וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרת הזכוכית תישבר? היורוליג תכריע מחר האם לצרף את ירושלים

הנהלת הליגה תודיע מי יהיו חמש הקבוצות שיזכו לכרטיס חופשי לעונה הבאה של המפעל, האלופה נמצאת במועמדות הסופיות לצד שש קבוצות נוספות. אורי אלון: "עשינו את המקסימום, זה לא תלוי בנו"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הנהלת היורוליג תודיע מחר על חלוקת חמשת הכרטיסים החופשיים לעונה הקרובה, ותכריע האם אלופת ישראל הפועל ירושלים תיכנס ישירות למפעל, לראשונה מאז עונת הפיצול ב-2000/01. היורוליג מקצה מדי שנה ארבעה כרטיסים חופשיים למפעל, שמוענקים לקבוצות על פי שיקול דעת ההנהלה, אך עקב זכייתה של חימקי מוסקבה ביורוקאפ התפנה כרטיס חמישי.

בין המועמדות לקבל את הכרטיס, לצד ירושלים, נמצאות לוקומוטיב קובאן הרוסית, שטרסבורג מצרפת, באיירן מינכן ואלבה ברלין הגרמניות, ודרושפאקה וקרשיאקה הטורקיות. הנהלת היורוליג הכריזה כי תינתן עדיפות ל"מועדונים מצרפת, גרמניה וטורקיה, עקב היותן שווקים חשובים עבור המפעל".

אורי אלון בעלי הפועל ירושלים. ברני ארדוב
נמצאים בעמדת נחיתות לקראת חלוקת הכרטיסים. ירושלים חוגגת אליפות, בשבוע שעבר/ברני ארדוב

הקצאת הכרטיסים ליורוליג, שבה משחקות 24 קבוצות מדי עונה, השתנתה העונה. כעת היא מבוססת על עשר קבוצות בעלות רישיון קבוע, תשעה תקנים המשתנים על פי אלופות הליגות השונות, קבוצה אחת שעולה בתום טורניר מוקדמות של שמונה קבוצות וארבעה כרטיסים חופשיים. בעונה שעברה, לשם השוואה, רק קבוצה אחת - ולנסיה - קיבלה כרטיס חופשי.

אנשי ירושלים דנים עם ראשי היורוליג זו תקופה ארוכה לגבי כניסתם למפעל, והובהר להם במהלך העונה כי זכייה באליפות תקדם אותם משמעותית לעבר יעד זה. העונה שיחקה ירושלים במוקדמות, והודחה בשלב השני מתוך שלושה מול קאזאן הרוסית.

בעלי הפועל ירושלים, אורי אלון, אמר ביום חמישי לערוץ הספורט: "צריך לשחק ביורוליג, אמרתי את זה מהרגע שקיבלתי את הקבוצה. יש סיכוי סביר שזה יקרה, זה תלוי בדברים שלא קשורים אלינו. אנחנו עשינו את המקסימום, ומגיע לנו לשחק ביורוליג כאלופי המדינה. אין הרבה קבוצות כאלה באירופה, שיכולות להביא 11 או 12 אלף איש, ועם תקציב כזה. זה לא יהיה אינסטנט, זה יכול לקחת כמה שנים, יש פה הרבה דברים מעבר לאם אתה אלוף או לא לצערי".

עוד באותו נושא

תרגיעו: הדרך הארוכה של ירושלים להפוך לאלטרנטיבה למכבי ת"א

לכתבה המלאה

הקבוצות המשתתפות ביורוליג בעונת 2015/16

רישיון א': אנאדולו אפס, צסק"א מוסקבה, ארמאני מילאנו, פנרבחצ'ה, ברצלונה, לבוראל קוצ'ה ויטוריה, מכבי תל אביב, אולימפיאקוס, פנאתינייקוס, ריאל מדריד וז'לגיריס קובנה.

רישיון ב': הכוכב האדום בלגרד (אלופת הליגה האדריאטית), צדוויטה זאגרב (פיינליסטית האדריאטית), לימוז' (אלופת צרפת), באמברג (אלופת גרמניה), ססארי (המדורגת הבכירה באיטליה ללא רישיון א'), ז'לונה גורה (אלופת פולין), חימקי מוסקבה (המדורגת הבכירה ברוסיה ללא רישיון א'), מלאגה (המדורגת הבכירה בספרד ללא רישיון א')

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully