וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לייטון יואיט נפרד מווימבלדון: "הייתי קרוב לדמעות, ואני לא בוכה בקלות"

הטניסאי בן ה-34, שיפרוש אחרי אליפות אוסטרליה 2016, הודח מהטורניר בו זכה ב-2002 בסיבוב הראשון על ידי ניימינן ונפרד: "גאה שתמיד הראיתי את המנטאליות שלי ואת הגישה של לא לוותר אף פעם"

לייטון יואיט טניסאי אוסטרלי. רויטרס
זה שיר פרידה. יואיט/רויטרס

לייטון יואיט רשם הערב (שני) את משחקו האחרון בטורניר ווימבלדון. האוסטרלי בן ה-34 הפסיד 3:6, 6:3, 4:6, 6:0, 11:9 לירקו ניימינן לאחר דרמה ארוכה וירד לאחרונה מהמרגשים באול אינגלנד קלאב, המקום בו זכה בווימבלדון בשנת 2002. האוסטרלי, שהודיע שיפרוש אחרי הטורניר במלבורן בשנה הבאה, חלם על פגישה עם הטניסאי הטוב בעולם נובאק דג'וקוביץ' בסיבוב הבא, אבל ייאלץ לראות את הפיני הוותיק עושה את זה.

"זה פחות או יותר מסכם את הקריירה שלי", אמר יואיט שהיה נרגש מהעידוד שקיבל מהאוסטרלים ביציעים, "אני חושב שהיום הראיתי שוב את המנטאליות שלי ואת גישת הלעולם לא לוותר שלי. חייתי בשביל זה במהלך כל השנים שאני בסבב. אני גאה בעצמי על כך שעליתי על המגרש ונתתי את כל מה שיש לי". במהלך מסיבת העיתונאים היה נראה שיואיט על סף דמעות והוא אמר: "אני לא בוכה בקלות ולא בכיתי היום, אבל הייתי קרוב מאוד לכך".

יואיט הפך למדורג מספר אחת בעולם כשהיה בן 20 ולפני 13 שנה זכה בווימבלדון וקטע רצף של מגישים אימתניים כשהציג טניס של החזרות מהקו האחורי. האיש שתמיד צעק "Come on" נשאל איזה יואיט הוא מעדיף, את הצעיר או את הנוכחי ואמר: "כמובן שאת הנוכחי, שיש לו אישה יפה ושלושה ילדים, אבל ברור שהעדפתי את הגוף שלי אז".

האוסטרלי המשיך והתייחס למשחק: "רציתי לתת את כל מה שהיה לי ועשיתי את זה. לא השארתי שום מקום לספק. בשלבים מסוימים היה נראה שהמשחק בורח ממני והצלחתי להישאר בו. בסופו של דבר זה מאכזב להפסיד, רציתי מאוד לשחק מול נובאק דג'וקוביץ' בסיבוב הבא, אבל ניימינן מתחרה קשוח והיה ברור שיהיה קשה. ניסיתי כל הזמן לשמור על ההגשות, לא חשבתי כל הזמן על זה שזו פעם אחרונה שאני משחק באליפות וכדומה. זו הרגשה מוזרה, כי הרגשתי עייפות, אבל הקהל היה פנטסטי".

יואיט המשיך והתייחס לתחושות שליוו אותו בימים האחרונים: "אתמול הסתובבתי במגרש המרכזי, שמעתי את המוזיקה שם, הרגשתי את האווירה. הבנתי שזו הפעם האחרונה שאני מתחרה בה. אני בר מזל שיש לי הזדמנות לפרוש בתנאים שלי. במשך כל חיי עבדתי כדי שתהיה לי הזדמנות לשחק פה ביום ראשון האחרון, להחזיק את הגביע ושום דבר לא יכול להשתוות לזה בטניס".

לייטון יואיט טניסאי אוסטרלי. Carl Court, GettyImages
יואיט וה-Aussie Fanatics שעודדו אותו לאורך על השנים/GettyImages, Carl Court

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully