וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפחות דונגה והגמדים שלו נמלטו ממשחק נגד ארגנטינה בחצי הגמר"

בברזיל חותכים את הנבחרת אחרי ההדחה ברבע גמר הקופה אמריקה. אחד מהפרשנים: "29 מיליון ליש"ט על פירמינו? יש רק הסבר אחד: הלבנת כסף". וגם: הגיבור הפרגוואי שדודו מת אחרי שכבש

עריכת וידאו: מרום שפיצר
דונגה מאמן נבחרת ברזיל. AP
תירוץ מקורי. דונגה/AP

ברזיל שוב קרסה ברגע האמת. אחרי ההשפלה שספגו מגרמניה במונדיאל, וארבע שנים אחרי שהודחו ברבע גמר הקופה אמריקה, הסלסאו שוב התפרקו במשחק חשוב, הפסידו 4:3 בפנדלים לפרגוואי אחרי 1:1 בתום 90 דקות, ויחזרו הביתה מוקדם מהצפוי, שוב בלי תואר.

הפרשנים בברזיל בוודאי הלכו לישון כשהם משחיזים את הסכינים, אבל כמה מהם כבר הספיקו לתקוף. ז'וזה רוברטו מאליה כתב ב-ESPN ברזיל: "בלי ניימאר, נבחרת ברזיל היא נבחרת ממוצעת. למזלנו יש גם את הצד השני של המטבע; דונגה והגמדים שלו נמלטו ממפגש עם ארגנטינה בחצי הגמר. אלוהים היה עם ברזיל".

בברזיל נשמעות פתאום תלונות על כך שהשחקנים פשוט לא מספיק טובים ושחוץ מניימאר, אין כוכבים מהשורה הראשונה בעולם. העיתונאי ז'וזה טרז'אנו הזכיר את רוברטו פירמינו שעבר לאחרונה מהופנהיים לליברפול תמורת כ-29 מיליון ליש"ט, ואת דוגלאס קוסטה משחטאר דונייצק, שעל פי פרסומים קרוב לבאיירן מינכן. טרז'אנו חד הלשון הצהיר ש"יש רק הסבר אחד לשלם סכומים כל כך גדולים על שחקנים מהסוג הזה: הלבנת כספים".

אחת מהתוצאות של ההדחה היא שברזיל לא תשתתף בגביע הקונפדרציות הבא בפעם הראשונה. המפעל שמתקיים דרך קבע שנה לפני המונדיאל, יצא לדרך ב-1997 והסלסאו הופיעו בכל שבע הפעמים הקודמות בו הוא נערך (וגם זכו ארבע פעמים). ב-2017 הם לא יהיו.

דונגה, מאמן נבחרת ברזיל, התקשה להסתיר את האכזבה בסיום, ומצא תירוץ מסקרן: וירוס מסתורי שפשט במחנה האימונים של הסלסאו. "15 שחקנים שלנו חלו השבוע. היינו חייבים להגביל את מספר האימונים", הסביר. "הרבה מאוד שחקנים שלנו חשו כאבי ראשו, כאבי גב וסבלו ממחלות. היו כאלה שהרגישו את זה יותר מהאחרים. היינו חייבים להפחית מהאינטנסיביות באימונים כדי לתת להם להחלים. היו כמה שחקנים שהקיאו לפני המשחק, וויליאן חש ברע במחצית, ורוביניו סבל בסיום. זה לא תירוץ, אבל יש לזה חלק גדול בהפסד שלנו".

דונגה המשיך וניתח את המשחק מנקודת מבט מקצועית. "ניסינו לנטרל ולסכל את תוכנית המשחק שלהם, עם ההגבהות לרחבה. היו לנו רגעים טובים במהלך המשחק, אבל היינו זקוקים ליותר מהירות ויותר חדות ליד השער שלהם. החיסרון של ניימאר? היסטורית הקוםה אמריקה הוא טורניר קשה מאוד. ברזיל זכתה בו כמה פעמים, אבל כשמנצחים אף אחד לא מדבר, וכשאתה מפסיד, תמיד יש מישהו שהיה חסר, כביכול. איבדנו חמישה שחקנים במהלך הטורניר, וזה באמת הפך את הכל לקשה יותר. צריך לעשות מהפך בנבחרת".

אחד מהגיבורים הטראגיים של הסלסאו היה טיאגו סילבה. הבלם נגע בכדור בידו בתוך הרחבה במצב של 0:1 לברזיל, השופט שרק לפנדל ופרגוואי איזנה. הבלם אמר אחרי המשחק שהוא לא זוכר שנגע ביד, טענה שהעלתה גיחוך נוכח צילומי הטלוויזיה. בברזיל נזכרו שזו לא הפעם הראשנה בה סילבה עולה לכדור גובה מול חלוץ יריב ונוגע ביד - זה כבר קרה לו לא מזמן במשחק בין פ.ס.ז' לצ'לסי.

לצד טיאגו סילבה, גם רוברטו פירמינו כאמור ספג ביקורות - בעיקר בצל המעבר המתוקשר שלו לליברפול. באחד מכלי התקשורת כתבו ש"ההופעה שלו הייתה אילמת והיה נראה כאילו הוא נמצא במימד אחר. היכולת שלו במשחק הזה בוודאי לא תרצה את אוהדי ליברפול".

שחקני פרגוואי חוגגים עם דרליס גונסאלס. AP
הפך לגיבור הטרגי. דרליס גונסאלס לפני הבשורה המרה/AP

שחקני ברזיל לא חסכו בביקורת על דונגה. רוביניו, כובש השער הראשון של ברזיל, הוחלף שלוש דקות לפני סיום 90 הדקות, והביע תרעומת על כך שלא יכול היה להשתתף בדו קרב הפנדלים. "רציתי להיות בין הבועטים, אבל אין ברירה אלא לקבל את ההחלטה של המאמן. בדרך כלל אני בועט פנדלים טוב. בכל מקרה, אנחנו חייבים להשתפר בעניין הזה. אם מישהו אחד מחמיץ, כולנו מפסידים".

רוביניו הוסיף ש"עם כל הכבוד, פרגוואי לא אחת מהנבחרות הטובות בעולם. לצערי, היכולת שלנו נחלשה מאוד במחצית השנייה. היו לנו אפשרויות לנצח לפני הפנדלים, אבל ספגנו שער טיפשי".

עם כל הכבוד לדונגה ולנבחרת ברזיל, סיפור המשחק היה דרליס גונסאלס מפרגוואי. שחקן פ.צ באזל שכבש את הפנדל המנצח לזכות פרגוואי, הפך בן רגע לגיבור הטרגי: דודו קיבל התקף לב במהלך צפייה בדו קרב הפנדלים וכעבור זמן קצר רופאים קבעו את מותו.

"למה היום, דוד? עזבת אותי עם התקף לב בגלל שהענקת לך כל כך הרבה אושר. אני לא מעכל ולא מאמין", כתב גונסאלס בחשבון הטוויטר שלו אחרי המשחק.

הציוץ של דרליס גונסאלס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully