם ההגנה שחסרה את גונסאלו חרה המורחק, סידר מצב לג'פרסון פרפאן שנגח לקורה בדקה השמינית ובהמשך הכין גם לקרלוס לובאטון שבעט לרשת החיצונית. האדום המוקדם אילץ את ריקרדו גארקה לבצע חילוף הגנתי ולוותר על כריסטיאן קואבה המוכשר, ובינתיים צ'ילה השתלטה על הנעשה במגרש. חורחה ואלדיביה האלגנטי כמעט כבש ואדוארדו ורגאס בזבז שני חצאי מצבים, עד שהתעוררות רגעית של וידאל ואלכסיס סאנצ'ס יצרה את השער. קשר יובנטוס מצא בכדור ארוך את אלכסיס, שמצד שמאל סובב בתחכום לתוך הרחבה. אראנגיס דילג מעל הכדור, שנעצר בקורה והגיע לרגליו של ורגאס. החלוץ היה בעמדת נבדל בתחילת המהלך, אך הגיב בזמן ואיכשהו הקדים את אנדרה קאריו וגלגל פנימה בדקה ה-42. האוהדים הצ'יליאנים נשמו לרווחה לפני המחצית, בעוד פרו נותרה מתוסכלת.

צ'ילה הרגישה בטוחה, אולי בטוחה מדי, ובדקה ה-60 שילמה על כך. אלכסיס איבד כדור ואפשר לפרו לצאת למתפרצת, כשגררו שלח בצד ימין את אדבינקולה והמגן העביר כדור רוחב אותו המשיך מהאוויר אל הרשת דווקא הבלם המקומי גארי מדל. פרו חגגה את השוויון, אך הוא החזיק מעמד ארבע דקות בלבד. הפעם גררו איבד כדור ומיד ראה את ורגאס מתקדם ויורה מ-22 מטרים כדור שקיבל הסטה קלה ועשה קשת בדרך לרשת של פדרו גאלסה. הרביעי של ורגאס, שהפך למלך שערי הטורניר והותיר מאחור את חברו וידאל ואת יריבו גררו. בנוסף, ורגאס עלה למקום השני בטבלת מלכי השערים ההיסטורית של צ'ילה (רק אלכסיס לפניו) והיה לראשון מאז איבן סמוראנו ב-1991 שהבקיע לפחות ארבעה שערים בקופה. מזה פרו כבר לא הצליחה לחזור ואוהדי לה רוחה חגגו עלייה לגמר בטורניר הביתי. עכשיו הם מקווים שהיריבה בשבת בלילה לא תהיה ארגנטינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully